slof

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 14:30

samsam schreef:
Mijn advies is: als je perse een hulpteugen wilt gebruiken NOOIT een slof (behalve als je superervaren bent) maar gebruik dan een tiedeman-teugel!!


Ik heb juist een hekel aan de thiedemann...Huilen Zal niet verder uitweiden waarom, dat is vast wel ergens in een slofteugel-topic terug te vinden, maar met een thiedemann kun je ook een hoop aanrichten ook al denken veel mensen van niet! Zet hem maar eens te strak of hang hem eens aan een paard dat graag steigert...!

Al ben ik het helemaal met je eens dat je voor een slofteugel genoeg ervaring moet hebben! Maar als je ervaring hebt kun je bij problemen de slof ontspannen en dat gaat bij de Thiedemann moeilijker. (ik reed met thiedemann buiten met mijn vorige pony en had er dan een gewone trensteugel aan en pakte de thiedemann alleen op als het echt nodig was)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:08

Je kan met een slof prima op gevoel rijden hoor palousa_boy *LOL* Maar daar heb je wel ervaring voor nodig Haha!
Zie voor verdere uitleg de vele topics over dit onderwerp Gaaaap

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:38

Kawa is op dreef vandaag *LOL* Maar ik ben het wel met haar eens Haha!
Heb al genoeg in elkaar getrokken paarden weer 'uit elkaar' moeten rijden...Frusty

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:24

Heb jij weleens een paard gezien dat niet op een elastiek gaat hangen natasha Verward En ook daar kunnen ze mee opkrullen, dan hebben ze lekker geen druk meer Tong uitsteken
Vind zelf een elastiek niet persé beter dan een slof, maar één voordeel heeft het elastiek wel. Je kunt je paard er niet mee in elkaar trekken! Haha!

Vind trouwens een hulpteugel altijd verkeerd als hij gebruikt wordt om het paard aan de teugel(lees: in de krul, want aan de teugel kun je het niet noemen *LOL* ) te krijgen...!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:31

Idd Kawa en Jumper *LOL*
Ik mag vast niets zeggen, want ik ben ook nog maar 18 Tong uitsteken maar ik ben het (alweer) met jullie eens.
Ik heb zelf mijn pony en mijn huidige paard weleens met een slof gereden op aanraden van mijn instructrice maar eigenlijk zelden buiten de lessen...Dit was omdat beide dieren de neiging hadden(al voor ik ze kreeg) om hun kop er rechtop te zetten en met een noodgang te gaan spuiten...dan is een stootteugel(want zo werd hij gebruikt) toch wel handig hoor *LOL* En als het dier dan wat beter aan de hulpen(vooral been) is ligt de slof ook erg snel weer achter op zolder Haha!

Problemen als toetrekken naar de sprong zijn puur dressuurmatig en moeten zonder slof opgelost kunnen worden. Ik vind zo'n ding echt alleen verantwoord als je zonder dat ding gevaar loopt(of anderen!) én onder begeleiding! Je kunt er gewoon teveel mee verprutsen om ermee te gaan lopen 'spelen'...!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers