voor over "duikelen"...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieltje
Berichten: 26
Geregistreerd: 08-12-02

voor over "duikelen"...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 18:29

telkens als ik wil aan galoperen of al in de galop zit, hang ik met mijn boven lichaam een beetje naar voren, eerst wist ik nie zo goed wat mijn intructice er mee bedoelde... Frusty
maar nu dus wel...
en zij zegt dat ik voor mijn gevoel heel erg naar achter moeten hangen, maar dan heb ik dus echt het gevoel alsof ik er af kukel.. Party!!

iemand anders nog tips, wil er wel graag aan werken namelijk.. logisch!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 19:00

Beugels uit of zonder zadel, die dingen helpen vaak wel.

Of iemand aan de kant vragen je erop te attenderen. Zodat je er gek van word, ik haat het als mensen commentaar geven vanaf de kant. Niemand moet ook het lef bij me hebben }>

Maar als het nodig is vraag ik mijn moeder om op te letten. Mijn paard houd vast op links waardoor ik nog wel eens mijn rechter teugel loslaat. Handig als iemand het even tegen me zegt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 20:06

ik heb dat ook meegemaakt.
ik moest ook heel erg naar achteren leunen.
gewoon gaan zonnebaden zij ze dan altijd.
ik heb een x 4 lessen zo volgehoiuden en het hielp echt.
heb vertrouwen in jezelf en in je pony.
vraagvanders of iemand met je wilt longeren.
jij op je paard en iemand anders longert.
zo moet je naar buiten hangen dus val je er ook minder snel af.
voor meer info kan je mij altijd even pob en

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 09:20

waarschijnlijk hou je je rug te gespannen in de galop. probeer ook eens in de galop een stukje te ontspannen d.m.v. hals verlengen van je paard en meer oprichten (tempo wisselingen waarbij je met je zit opvangt). hierdoor ben je bewuster aan het paardrijden en ga je automatisch meer ontspannen en dus rechter zitten. verder is zonder beugels rijden de beste oplossing bij alle zit problemen.

Mieltje
Berichten: 26
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 21:22

thnx voor jullie reacties... ik ga het meteen proberen!

kus
Miel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:52

Longelesjes, killing maar bijzonder effectief.
\En laat jezelf eens op video zetten. Wedden dat je van schrik achterover gaat zitten Haha!

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:33

ik heb ook last van dat virus! vrezelijk! bij elke wedstrijd staat onder aan het papiertje: recht op zitten. maar zonder zadel helpt bij mij niks ik ga alleen maar verder naar voren om er goed op te blijven zitten ik glij er zo af.
maar zonder beugels helpt bij mij wel, heb niet zo'n glad zadel.

crina
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:52

mijn instructeur zei altijd: schouders naar achteren en borsten naar voren, eerst voelde ik me er opgelaten. Laat maar eens zien wat je er voor hebt zitten zei hij dan. Maar het heeft wel echt geholpen want nu zit ik recht op.

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:32

Gelijk een patattenzak op je paard gaan zitten in galop, kan helpen.
Succes!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 15:29

Ik zou een paar keer zonder zadel gaan rijden. Dat is heel goed voor je zit. Mijn zit is er ook stukken door verbetert en me ouwe instructeer vind dat ik nu een hele mooie goeie zit heb.....

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:23

Als iemand aan de kant je er elke keer op wijst... denk ik dat je na een possje zoiets hebt van : hou je mond en omdat je gek word van dat gezeur ga je ook achterover zitten! ik bewoog eerst heel erg met mijn handen ( nu nog wel een beetje maar gelukkig al een stuk minder ) en elke keer maar weer zei iemand er wat van. Ik was het zo zat! dat ik zoiets had van : ik kanhet heus wel! en toen hield ik mijn handen stil Haha!