Omspringen vanuit galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 14:25

Ik denk dat je eerst aan de lengtebuiging moet werken. Die moet gemakkelijk kunnen gaan. Dan kun je hem altijd in de galop zetten en houden d.m.v. de lengtebuiging in te zetten. maar wat is je bedoeling, springt hij om in een gewone galop? of in contra galop? doet hij het in een bepaalde galop?


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 12:34

Nu wordt het me duidelijker. Het paard is waarschijnlijk niet goed voor het linkerbeen, en dat is omdat hij moeite heeft met de linker lengtebuiging. Advies is om veel op de linkervolte te rijden en deze te sluiten en ook weer te vergroten. Goed inwerken met het binnenbeen en tegelijkertijd buitenteugel er goed aan houden (alsof je schouder naar binnen wil). DAarnaast moet je je buitenbeen goed naar achteren leggen om te voorkomen dat de achterhand uitzwenkt. Als deze namelijk uitzwenkt is het paard recht en loop hij alleen maar scheef. En jij wilt juist lengtebuiging. Als jij die lengtebuiging goed voor elkaar hebt, is de linkergalop geen probleem meer.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 16:07

antwoord op Kim; ik bedoelde deze oefening voornamelijk te doen in draf ja. als dat paard nu maar om het linkerbeen gebogen wordt, en dat makkelijker wordt, lukt de linker galop wel. Dus die volte niet in de galop oefenen. Eerst A, dan komt B.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers