Ik durf niet meer op Blacky te rijden...wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Ik durf niet meer op Blacky te rijden...wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 14:41

Iemand hier op bokt heeft aangeboden om te komen helpen als ik weer op Blacky ga rijden.
Ik ben bang en onzeker.
Normaal stapte ik er zo weer op...sinds dat ie me getrapt heeft en begon te bokken toen ik er ff opstapte durf ik niet meer.
Hij moet niet de baas over mij worden want dan kan ik net zo goed weg gaan daar.
Ik durf er niet meer op...
Wat moet ik nu doen??? Scheve mond

Kisss sun

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 14:59

Hulp vragen, misschien eerst iemand anders laten mee rijden, en als je je overtuigd hebt dat hij niets doet bij die ander, dan jij proberen, met die iemand anders in de buurt. Eventueel aan de longe herbeginnen om zo het vertrouwen weer op te bouwen. Maak dat hij uitgeraasd is voor jij of iemand anders eropstapt (goed longeren). Is het zijn gewoonte van te bokken of was het een eenmalige keer ? Hoelang heb je er niet meer mee gereden . Is hij ondertussen bereden door anderen ?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 15:17

Ja ik durf er niet als eerste op....
Ik doe nu ook al een tijdje longeren wat maar half goed gaat.
Het is geen gewoonte van hem, normaal loopt ie gewoon normaal mee en doet wat ik van hem vraag.
Door zijn hoefbevangenheid heb ik hem ongeveer 2 maanden niet gereden...geloof ik dan he.
In die tijd heeft er niemand meer op hem gereden.

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 15:21

Dus toch maar iemand anders er eerst op die wat meer lef heeft, zou ik zo zeggen. Jij moet ervan overtuigd worden dat er niets zal gebeuren, en dat kan best door iemand die dit demonstreert voor jou. De eerste paar keer dat je er zelf weer op gaat, iemand in de buurt hebben die je een beetje kan oppeppen als je het weer efkes niet ziet zitten. Liefst iemand met veel geduld, die vooral kalm blijft, niet iemand die je afsnauwt natuurlijk ! Als je erop zit en de schrik overvalt je, beginnen tellen of een liedje beginnen zingen kan ook helpen om je aandacht af te leiden.
Succes ! Het komt wel goed !

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 15:37

Ik zal het nog is vragen aan een aantal mensen of zij het wel durven.
Maar toen ie stilstond en ik zat erop wilde hij al gelijk gaan bokken...zondet dat ik ook maar iets deed.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 15:58

Ik ga met Kenomaxbe mee. Verder, weet je zeker dat hij geen last van z'n rug heeft ofzo. Of dat z'n zadel niet meer past, doordat hij twee maanden stil gestaan heeft kan hij wat aangekomen zijn waardoor het zadel nu niet meer goed past.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 18:24

Met longeren doet hij normaal als het zadel erop ligt.
Maar toen ik er opzat zonder zadel ging ie zo doen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:34

ik kom je wel helpen!

maar helaas heb ik weinig tijd

kan je zus niet een keer proberen om je te helpen?
dat jullie hem eerst longeren, met zadel op, en dat dan je zus er op gaat zitten en dan gewoon een klein stukje stappen, en dat jij er naast loopt, en de longeerlijn nog vast hebt

als hij stilstaat en wil gaan bokken moet ze hem naar voren drijven, in stap&draf is het moeilijk voor een pony om te bokken, galop gaat het een stuk makkelijker(ligt aan de manier hoe ze hun benen in de draf&in de galop moeten oppakken, daarom bokken ze in de galop makkelijker dan in de draf)

maar gewoon er even opzitten en een stukje stappen, als dat goed gaat dan belonen en er weer vanaf

mijn pony had ook een tijdje stilgestaan(kreupel)en ik ging er een stukje mee stappen toen ik erop zat, nou ik wist niet wat ik meemmaakt!de pony waar ik normaal alles mee kon bokte me erbijna vanaf en rende keihard terug naar huis(was klein stukje buiten gaan stappen ze moet rechtuit lopen ipv in de bak)
uiteindelijk heb ik haar in draf schouderbinnenwaarts laten lopen en zo ben ik naar huis terug gegaan!ze was hardstikke gek, dus het kan ook zijn dat blacky er gewoon weer even aan moet wennen dat er weer iemand op zn rug zit.

in het weekend heb ik (misschien) tijd, en verder op donderdagmiddag tussen 1&2 maar dan zit je op school, maar als je het zelf niet durft kan je er beter niet zelf weer proberen om erop te gaan zitten, als je bang bent gaat het vaak toch fout omdat ze het voelen

blijf gewoon longeren, en laat er dan een keer iemand op gaan zitten en er een beetje mee stappen

succes!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 00:06

Wauw dat is lief van je Renske! Ik weet als geen ander hoe noodzakelijk hulp van een ander is, als je er afgeknald bent. Het gaat je tussen de oren zitten hè?
Succes ermee!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 01:11

ik had al aangeboden om te helpen met longeren toen blacky had getrapt, de stal,waar ik les heb is nml vlak bij de wei van Blacky, en dus is t een kleine moeite om er ff heen te gaan(heb blacky al 2x ff snel opgezocht als ik naar mn les ging)

maar dan kan ik net zo goed helpen als ze erop gaat zitten!

alleen balen dat ik alle dagen(incl zaterdag) tot 17.00 moet werken, behalve donderdag maar ja dan moet angie(sunshine)naar school, maar een keer in t weekend ofzo moet wel lukken!

en ik weet zelf ook hoe belangrijk hulp soms is!

en idd als je zelf een beetje schrik krijgt wordt het alleen maar vervelender, dus dan is hulp extra belangrijk!

angie vraag maar of er iemand anders(je zus ofzo)er op wil gaan zitten na het longeren en anders moet je maar laten weten wanneer je naar blacky gaat dan probeer ik tijd vrij te maken om even te komen helpen!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 21:49

Ik vind het echt tof dat je me wil helpen!! Het zijn er maar weinig die me echt willen helpen.
Me zus zou wel willen helpen denk ik...maar of ze erop gaat weet ik niet.
Het is niet dat ik wil dat die ander eraf moet vallen ofzo hoor want sommige vroegen dat al.
Zeiden ze: oh dus zelf ga je dr niet op maar andere laat je vallen

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:57

Ik hoop dat Renske je kan helpen, ze heeft volgens mij aardig wat meer ervaring, dus zal wel goed komen Knipoog (Is niet negatief bedoeld hoor)
Als hij dan weer een beetje gewend is, is het misschien een idee om er zelf de eerste keer aan de longeerlijn op te gaan zitten, dan heeft degene in het midden ook wat controle, kan je een stuk meer vertrouwen geven.
Ach, het laatste zinnetje klopt wel, maar dan op de manier, dat je het zelf niet aandurft, hebben ze gelijk in, je wil er graag iemand anders op, die kan best ook vallen, maar jij wil gewoon ermee bereiken dat Blacky meer vertrouwen krijgt en jij ook. Vat dat soort opmerkingen dan maar zo op Lachen

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 04:02

ja oke da's wel weer zo.
maar dan snap ik het niet op de manier 'hoe' hun het zeggen