Te hoog lichtrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 10:35

Het scheelt inderdaad als je paard goed voorwaarts is, heb ik zelf gemerkt. Als Toon goed loopt en hij gebruikt zijn rug goed, zit ik stiller en kom ook minder hoog uit het zadel bij het lichtrijden.

dus denk ik inderdaad dat je eerst moet zorgen dat je paard goed loopt, daarbij moet je hem natuurlijk wel zo min mogelijk storen, en meestal aan het einde van een rijuurtje kun je dan veel stiller zitten.

Ik heb toon nu een jaar, maar begin nu eigenlijk pas wat kritischer op mijn eigen houding te worden. In eerste instantie was het gewoon alle zeilen bijzetten om het dier goed aan de gang te krijgen en nu kunnen dan de puntjes wat beter op de i. Alles op zijn tijd.

De tips die al gegeven zijn over been lang, hak laag (= tenen omhoog: dit werkt soms beter dan het idee van hakken uitdrukken= psychisch!) en vooral voor je uitkijken!

Succes! Mieke (leuke naam trouwens voor je paard: Truus! Hihi!)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mieke op 2001-07-05 10:36 ]</font>


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 28 bezoekers