vraagje nav verslag van mijn les

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 09:12

Eerst weer de reactie op je been terug krijgen. Dus schakelen en flitsende reacties verwachten. Verder los ik dit normaal op door ze schoudervoor te rijden over de hoefslag, daardoor heb je de schouder weer onder controle en kun je ze los maken van de binnenteugel. Maar de ontbrekende reactie op je been is de basis van het probleem. Door zich scheef te maken kan hij onder het werk uit, hij hoeft in jouw geval dan het rechterachterbeen minder te gebruiken omdat hij dat buiten de massa plaatst. Waarschijnlijk zou hij op de linkerhand met zijn kont naar buiten zijn gaan lopen, wat ik overigens makkelijker op te lossen vind door met een beetje contrastelling te rijden.


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:49

het probleem van immuun zijn voor het been moet je echt onmiddellijk de kop indrukken, dat mag absoluut niet. Succes ermee Haha!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 01:57

Dat zal zeker, ook al heeft hij er geen last meer van; het is wel minder getraind dus hij zal het graag ontzien.

Als hij niet reageert op je been om recht te worden ga je terug naar de basis: voorwaarts voor je been. Dus als hij niet reageert herhaal je de hulp iets sterker, dan nog niet: tikje met de zweep. Hij moet voorwaarts als jij drijft, punt. Zodra je dat gelukt is, herhaal je de kleine hulp weer zodat je op minimale hulpen kunt rijden. Dat laatste is belangrijk omdat ze anders alleen aan de zweep komen, of altijd een grote hulp nodig hebben voordat je reactie krijgt. Maar als je het rechtrichten niet lukt op je been moet je eerst de voorwaartse controle terug krijgen voordat je verder kunt. Als ik je stuk zo lees, denk ik dat de impuls wat verdwenen was op het eind en dat hij zich daardoor scheef kon maken.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 12:06

maar als hij naar voren schiet op je been is hij ook niet echt voorwaarts. Bij een beenhulp moet hij eigenlijk krachtiger worden achter, en van daaruit verruimen. Dan heb je de juiste reactie op je been. Ik zou zelf toch eerst die voorwaartse energie proberen op te vangen door evt een keer een stevige ophouding te plaatsen. Jij bepaalt het tempo, en als hij onder je vandaan rent mag daar best een stevige correctie tegenover staan. Wel meteen weer loslaten, niet blijven hangen in de overgang! Hoe reageert hij in de overgangen terug? Kun je schakelen en schijnovergangen rijden? Hij maakte zich dus op de rechterhand sterk op je buitenhand, heb je ook geprobeerd linksom te rijden? Wat je ook kunt proberen is als hij zich sterk maakt op je buitenhand een pasje naar binnen te wijken, om weer reactie voor je buitenbeen te krijgen.

Enne, graag gedaan.

Ik denk idd dat hij heeft geprobeerd zich te sparen, of je teveel hebt gevraagd kan ik niet beoordelen vanachter de PC.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 7 bezoekers