Ik ben ook zo'n sukkel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Ik ben ook zo'n sukkel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 15:20

Ik had vandaag les. En dat viel niet mee, er zijn weer veel foutjes ingeslopen.
Had 4 weken geen les gehad, vanwege het weer. Wel weer gereden deze week en vorige week, maar les was er bij ingeschoten.

Het meest erge is nog, dat Netty nu zo scheef als een UHM..... is.
En ik heb het zelf gedaan.
Rechts loopt ze goed, maar bijv. in de rechtergalop, vroeg ik teveel stelling naar binnen, omdat ze anders haar kont naar binnen gooit.... FOUT!!!!
Nee Sirona, je moet juist gewoon recht stellen en je Binnen been eraan houden. In dit geval linker stelling aanenemen, voorzover dat kon.... Bloos

Nou eigen schuld dikke bult, ik heb heel hard moeten werken. Links zit ze compleet vast. Gelukkig na een half uurtje kwam ze wat los. Liet ze iets de kaak los. En met de rechtergalop, nu ik het dus wel goed deed, kwam het ook weer wat beter, maar die galoppeerd gerust bijna diagonaal, als ik dus rechtstel en niet mijn binnenbeen eraan leg. Ik ben ook zo'n sukkel.
Ze was ook erg fris (erliepen een horde kids buiten) dus gelijk die nek erin.
Maar uiteindelijk liep ze als een trein. Nog niet goed natuurlijk. maar wel beter. Maar wat was ik boos op mezelf.
Het is maar goed dat ik les heb, want ik krijg het voorelkaar om in no time een paard te verprutsen....... Boos!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:23

Haha je bent niet de enige hoor, ik heb het ook heel erg bij Amadeus, dat merkte ik vandaag ook weer bij mijn handen... En op het moment dat ik mijn handen goed hb, blijkt dat ie heel makkelijk is. En dan loop ik op hem te mopperen *bloos*

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 18:43

korinta is ook een beetje scheef. Weet je wat ik doe om haar een beetje los te krijgen. Halthouden en dan haar neus naar jou knie doen doe dat vooral op lings recht natuurlijk ook.
Misschien heb je er wat aan

carrie79

Berichten: 1003
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 20:17

ha ha vooral blijven oefenen het gaat bij mij toch ook zo vaak fout?! Dat zie jij misschien niet altijd maar ik wel. Volgende keer beter en vooral niet teveel doen wat hierboven staat want het lijkt te helpen maar het verbeterd op den duur niets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 08:22

Wat ik erg fijn vind ik om mezelf af en toe op video te laten zetten. erg confronterend hoor Haha!

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 18:34

Dusty zit ook helemaal vast links.. ze was een beetje losgekomen maar zit nu totaal weer vast..ze is enorm sterk op de linkerhand er regeageert niet op de linkerteugel...
Ik rij nu duizende voltes..en slangenvoltes...iemand misschien nog tips ?? Verward

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 18:48

Jippie schreef:
Wat ik erg fijn vind ik om mezelf af en toe op video te laten zetten. erg confronterend hoor Haha!


In het begin een keer gedaan. Maar eigenlijk vergeet ik het altijd.
Soms denk ik er wel eens aan, maar dat is meestal wanneer ik op het paard zit. Haha!

Maar je hebt gelijk, dat is vaak wel een goede manier om te zien hoe je het doet. En erg confronterend