rennen en bokken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

rennen en bokken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 23:01

Ik heb een paardje van 6 jaar, hij is bij zijn vorige eigenaar nooit gereden en het is nu net alsof ik een jong paardje inrijd.

Dat lukt opzich wel goed maar hij heeft zijn buien...
Dat gaat hij er keihard rennend en bokkend vandoor en hij loopt gewoon door mijn hulpen heen.
Als het me lukt om hem op een volte te zetten gaat hij gewoon door met bokken en als dat niet lukt steigert hij.
Ik ben er tot nu toe nog niet afgedonderd maar het scheelt weinig Scheve mond
Dat doet hij dan een paar dagen en dan doet hij weer normaal Verward

Als het donker is dan is het al helemaal erg, we hebben een hele goeie baklamp (alleen buitenbak) en als ik dan bij het weigedeelte rij (dat is achter) dan doet hij precies hetzelfde maar hij rent dan gelijk naar de deur toe die ik uit voorzorg altijd dicht doe en daar eenmaal aangekomen maakt hij een sliding en gaan we bijna op onze b*k.

Het is een lief paard met humor maar soms
We gaan binnenkort op les ergens waar we naar toe moeten met de trailer en als hij dat daar gaat zitten doen dan ben ik bang dat hij dan ook wat andere paardjes gaat rammen, dat doet hij namelijk ook erg graag Extreme duivel

Als hij zoiets doet krijgt hij echt een paar flinke klappen en ik ben echt heel streng voor hem.

Help me please


Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 23:22

ja dat heb ik dus als 100 keer gedaan en het help niet.
En ik schreef al: hij loopt gewoon door mijn hulpen heen, dus als ik zijn hoofd omhoog trek trekt hij net zo hard terug!
Ik heb wel eens 3 kwartier door de bak gescheurd en toen stopte die pas toen er iemand voor sprong en de volgende dag was hij helemaal stijf en wou niet lopen.
En ik zou hem eventueel wel kunnen longeren maar hij heeft buien en die merk ik dus pas als ik erop zit en ik heb zoiets van ja als ik er nu afga is het net of ik bang ben en nu rij ik door ook!
Ik heb het wel eens gedaan maar aan de longe doet hij wat hij moet doen en niks verkeerd, maar als ik erop ga moet hij even spelen.
Voor hem is het echt gewoon lol.
Van die piepjes en scheten laten en hij heeft echt lol.
Tot ik mijn zweepje ga gebruiken..
Dan begint hij echt gemeen te bokken.


Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 13:16

Tarzan is 2 jaar van een meisje geweest en die reed er in het begin wel eens op, maar toen hij ook bij haar wat drukker ging doen werd ze bang en toen ging ze nooit meer rijden.
Haar vader verplichtte haar te rijden maar dat was maar 1 keer in de week als ze naar les ging

En Merilyn: Tarzan is nog steeds die lieve knollie hoor Lovers , Hij moet alleen ff stoom afblazen en nu hij dus wat meer conditie heeft dan in het begin en spieren begint te kweken wordt hij wat feller.

En zoals ik al schreef het zijn buien dus hij doet het niet altijd.
Als ik hem bijv eerst in de losgooibak zet (daar moeten we ook longeren) rent hij wel even en een paar flinke bokken maar dan houdt ie al weer op.
En dat doe ik liever ook niet, want dat zakt hij gelijk door zijn beentjes heen om even te rollen. En dan natuurlijk midden in een plas Extreme duivel
En dan kan ik dus gelijk niet meer rijden (hij heeft geen deken op) dan is het een bruin achtig paar ipv wit *LOL*

Ik neem binnenkort ook les, om precies te zijn vandaag Haha!
Maar dat is in een andere bak (bij de rijnruiters als iemand hun kent Verward )
en daar moet hij dan eerst weer aan wennen.

Maar alvast bedankt voor jullie hulp

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 13:52

ja nou Tarzan gaat dus wel liggen ook aan de longe... }>
Hij heeft van de week nog gerold met een vriendin erop. de sukkel.
Hij was heel braaf en zij mocht hem even uitstappen van mij, en ik liep even naar de kant toe om iets te pakken en Tarzan kreunt en zakt door zijn benen heen om even uitgebreidt te gaan rollen, Dus ik slaan en schoppen en proberen hem omhoog te treken.
Toen stond hij uiteindelijk op en zaten hij mijn zadel het hoofdstel en die vriendin helemaal onder het zand Scheve mond
Ik heb gelijk het zadel afgedaan en gekeken of de boom niet gebroken was, gelukkig niet!
En toen Tarzan ook even gecontroleert en die had ook niks gelukkig.
De enige die wel wat had was mijn vriendin, die had de slappe lach en ze hield echt nooit meer op *LOL*

Ik schrijf nog wel hoe hij vanmiddag reageerde

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 22:31

Ik krijg ook nu les, ik schreef hierboven: "Ik krijg vanmiddag les"....
En als Tarzan een keer gaat rollen met iemand anders erop als ik aan de rand van de bak sta is het dus niet mijn schuld maa een kwestie van drijven van het meisje dat erop zat. Verward

En wat ik ook al schreef: hij komt van een meisje vandaan die er nooit wat mee deed en er bang voor was.
Die heeft hem zelf ingereden en opgevoedt wat dus niet helemaal is gelukt omdat ze zelf daarvoor eigelijk nooit les had gehad, ik heb hem nog niet zo lang misschien net een half jaartje en het gaat al een stuk beter dan in het begin.

Toen kon hij nog niet eens normaal aanspringen in de rechter en linkergalop en zo kan ik nog meer opnoemen..
Ik kom hier op RT om iets te vragen en ik word gelijk aangevallen dat ik niet aan een jong paard toe ben. Boos!
Misschien lijkt het als ik het zo opschrijf wel zo maar je kent me niet en dat moet je of niet reageren of wat subtieler zijn.
Ik wil hulp geen kritiek.
Je moest eens weten wat ik allemaal bereikt heb.
Maar voor degene die me wel holpen bedankt! Lachen

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-02 00:05

ja en ik moet hem dus niet aanrijden maar omscholen.
Hij was 4 toen hij bij hun werd ingereden en 6 toen hij bij mij kwam.
Dus heeft hij 2 jaar gereden op haar manier.
Als zij in galop aansprong en hij zat verkeerd reed ze door, als ze een volte reed had ze geen buiging enz enz.
Ik moet dus Tarzan omscholen, ik vraag wat hulp met wat ik moet doen als hij een "bui" heeft en nu ben ik een broodmongool die niet voor zijn paard kan zorgen.
Ik bedenk me nu wel even voor ik hier wat ga vragen...

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-02 19:53

ja ok jullie hebben wel gelijk, maar bijv dat longeer incident is 1 keer gebeurt en daarna niet meer.
Ik kan nu alleen niet longeren vanwege de plassen en modder in de bak.
Ik ben zeker niet zoiemand die het te duur vind om les te nemen en dat heb ik gedaan.
Het gaat wel al beter.
En volgens mij denken jullie dat hij dat elke dag doet maar het is 1 keer in de week en heel soms 2 keer.
En dan krijgt hij op zijn lazer en dan houdt hij op, maar ik plaatste dit bericht in de hoop dat jullie een betere oplossing weten waardoor hij het niet meer doet.

En ik gooi de fouten nu op de vorige eigenaar omdat de basisopvoeding gewoon niet goed was en om dat om te scholen heb je niet 1 2 3 gedaan.
En zeker niet in 1 keer.
Het gaat al veel beter en de gebeurtenissen die ik hierboven schreef zijn in de 1e maanden gebeurt.
Toen hij kwam kon hij geneens normaal voetjes geven, als je hem wou poetsen dartelde hij heen en weer over de poetsplaats, rechter en linkergalop kon hij niet uit elkaar houden en ik kan nog door gaan.
Hij staat op stal bekend als een echte "rakker" , hij is zeker niet gevaarlijk en gewoon nogal hardleers en een geval apart..
Het nadeel is gewoon dat alles of verkeerd word begrepen of word overdreven als je het typt.

Maar ik ben wel gaan nadenken over jullie reactie´s en ik ga nu echt wel regelmatig les nemen.

Ps: ik zorg zeker niet slecht voor mijn lieve dondersteen.

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 19:53

nou het zat zo:
Dat meisje kreeg Tarzan, reed hem in, en ging rijden.
Dat ging een tijdje goed en toen begon Tarzan dus met uitproberen.
Bokken of gewoon niks doen, dat meisje werd bang dus de nicht werd erbij gehaald...
Daarna ging het een tijdje goed maar toen Tarzan eenmaal doorhad dat het meisje toch onervaren en bang was begon hij weer.
Meisje wou niet meer rijden en deed niks meer met hem.
Haar vader dwong haar om 1 keer in de week les te nemen, maar als je een paard maar 1 keer in de week rijdt helpt het ook niet zo.
En toen besloot haar vader hem te verkopen en zo kwam hij bij mij..

En Thirza je bent niet heel dom hoor!! (soms een beetje Haha!)
Dus kortom Tarzan is nooit echt goed gereden behalve toen die nicht reed..
Ik weet n iet of die Tarzan ook heeft opgevoedt ofzo maar waarschijnlijk niet, als een paard niet goed kan aanspringen en geen voetjes geeft Verward
Hij is idd heel slim en ik krijg alles heel snel aangeleerd, maar omdat hij zo slim is heeft hij soms zoiets van doe jij het zelf maar!!
Je moet gewoon goed opletten en doorzetten, dat lukt het (meestal) wel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Firesolo13 en 18 bezoekers