Pony voor het eerst aan de teugel, Spaanse stap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Pony voor het eerst aan de teugel, Spaanse stap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-02 17:21

Ik heb een 6-jarige Appaloosa merrie, vrijdag gekocht. Vandaag ging ik weer op haar rijden en kijken of ik haar een beetje kon laten nageven.
Ze is namelijk nog niet heel erg lang onder het zadel en kent eigenlijk vrij weinig. Ze liep ook nog niet aan de teugel.
Na ongeveer 20 minuten begon ze te snappen wat ik bedoelde, het was klik en kreeg een mooie ronde hals. Maar tegelijkertijd begon ze heel hoog met haar voorbenen te stappen het leek net een spaanse stap Verward Natuurlijk gelijk beloont dat ze nagaf.
Ze begon snel door te hebben dat ze moest nageven, maar soms was het ineens 'ploep' en daar had ze weer een overdreven hals en begon weer een paar pasjes hoog te stappen.

Het leek net of ze dacht "heey zo kan ik mijn hoeven veel beter zien"
Het is absoluut zeker dat ze dit niet geleerd heeft, waarom doet ze dit?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!



Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-02 19:54

Ik zal eens kijken hoe ze morgen reageert, volgens mij vond ze het ook heel erg apart!
Maar voor de rest begon ze al goed na te geven en haar passen werden ook gewoon ruimer. Zal wel even een tijdelijke afwijking zijn Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lonneke, _N_, Annabel, BDC, Dee_Es, Lipydo, M_aris en 11 bezoekers