Bokkerige ppony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Bokkerige ppony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 13:27

Mijn pony bokt de laaste week veel..
Eerst deed ze het nooit...komt door het weer of omdat ze zwaarder werk krijgt en het doet om er onder uit te komen...of allebei...wat denken jullie??????(tips zijn welkom)
ik zal het morgen wel aan mn lerares vragen..maar ik heb volgende week wedstrijden met haar...en het zouw fijn zijn als ze het niet deed..ook als ik er een klein tikje geef met een zweep geeft ze een bok..ik wil er daarna nog wel keer een tikje geven maar dan blijf ik volgens mij bezig ofneij

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 13:37

Tis het weer denk ik!!
Faust doet het ook , allemaal wel een beetje.
Gewoon even laten uitrazen!! Zeker voor die wedstrijd , goed van te voren gaan losrijden en even laten uitrazen!!

Ik denk niet dat ze onder het werk wilt uitkomen, anders zou ze het altijd al gedaan hebben hoor. Maar ben je misschien met iets nieuws of zwaars bezig? En zorg je voor voldoende afwisseling?

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 15:28

mijn verzorghafjes doen het ook heel veel. Het word tegen de winter nu steeds meer. ze staan wat meer op stal. en het weer....als het warmer word word het wel were wat minder denk k.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:25

ik ga er vanuit dat het bokken geen uiting is van pijn... (kan altijd)...
Dan is het denk ik gewoon uitproberen... Banjer heeft er ook weer "last" van.... nou ja... zij bokt en ik heb er last van.. hihi...

Mijn instructrice zegt dat ik haar goed voorwaarts moet houden... hoe harder ze gaat, hoe minder hoog ze kan "exploderen" in de lucht... en hard gaan is minder gevaarlijk dan bokken...

Mijn advies: Hou je goed vast, zet een goede cap op en zorg dat jij altijd het laatste woord hebt... (hebben ze ook tegen mij gezegd...Knipoog)

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 09:40

SmithsGirl ik ben met je eens dat hij voorwaarts gehouden moet worden maar voorwaarts hoef niet te betekenen dat ie ook snel moet.
Hij moet goed aan het been zijn,maar niet snel,dan gaan ze vaak van die dribbelpassen maken en dat is ook niet de bedoeling.

Ik zou je pony misschien eerst even longeren,die staat nu op stal en zal vast blij zijn dat ie even de benen mag strekken,dan kun jij er op wanneer hij uitgebokt is.

Als ie het blijft doen zou ik hem wel weer n tik geven,geeft ie nog een bok?nog een tik

Bij die van mij ga ik net zolang door tot hij de eerste is die stopt en niet ik.

Rij hem goed voorwaarts,hou hem actief,rij veel figuren.Dan moet ie nadenken over waar hij loopt en niet over het bokken.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:02

Ik ga helemaal met SANEX mee. Ik weet haar ervaringen met haar paard en dat helpt echt.

Maar aan de andere kant denk ik ook dat het het weer is. Ze zijn allemaal wat joliger. Ik denk daarom ook niet dat hij onder het werk uit wil komen. Hij heeft te veel energie en wil dat graag kwijt en doet dat op die manier