2 manieren om aan te drijven, welke is goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:44

Je moet in de stap om en om met je benen blijven drijven. Als het rechterbeen van het paard naar voren gaat drijf je ook met je rechterbeen en daarna met je linkerbeen als het linkerbeen naar voren gaat, op deze manier bepaal je ook de snelheid waarmee je paard loopt. Dan ga je ook iets sneller om en om je benen aan drukken.Wil je dan aan gaan draven dan druk je bijde benen even aan.Zo raakt je paard ook nooit in de war als je gaat proberen uitgestrekte stap te vragen van je paard. Als je met 2 benen gaat drijven kan hij denken dat hij in draf moet en op deze manier weet hij dat het de hulp is voor de stap. In de draf drijf je wel met 2 benen tegelijk en in de galop ook.
Je moet altijd je benen aan je paard houden, als hij een goed tempo loopt dan druk je iets minder met je been tegen hem aan, gaat hij langzamer zonder dat te vragen dan geef je weer iets meer been, maar hou altijd je been er aan!
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd.
Succes


wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:27

nee, een paard gaat daar niet meer van schommelen, je drijft alleen met je been, verder blijf je dus stil zitten. Je gaat gewoon met de beweging van het paard mee.

wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:26

zoals lissy het verteld zo bedoel ik het ook. En als je dan een iets ruimere stap wilt kan je je been dus iets meer in laten werken.
En kyralovertje, wijken is niet alleen met je been een beetje naar achteren drijven je moet ook je andere been er bij gebruiken om er voor te zorgen dat je paard recht zijwaarts gaat (zijn achterhand er dus bij houd) En ook de teugelhulp is iets anders als als je gewoon recht rijd, dus een paard gaat zeker niet zijwaarts als je je benen licht om en om tegen je paard aandrukt.
Ik zal zeggen probeer het maar eens en je zult zien dat je paard gewoon rechtdoor loopt dan moet je dus wel zorgen dat je met bijde benen evenveel druk geeft


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 11 bezoekers