Graag advies: heftige 3,5 jarige

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:24

Minder brok, meer kuil!

Vervolgens als hij harder gaat dan jij wil, eens consequent aangeven dat hij dat niet mag, dus een keer flink stilzetten, eisen dat hij reageert op jouw hulpen, want dat is het hele probleem hier, je probeert hem te rijden als een paard wat alles kent, maar dat is niet zo!!

Streng zijn, als hij niet reageert, de hulp groter geven, tot hij reageert, dat doe je een paar keer, en hij zal op kleinere hulpen gaan reageren. Maar tot nu toe, ben je niet duidelijk genoeg, en daardoor zal het alleen maar erger worden. Als hij ergens last van heeft, dan doet hij dat ook met longeren. Duidelijker zijn naar hem toe. Denk je dat de profs altijd met kleine hulpen hun jonge paarden aanrijden, echt niet, die zijn ook duidelijk en consequent, en dat gaat ook niet even aardig altijd.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:25

Samsam schreef:
Tja dat is niet echt heel makkelijk aangezien mijn instructrice erg druk is bovendien betaal ik 35 euro per uur...... Maar in het begin ging het erg goed en hij begint zich nu te verzetten (das een groter probleem dat het rennerige) Hoofd omhoog gooien, slaan maar been, en een volgend moment loopt hij weer 3 rondjes de sterren van de hemel


Als hij slaat op het been, moet je hem een portie klappen verkopen, dit zijn echte jonge paarden streken, hard optreden, heb je binnen no time een superfijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:39

Samsam schreef:
Denk je dat er mee heeft te maken dat hij niet meer in een groep staat of is het meer omdat hij nu meer aan het werk moet?


Het heeft denk ik te maken, met dat je niet consequent bent, en naar mijn gevoel ben je ook wat onzeker naar je paard toe, daar gaat het mis!!!

Duidelijk en streng, weet wat je wil, weet wat je doel is, en werk daar naar toe!!! Geef duidelijk aan wat hij wel of niet mag, dan zal hij een stuk gelukkiger worden, rustiger, en veel beter luisteren. Het heeft niets te maken met wel of niet in de groep lopen, het heeft te maken, dat jij zelf niet weet wat je wel of niet wil, daardoor snapt hij het niet, en daardoor word hij lastig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:50

Samsam schreef:
Hij staat bij een echte dressuuamazone op stal en ik denk niet dat zij er trek in heeft om een 3 jarige van iemand anders te rijden, bovendien heeft ze er zelf al zo veel te rijden.

Maar ik kan vragen of hij meer kuil kan krijgen en dan minder brok natuurlijk.


5 kg is echt een beetje veel voor zo'n jong ding hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:54

Samsam schreef:
Ben ik volledig met je eens, maar hij is echt eerder te dun dat te dik hoor. Je kunt zijn ribben goed voelen en met minder krijgt hij ook een beetje een opgetrokken buikje, bovendien wordt er elke dag met hem gewerkt en is hij nog in de groei. Dus ik weet niet of het wel goed is om te minder te geven


Kuil word hij ook dikker van, maar daar zit veel minder energie in, dus daar word ie niet zo fris van, en als hij echt wat mager wordt, dan moet je hem gebroken mais geven, word ie zo wat zwaarder van.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers