Als mijn leraar het voor doet.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Als mijn leraar het voor doet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 14:06

Soms in de les lukt mij iets niet en dan gaat mijn leraar het voor doen, loopt hij even mee en laat zien wat ik bijv met mijn teugel moet doen en dan doet hij het zo simpel, en als ik het zelf probeert lukt het voor geen meter. Zou het aan mij liggen want hij doet het zo simple of komt het omdat hij in een ander positie staat hij loopt er naast, is het moeilijker als je er op zit..

Begrijp jullie me een beetje of zit ik weer wartaal te spreken Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:40

Om eerlijk te zijn ligt het dan idd aan jou Lachen
Maar dat geeft niks, probeer het gevoel wat hij je op die manier overbrengt te leren voelen, dan komt het bij jou ook wel

succes

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 17:42

Tja, als hij het niet beter zou kunnen, zou hij je geen les geven he. Lachen
Maar soms kan het wel eens liggen omdat hij de teugels lager vasthoudt, maar meestal niet.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:46

Oefening baart kunst, daar heb je les voor !

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:50

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Heb er zelf ook last van. Mijn motoriek is niet zo goed ontwikkeld.
Maar als ik het vorgedaan zie, dan lukt het meestal wel.

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:56

Daarvoor nemen we les hé, omdat we her zelf niet zo goed kunnen. Niet mee inzitten, gewoon blijven proberen, oefening baart kunst

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:57

Ik kan er niet tegen als mijn instructrice dat doet, de teugel pakken en dan zo het paard aan de teugel laten lopen, terwijl ik erop zit. Zodra zij weg gaat, is het aan de teugel lopen ook weer pleite (noem het expres geen nageeflijkheid). Ik vind het redelijk nutteloos, en wil het gewoon zelf voor mekaar krijgen (niet dat het al te goed gaat, maar goed...)
Bij Jacky was het zo erg dat de instructeur alleen maar naar haar hofd hoefde te wijzen en ze liep aan de teugel... Wel een leuk trucje trouwens, want bij mij ging ze het ook doen, toen ik meer les gaf op de manege Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:14

Het is volgens mij wel makkelijker als je er langs loopt want dan lukt het mij ook. Knipoog
Dus ik denk dat iedereen daar wel last van heeft.
Mijn pony is nog niet zo lang onder het zadel en ze heeft nog steeds moeite met het constant aan de teugel lopen. Soms krijg k haar er gewoon helemaal niet doorheen.
Zodra er dan iemand langsloopt is het allemaal zo makkelijk. En dan probeer ik het zelf en is het weer een stukkie moeilijker. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:27

LLastig he. De theorie van het paardrijden is vrij eenvoudig, de uitvoering ervan niet. Dan komt omdat paardrijden alles te maken heeft met gevoel en dosering. Daarvoor heb je een goede fijne motoriek nodig. Sommige mensen hebben dat van nature. Als je het niet hebt kun je het je tot op zekere hoogte eigen maken maar het zal je meer moeite kosten dan iemand die het wel van nature in zich heeft.
Gewoon blijven oefenen!!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:41

Dat is het dus precies, de theorie ken ik goed en begin ik steeds beter te snappen, maar het uitvoeren vvan die theorie is wel heel erg lastig... Ook het zien van de problemen die ik met Amadeus heb binnen die theorie valt nog af en toe zwaar. Ik weet in principe veel , maar praktijk en theorie samenbrengen is toch erg lastig...
Lang leve internet

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:32

Ik had eerst ook een probleempony die heel moeilijk aan d eteugel ging. als mijn lerares er dan naast stond dan deed hij het opeens wel en als ze wegliep deed hij het nie meer Schijnheilig Als je er naast staat gaat het meestal makkelijker Lips are sealed

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:40

Het lijkt mij dat het niet je instructeur is die je pony dan aan de teugel heeft, eerder samen! Want je instructeur kan dan toch alleen teugelhulpen geven.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 21:07

Daarom ook aan de teugel en niet nageeflijk...