Ontspannen hand?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Ontspannen hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 20:28

De laatste tijd heeft Chica best een harde mond. Niet echt in stap, maar in draf en galop en vooral buiten wel. Ik had er gewoon last van mijn schouders van, zo vast zit ze soms.

Nu ben ik er vandaag achtergekomen dat het waarschijnlijk door mij komt. Ik heb mijn handen te gespannen. Als ik mijn handen ontspan, is haar mond al een struk lichter. Ook wil ze, wel nog alleen in stap, maar het is een begin, nageeflijk worden.

Ik ben erg blij dat ik dit ontdekt heb. Ik kreeg wel vaak te horen dat ik mijn handen iets meer moest ontspannen, maar ik had het zelf nog niet echt in de gaten. Tot vandaag dus. Nu ben ik dus erg bezig mijn handen ontspannen te houden, maar ik moet toegeven dat ik het daar vaak nog best moeilijk mee heb.

Wie heeft er tips voor mij waardoor ik mijn handen ontspannen hou?

Alvast bedankt!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:51

doe onder het rijden eens of je met je vinders een blokfluit aan het bespelen bent. dus gewoon je vinders een beetje losjes laten en licht bewegen. helpt met autorijlessen wel Haha!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:11

ik had er vroeger ook wel last van, handen de gespannen, en hetgene wat ik doe is in het begin je pony wat meer teugel geven en losjes vasthouden, langzaam aan de teugels wat strakker pakken en goed blijven nagaan of je hand onstpannen is. werkt bij mij

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:24

In principe moet je als je begint met rijden je teugels veel langer houden.(soms wel 3 stompjes verder) Dan is het niet dat je paard nageefelijk wordt, maar dat ie de hand accepteerd. Het paard moet de hand volgen en de teugels mogen niet doorhangen. Rijdt zo vrij veel bochten en draaiingen. Probeer dit ook in draf.(galop hoeft niet) Als je dat even gedaan hebt zal je paard al een heel pakje nageefelijker zijn en zal ie dus ook zachter zijn in je mond en rapper aan de teugel lopen en in balans zijn. Succes!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 10:50

ik doe zelf oefeningen met die stressballetjes.... knijpen, loslaten, ....
Zal misschien niet de beste oplossing zijn.... maar ik heb wel het gevoel dat ik nu meer controle over de gespannenheid van mijn handen heb...

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 12:58

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Lachen
Ik zal jullie tips onthouden en eens kijken of het helpt. Nogmaals bedankt!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:53

Je moet met een duwende hadn rijden: niet strak rechtop voor je, net een klein beetje draaien, en ontspannen.. En er gewoon veel aan denken dat je af en toe ontspant..