Te diep

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Te diep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 18:25

Mijn paard gaat tijdens het rijdenm heel erg duiken met zn hoofd. Volgens mn instructeur moet ik ophouding omhoog maken, dus zn hoofd optillen als et ware. Nou lijkt mij dit niet echt de juiste manier en van de eigenaresse van mn paardje, die dus ook instructrice is, moet ik het gewoon op mn been doen. Dus veel overgangen rijden en veel schakelen in tempo. Dit lukt nu wel aardig en op het einde loopt ie dan ook wel beter.

Nou wil ik dus altijd met het losrijden het paard diep instellen, veel stelling dus veel voltes. Probleem: daarna bijna niet omhoog te krijgen. Hij doet dus ook hoe arder je gaat, hoe dieper en op de volte zakt ie ook heel erg erin. Hij is op zich wel redelijk aan mn been, maar gaat hier alleen voorwaarts op, komnt nauwelijks omhoog.

Iemand tips?



ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 21:12

Het is een beetje moeilijk om uit te leggen, zal dus wel een vaag verhaal worden, maar hij doet zn hoofd dus heel diep en steekt zn neus er niet meer uit, zodat ik dus helemaal nix meer in mn hand heb. Als ik weer contact zoek gaat ie nog dieper en ik moet hem dus met mn been naar mn hand toerijden, maar hoe meer been, hoe dieper meneertje gaat.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 22:07

Steef schreef:
Ik weet niet of hij achter het bit komt of gewoon gaat hangen, maar in beide gevallen is hij achter het been, maak hem achter actief en maak hem goed aan het been, grote kans dat het dan een stuk beter gaat!


Ja wist ff niet meer hoe dat heette Schijnheilig maar hij loopt idd achter het bit. Vroeger hing die wel op mn hand, toen is dat goed gekomen, maar door al die vage oefeningen van onze instructeur heb ik het idee dat ie steeds verder achter het bit gaat lopen. Dan heb iik weer les van de eigenaresse van het paard(instructrice) die steeds weer opnieuw moet beginnen met hem een beetje aan het lopen te krijgen. Maar het moeilijke hiervan vind ik dus dat ik helemaal nix in mn handen heb omdat ie zover achter het bit komt en eigenlijk ook niet echt om hoog komt als ik met been kom, maar alleen maar voorwaarts gaat.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-02 22:29

Thnx, we gaan ons best doen Knipoog

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-02 12:45

Mn paard hangt niet, maar komt achter het bit zodat je helemaal nix meer in je handen hebt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers