verzamelde galop aan lange lijnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-01 12:00

hoe moet ik dit aanpakken? ALs ze arbeidsgalop aan de lange lijnen doet gaat ze namelijk te hard (niet ongecontroleerd, maar zo is haar gang gewoon) en moet ik zo ongeveer achter haar aanrennen.
Als ik haar dan terug neem valt ze terug in draf.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Want ik mis natuurlijk mijn beenhulpen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 14:06

hoi,
Een paard moet eerst voorwaarst zijn voor je kunt verzamelen. Dus eerst moet je haar goed eerst voorwaarts rijden dat ze voorwaarts haar balans kan vinden. En dat je dan later langzaam terug gaat rijden. Verzamelen is een proces van jaren dus het kan lang duren. Maar over haast nix. De langste weg is altijd de kortste!

Groetjes!
Oja, en tot slot heb ik nog een vraagje, hij is wel off topic maar dat maakt hoop ik niet uit.
Ik heb wel eens gehoord dat als je terug rijd dat je dan direct voorwaarts moet kunnnen rijden. Dit kan ik wel vaak maar <b> waarom </b> moet ik dat kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 14:26

Citaat:
Op 2001-06-24 14:06, schreef Steef..:
Ik heb wel eens gehoord dat als je terug rijd dat je dan direct voorwaarts moet kunnnen rijden. Dit kan ik wel vaak maar <b> waarom </b> moet ik dat kunnen?





Omdat je terugrijdt met behoud van impuls. Terugrijden betekent altijd een kortere, maar actieve pas, en als je dat hebt, kun je ook heel snel flitsend naar voor. Een paard wat terugkomt en daarbij traag wordt in het achterbeen, "valt dood" zegmaar, het terugrijden ih tempo heeft dan voor impulsverlies gezorgd en da's niet de bedoeling.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 14:37

ok, thnx!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-01 16:30

ze is voorwaarts zat, dus dat is het probleem niet, maar als ik haar wil terugnemen om te verzamelen gaat ze dus in draf.
Normaal gesproken heb je je benen er nog bij om te corigeren, maar aan de lange lijnen dus niet.

Dus hoe pak ik dat aan?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 21:56

Als je mijn reactie leest kun je eruit opmaken dat ze eerst vorwaarts moet zijn om te verzamelen. Ze mag dus eerst wat harder galloperen voor ze hoeft terug te gaan. Als ze een beetje balans krijgt dan kun je terug gaan rijden.
Is het gewoon pony-racen. (wat ik dus niet denk) dan mag je haar terug nemen en desnoods met de zweep erbij iets 'bijdrijven'
Groetjes!