hoeven tikken tegen elkaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

hoeven tikken tegen elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 16:18

Als ik aan het draven ben dan tikt mijn paard regelmatig met zijn achterhoeven zijn voorhoeven aan. Is dit erg? Moet ik tijdens het rijden zijn hoeven beschermen of kan het helemaal geen kwaad?
Al vast bedankt



wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 17:30

naar mijn idee rijd ik hem niet op zijn voorhand, hij loopt netjes aan de teugel en draaft ook lekker door. Voor een fries heeft hij hele ruime gangen en ik heb juist het idee dat hij zijn achterhand er zo ver onderzet dat hij daarom met zijn achterbenen zijn voorbenen aantikt. Als ik met hem draaf dan swingt hij er over en volgens mij doen paarden dat alleen als je de achterhand er goed onder hebt. Naar mijn idee en voor zo ver het mij opgevallen is doet hij dit alleen tijdens het rijden in de draf

wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 17:31

de ene laatste zin is voor mij een beetje vaag, volgens mij ben je daar een woord vergeten. Mijn paard staat wel op ijzers als je dat bedoeld.

wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 20:43

het kan inderdaad zo zijn dat ik hem met een wat te hoog tempo rijd mijn vriendin zei het laatst ook al tegen mij dat ik hem wat meer moet laten verzamelen zodat hij ook meer aan het werk gaat. Ik reed hem met veel tempo omdat hij vaak te diep ging lopen en ik mijn been er dus meer aan deed, nu hij wel goed en netjes loopt vergeet ik nogal eens iets gas terug te nemen. Zijn hoeven kunnen niet te lang zijn want de hoefsmid is de laatste tijd vaak langs geweest omdat hij de laatste tijd vaak een ijzer verliest (door het tikken???) Ik zal binnenkort weer rijden en hem eens in een iets lager tempo gaan rijden en opletten hoe het dan gaat. Ook zal ik het er eens met de hoefsmid over hebben.
Heel erg bedankt voor jullie reacties
groetjes


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 3 bezoekers