Iemand tips? Nogmaals het gaat om het stappen terwijl ik al hang. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Iemand tips? Nogmaals het gaat om het stappen terwijl ik al hang.
En echt, ik heb er laatst ook weer bijzonder elegant naastgehangen en stilstaan maakt het aanmerkelijk makkelijker 
)

, is dat bij jou ook..?)

)
Armaris schreef:Vragen sommigen van jullie niet af waarom je paard niet blijft staan?
Citaat:2.Dan zet je een voet in de stijgbeugel,ook hier mag hij niet weglopen.

Citaat:Beloon hem héél goed door hem overal te strelen,geen klopjes,want dat vind een paard niet fijn.
Shadow0 schreef:Jij geeft aan dat je de reactie van Damber verkeerd vind, ik vraag me daarom af wat je doet als hij hier wel wegloopt? Want de eerste keren gaat dit zeer waarschijnlijk niet goed. Wat doe je dan? Voet in de stijgbeugel of eruit? Dat hij niet mag weglopen betekent uiteraard niet dat hij het de eerste keer ook niet doet.

Shadow0 schreef:Ik denk dat dit iets is wat per paard verschilt, en dat het goed is om te kijken op welke beloning je paard het best reageert. Soms kan dat stem zijn, soms kan dat kriebelen zijn, soms klopjes, soms overal, soms op bepaalde plekken. Ik denk dat je hierin vooral het paard moet volgen en niet de theorie.
Armaris schreef:Test het bij jezelf: Aai over je been en klop op je been,wat vind jij het fijnste?
Veelvuldig aaien kan zelfs ervoor zorgen dat je paard zich erg gaat ontspannen en haast in slaap valt!
Shadow0 schreef:Armaris schreef:Test het bij jezelf: Aai over je been en klop op je been,wat vind jij het fijnste?
Veelvuldig aaien kan zelfs ervoor zorgen dat je paard zich erg gaat ontspannen en haast in slaap valt!
Ik ben een beetje een raar geval maar ik vind het vreselijk als dingen over mijn huid bewegen. Geen geaai bij mij!![]()
En ik ken ook paarden die helemaal niet houden van gefrut en gekriebel aan hun lijf. Die reageren veel beter op alleen maar stemgebruik. Ik ken paarden die vreselijk kunnen genieten van lekker hard borstelen, terwijl een ander alles boven het allervoorzichtigste zachte borsteltje vreselijk irritant vinden. Kortom: ik denk dat je hierbij vooral moet kijken naar wat het paard als beloning ervaart.
Armaris schreef:Mijn vzpaard was juist 1 van je voorbeelden.Aaien was irritant,hard borstelen ging nog.Na een tijdje grondwerk gedaan vond hij het aaien juist leuk!Het is immers een soort massage voor je paard.
Ah,de beste beloning voor je paard is het wegnemen van druk