Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Let op: niet te veel winkelen aan de voorkant! Daar los je niets mee op... 
en binnenhand los. avalonnancy schreef:het zadel ligt goed ik heb er zelfs nog een extra bontje op liggen.
gebit moet ik idd nog laten doen maar ze was nog aan het wisselen een poosje terug dus dat had toen nog geen nut. volgende week komt de tandenfee.

avalonnancy schreef:het zadel ligt goed ik heb er zelfs nog een extra bontje op liggen.
gebit moet ik idd nog laten doen maar ze was nog aan het wisselen een poosje terug dus dat had toen nog geen nut. volgende week komt de tandenfee.

avalonnancy schreef:listiglistje en kazary ..dat is pcs wat ik ook in ged8 had met die contrastelling op de linkerhand maar dan moet ik haar eerst rechts los zien te krijgen. echt super bedankt voor julie advies dan weet ik dat ik met het goede aan de gang ga!
ik ga het donderdag proberen en dan laat ik het jullie weten.
we zijn ook eigenlijk het afgelopen halfjaar meer op de linkerhand bezig geweest als op rechts met lessen, dan moest ik haar op mijn binnenbeen opzij zetten omdat ze dus in het begin problemen had op links, mss dat we daar gewoon tever in zijn gegaan. zeker omdat ze nu op rechts niet meer in wil buigen.
Raja schreef:avalonnancy schreef:listiglistje en kazary ..dat is pcs wat ik ook in ged8 had met die contrastelling op de linkerhand maar dan moet ik haar eerst rechts los zien te krijgen. echt super bedankt voor julie advies dan weet ik dat ik met het goede aan de gang ga!
ik ga het donderdag proberen en dan laat ik het jullie weten.
we zijn ook eigenlijk het afgelopen halfjaar meer op de linkerhand bezig geweest als op rechts met lessen, dan moest ik haar op mijn binnenbeen opzij zetten omdat ze dus in het begin problemen had op links, mss dat we daar gewoon tever in zijn gegaan. zeker omdat ze nu op rechts niet meer in wil buigen.
probeer ook bezig te gaan met rechtrichten.
Ik denk dat dat ook en belangrijk onderdeel moet zijn in je training.
Op die manier ga je ervoor zorgen dat je op 2 teugels evenveel contact gaat krijgen.
Vandaaruit kun je dan ook weer met je binnenbeen meer naar je buiteteugel gaan rijden en de binnekant dus losser laten.
Als je teveel met 1 kant bezig bent, verget je al gauw de nadere kant waar dan ook weer een probleem ontstaat...

avalonnancy schreef:en dat is dus het probleem daar waren we mee bezig met de lessen en dan heb ik links totaal geen druk meer dan geeft ze na, gaat zelfs te diep en dan in 1 keer vliegt ze eruit, vandaar dat ik het idee had dat ze haar binnenachterbeen er teveel onderzet waardoor ze haar buiten achterbeen niet meer weg kan zitten en zo dus blokkert?
avalonnancy schreef:oke dus het bontje is dan niet een extra bescherming, ik kan overigens zonder bontje een vuist onder het zadel leggen zowel bij de schoft als onder de lepel tussen de kussens dus ze heeft wel ruimte zat. ook met bontje blijft er nog ruimte over om je hand eronder te leggen
janouk schreef:Verder zou ik je aanraden eerst een fysiotherapeut of osteopaat naar je paard te laten kijken om medische klachten uit te sluiten, voordat je het probeert rijtechnisch op te lossen. Dan kunnen ze ook meteen naar de juiste maat van je zadel kijken..

).janouk schreef:Ik snap alleen niet waarom je op wedstrijd gaat, terwijl je je paard in de training niet voor elkaar hebt. Maar dat is je eigen keuze.