Ik vroeg me af welk bit jullie me bij het volgende paardje aanraden:
het gaat om een 4,5 jarige merrie die nu ongeveer een half jaar onder het zadel is. Toen zij 3,5 was is ze ook al enkele maanden onder het zadel geweest, maar wegens wisselen toen een paar maanden niet kunnen rijden en toen ben ik helemaal opnieuw begonnen, ook omdat zij heel gemeen kon gaan bokken.
Voor dat ze begon met wisselen had ze al een laag gehemelte, maar hierna is dit lage gehemelte nooit meer weggegaan.
Tijdens het rijden pakt ze regelmatig het bit beet, gooit haar hoofd omhoog en gaat rennen. In het begin kon ik dit heel goed oplossen door even toe te staan met mijn handen, iets been te geven en haar dan weer erbij te pakken. Inmiddels werkt dit echter niet meer.
Normaal reed ik haar met een dun enkel gebroken bitje, verder heb ik een dubbel gebroken watertrens geprobeerd, maar hier werd het probleem alleen maar erger van. En momenteel probeer ik een enkelgebroken bit waarvan het middenstuk 360 graden kan draaien. volgens de ruitersport zaak zou het paard dit bit niet beet kunnen pakken, maar dit paard dus wel!