Paard is niet te rijden / gevaarlijk. Wat kan ik doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DB_CARTAGO

Paard is niet te rijden / gevaarlijk. Wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 22:25

hey allemaal,
Ik heb een vraagje voor jullie en heb hiervoor echt dringend hulp nodig.
Een eigenaar vond dat ik heel goed op mijn verzorgpony reedt en heeft gevraagd of ik op hun paard zou willen rijden .
Aangezien ze vonden dat ik goed en vast bleef zitten toen hij kunstjes liet zijn steigeren bokken en wegspringen .
Ik ben het gewoon bij hem maar bij andere paarden zit ik niet zo heel vast omdat ik het niet gewoon ben .
Maar toch zou ze het graag hebben. Het paard is echt niet te doen het is echt stout het trapt naar andere paarden springt heel hoog in de lucht en bokt stijl omhoog en steigeren vind ze ook super. mijn verzorgpony doet dat ook maar weet wanneer het genoeg is en doet het alleen in het begin van de les en niet zo hoog en gemeen. Dus vraag ik een heleboel tips om te zorgen dat er geen levensgevaarlijke dingen gebeuren .
Ik heb het al overlegt met mijn instructrice en ze zegt dat ik er klaar voor ben zij reedt hiervoor op dat paard maar was ermee gestopt. het paard heeft hele nijdige bokken en de eigenaar kan haar niet aan. Ze doet gewoon alles wat niet mag en als ik in de piste aan het rijden ben en fuego komt eraan dan maak ik dat ik eruit ben want ze heeft mijn cartago al een paar keer aangevallen. De eigenaar zelf heb ik ook al zien vliegen het is een stout paard en iedereen wie ik om raad wil vragen zegt dat ik er echt klaar voor ben .

Dus ik heb mij voorgenomen om mijn cap en bodyprotector te dragen cap draag ik altijd. En zweepje ook mee te nemen sporen laat ik maar beter thuis ze is ook ontzettend snel en als ze voelt dat je nerveus bent springt ze gewoon over de piste want echt heel creepy. Op zo een paard moet ik rijden

plies help me want ik ben radeloos en echt heel bang!!!!!!!

demi
Laatst bijgewerkt door Elles op 23-01-11 01:59, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Onduidelijke topictitel aangepast. 'rijden' is GEEN goede topictitel.

fjordjes

Re: rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:27

Niet doen als je bang bent, lijkt me niet dat je er dan klaar voor bent. En anders raak je misschien het plezier in rijden kwijt.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:28

je bent een meisje en draagt een toque? dat snap ik even niet :p of bedoel je je cap....?

als ik jou was, zou ik alleen op dit paard stappen als je er echt 100% zeker van bent.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:28

toque? ben je een jongentje dan?
En waarmee moeten we je helpen?
Je moet niets tegen je zin in doen. Als je niet durft dan moet je gewoon niet gaan rijden.
Een paard zal je angst voelen en daar misbruik van maken.

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 22:29

fjordjes schreef:
Niet doen als je bang bent, lijkt me niet dat je er dan klaar voor bent. En anders raak je misschien het plezier in rijden kwijt.

okee dank u wel maar ik heb het al besloten dat ik het zal doen dus eigenlijk zoek ik meer tips

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 22:30

zodiacje schreef:
toque? ben je een jongentje dan?
En waarmee moeten we je helpen?
Je moet niets tegen je zin in doen. Als je niet durft dan moet je gewoon niet gaan rijden.
Een paard zal je angst voelen en daar misbruik van maken.

nee ik ben een meisje toque of tok maakt toch niet uit hoe je het schrijft

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 22:31

Tammy_ schreef:
je bent een meisje en draagt een toque? dat snap ik even niet :p of bedoel je je cap....?

als ik jou was, zou ik alleen op dit paard stappen als je er echt 100% zeker van bent.

nee voor mij is alles gewoon het zelfde
hii

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:33

een toque is om je mannelijke delen te beschermen dus denk niet dat die je gaat redden :=
cap heb je meer aan :+

wat voor tips zoek je dan?

Ik kan je iig aanraden om achterover te zitten, onderbenen eraan te houden en proberen om niet aan de teugels te gaan hangen. Zodra ie wat probeerd probeer dan een volte te rijden.
Succes ermee

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:34

Een toque is voor bescherming van de edele delen van de man. Die jij dus niet hebt.

Je komt niet echt overtuigend over in je post. Als je het toch wilt, ook al bokt, stijgert je paard, naar voren rijden en blijf ontspannen!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:35

Je geeft al aan dat je bang bent, dit voelt dat paard aan en dat maakt het niet makkelijker..
Verder kom ik niet echt uit je verhaal. :=

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 22:36

zodiacje schreef:
een toque is om je mannelijke delen te beschermen dus denk niet dat die je gaat redden :=
cap heb je meer aan :+

wat voor tips zoek je dan?

Ik kan je iig aanraden om achterover te zitten, onderbenen eraan te houden en proberen om niet aan de teugels te gaan hangen. Zodra ie wat probeerd probeer dan een volte te rijden.
Succes ermee

hahaha oeps sorry wist ik eigenlij niet

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 22:37

lucifertje schreef:
Een toque is voor bescherming van de edele delen van de man. Die jij dus niet hebt.

Je komt niet echt overtuigend over in je post. Als je het toch wilt, ook al bokt, stijgert je paard, naar voren rijden en blijf ontspannen!

okee ik hou contact morgen rijdt ik voor de eerste keer op het paard

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:37

Als wat je schrijft over het paard werkelijk zo is,dan vind ik de eigenaar de meest achterlijke,onwetende,onvoorzichtige en egoistische persoon die ik ooit ben tegengekomen.Een 'kind' van 14 jaar vragen zo eentje te rijden...gaat hij/zij je de rest van je leven verzorgen als je in een karretje terechtkomt?

Dit is zeker niet persoonlijk naar jou toe bedoeld,ik kan via de computer niet oordelen hoe goed je kan rijden.Maar als het paard werkelijk zo gemeen is,is de enige optie een professional die hier ervaring mee heeft en niet een jong meisje in gevaar brengen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:37

Mensen, ts komt uit belgenland, daar is een ander woord voor cap tok, of toque.

Ts , niet erop gaan zitten. Het paard voelt je angst, en zal hij er misbruik van maken.

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 22:38

Macs schreef:
Je geeft al aan dat je bang bent, dit voelt dat paard aan en dat maakt het niet makkelijker..
Verder kom ik niet echt uit je verhaal. :=

veel mensen komen er niet uit hii

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 22:39

kleinvosje schreef:

Ts , niet erop gaan zitten. Het paard voelt je angst, en zal hij er misbruik van maken.

nee niet belgenland maar belgie

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:39

kleinvosje schreef:

whaha, dat wist ik niet :=
Sorry dan voor de verwarring TS.

Ik zeg niet doen maar als je toch gaat rijden, succes ermee.
laat je weten hoe het dan is gegaan?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:40

Probeer eerst een tijdje het paard te verzorgen, te longeren en het beest een beetje te leren kennen. Wordt vriendjes met hem zodat hij je gaat vertrouwen en jij hem. Pas als dat allemaal fijn gaat, stap dan op en zorg dat er een rustig iemand bij is die weet waar hij/zij mee bezig is. Angst is een slechte raadgever. Als je er op stapt en je angst verlamd je dan is dat niet handig. Als je gewoon kalm bent en je normaal ook alle bokken uitzit hoef je je geen zorgen maken. Maar even een vraagje, is dit het eerste grote paard waar je op gaat? Dan is het niet handig om gelijk met een moeilijke te beginnen.

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 22:40

kleinvosje schreef:

en inderdaad in antwerpen heet een cap een tok of toque

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 22:41

piezze schreef:
Probeer eerst een tijdje het paard te verzorgen, te longeren en het beest een beetje te leren kennen. Wordt vriendjes met hem zodat hij je gaat vertrouwen en jij hem. Pas als dat allemaal fijn gaat, stap dan op en zorg dat er een rustig iemand bij is die weet waar hij/zij mee bezig is. Angst is een slechte raadgever. Als je er op stapt en je angst verlamd je dan is dat niet handig. Als je gewoon kalm bent en je normaal ook alle bokken uitzit hoef je je geen zorgen maken. Maar even een vraagje, is dit het eerste grote paard waar je op gaat? Dan is het niet handig om gelijk met een moeilijke te beginnen.

niet zo een heel groot ong 1.62

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 22:41

zodiacje schreef:
kleinvosje schreef:

whaha, dat wist ik niet :=
Sorry dan voor de verwarring TS.

Ik zeg niet doen maar als je toch gaat rijden, succes ermee.
laat je weten hoe het dan is gegaan?

dat zal ik zeker doen belooft

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:42

WEet ik, is als grapje bedoeld. Maar die zin eronder was geen grapje. Las net je openingspost nog even terug, en een van je laatste zinnen ben ik het niet mee eens. Je schrijft: En op zo een paard moet ik rijden.
Nee, niets MOET, jij hebt altijd de keuze om nee te zeggen. Jammer voor hun, maar jij gaat toch niet je leven in de waagschaal leggen omdat zij dat zo nodig willen?

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 22:43

Feelsoproud schreef:
Als wat je schrijft over het paard werkelijk zo is,dan vind ik de eigenaar de meest achterlijke,onwetende,onvoorzichtige en egoistische persoon die ik ooit ben tegengekomen.Een 'kind' van 14 jaar vragen zo eentje te rijden...gaat hij/zij je de rest van je leven verzorgen als je in een karretje terechtkomt?

Dit is zeker niet persoonlijk naar jou toe bedoeld,ik kan via de computer niet oordelen hoe goed je kan rijden.Maar als het paard werkelijk zo gemeen is,is de enige optie een professional die hier ervaring mee heeft en niet een jong meisje in gevaar brengen.

ik rijdt nu 4 jaar bijna 5 jaar en kan de meeste bokken uitzitten behalve als het van die bokken zijn waarbij je een meter in de lucht vliegt

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 22:45

kleinvosje schreef:
WEet ik, is als grapje bedoeld. Maar die zin eronder was geen grapje. Las net je openingspost nog even terug, en een van je laatste zinnen ben ik het niet mee eens. Je schrijft: En op zo een paard moet ik rijden.
Nee, niets MOET, jij hebt altijd de keuze om nee te zeggen. Jammer voor hun, maar jij gaat toch niet je leven in de waagschaal leggen omdat zij dat zo nodig willen?

ja weet ik dat het een grapje was en ik zou het paard graag een kans willen geven want hij is al super veel keer van eigenaar verandert omdat ze hem niet aankonden

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 22:46

ik zal morgen verslag uitbrengen hoe het is gegaan