Hier zie bijvoorbeeld ook dit is overigens een jaar terug
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dat kun je dus voelen als je doet wat ik net zei). Drijf het paard tegen de contactteugel aan, maar zet je handen niet vast; blijf meegaan met de beweging van de mond. niet knijpen in de teugels of 'spelen'. Als je paard dit niet gewend is, kan het even duren en meestal krijg je eerst een tegenovergestelde reactie van wat je eigenlijk wilt (het hoofd omhoog). Geef hier niet aan toe en let erop dat je blijft loslaten met je lichaam, dan komt je paard vanzelf.
(zitles nemen en een goede instructeur kunnen wonderen doen.) succes! Je hebt een knap paardje! 

Lord_Ik schreef:Je kan ook proberen op zo'n moment je handen plots omhoog te heffen en de teugels zo weer in contact te brengen. Zo ligt de druk op de teugels naar boven en gaat ze haar hoofd misschien gewoon weer omhoog doen.
Poker schreef:Ik zou gewoo beginnen met hoofd omhoog, dat ze gewoon aan je been is is belangrijker dan aan de teugel. dan zou ik kijken of ze nog wat wilt zakken en wat lager wil gaan lopen. En vooral voorwaarts blijven rijden.