InekeH87 schreef:O ja nog 1 ding ze heeft een gruwelijke heken aan bezweet raken als ze ook maar iets bezweet is dan wordt ze boos daar houd ze niet van.
Weet je ook zeker dat jij de baas bent en niet zij. De opmerking die ik hierboven gequote heb zet me daarover aan het denken. Als je te maken hebt met een merrie met een sterk karakter is het ook mogelijk dat er een stukje discipline ontbreekt en als ze weet dat je haar toch niet aan het lopen krijgt, dan zal ze daar ook dankbaar mis/gebruik van maken.
Maar bovenstaande geldt alleen als je zeker weet dat er geen andere oorzaken zijn, zoals rugproblemen, een DA ziet niet alles en rontgen foto's zeggen ook niet alles. Wat krjgt ze verder aan voer, 3/4 muesli kan wel als je ze daarbij onbeperkt hooi krijgt. Misschien overstappen op het voeren van gemengd graan samen met goed hooi ( geen kuil) en evt. lucerne.
Als je paard van jongsaf heeft geleerd dat ze zich niet hoeft in te spannen dan zal ze dat ook niet doen. En ik betwijfel ten zeerst of een paard een hekel heeft aan zweten en al helemaal dat ze daarom noet wil werken. Als ze dan boos wordt is er misschien toch iets mis tussen jullie en denkt zij toch echt de baas te zijn.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 04-03-09 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt