hoe houdt ik mijn benen stiller.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoosxSolo

hoe houdt ik mijn benen stiller.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:36

Hallo ,

Het rijden gaat steeds beter en ik wil binnenkort gaan starten in de B.. Nu zit ik met het probleem dat het stilhouden van mn benen echt heel erg lastig gaat. Hebben jullie nog tips hoe ik dit kan oefenen en waardoor dit beter gaat?

Groetjes Roos

herbie_

Re: hoe houdt ik mijn benen stiller.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:30

beugels wat langer maken zodat je met je bal van je voet in de beugel komt zodat je hele been gestrekt is. Dan moet je al beter je best doen om been te geven dus houd jij je been al langer en waarschijnlijk ook stiller.

succes en zeg maar als het niet lukt mijn tip

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:32

Hmm ik kan mijn benen juist niet stil houden met lange beugels...
Ik heb ze dan ook korter Knipoog

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:01

beugels eraf halen en lerwen zitten!!!

Tine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:03

Ik heb hetzelfde probleem dus volg dit even Lachen

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:06

Ik volg ook even Knipoog

Zonderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:07

Onderlichaam heel sterk trainen. Vooral bovenbenen ofc.

mijnnaamis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:10

tjah ik heb t zelfde probleem maar als ik dan de beugels langer doe , ga ik met mn knieen knijpen en vooral in galop en tada mijn voet zit alweer in de hele beugel , met gevolg dat ik mn voeten weer goed wil doen en dan gaan mn benen dus weer alle kanten op.

Zonderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:11

Beugels niet langer doen dan..?

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:12

Zonder beugels gaan rijden Haha! En dan ook lekker gaan lichtrijden, dan kweek je de juiste spiertjes

edit; wel ook grote stukken doorzitten want dat is goed voor je zit en voor stille benen

sonjador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:36

bij me oude stal was er ook een meisje die dat niet kon.
en toen had me instructrice haar beugels met strotouwtje aan haar singel vast gemaakt en toen daarna ging het ook een stuk beter.

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:39

sonjador schreef:
en toen had me instructrice haar beugels met strotouwtje aan haar singel vast gemaakt en toen daarna ging het ook een stuk beter.

Gaat dat niet schuren bij het paard dan? Verward

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:41

En sommige mensen leren het nooit. Ik rij al 20 jaar en zit ook niet perfect stil met mijn benen. Ik krijg er nooit opmerkingen over maar als ik richting een spiegel rij stoor ik me er enorm aan.

sonjador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:42

nee

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:49

Ik vind dit zelf ook heel lastig.
Ik heb mijn stijgbeugelriemen onder mn zweetblad gehangen en daardoor is het eigenlijk al veel beter geworden.
Verder, zoals reeds gezegd, rijden zonder beugels. Moet ik van mn instructrice ook vaak doen en dat werpt wel zn vruchten af.
En proberen om je knieën niet te vast te zetten want daardoor gaan je onderbenen juist meer bewegen.

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:52

onderbenen stil houden is best lastig om te leren. Probeer vanuit je heup je been lang te maken, dus ook je knie zo laag mogelijk duwen en natuurlijk je hak laag. Juist niet gaan klemmen met je bovenbeen want dan krijg je zo"n wasknijpereffect op je paard. Zonder beugels rijden is dus wel een goede tip maar alleen als je zonder klemmen met je bovenbeen kan blijven mee gaan met je paard!! Succes met oefenen!!!!!!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:13

Dat probleem heb ik ook. Gelukkig heb ik een vriendin die me er heel goed bij helpt en me ook goeie tips geeft.
Als eerste moet je zelf je balans zien te vinden, dus dat je zelf lekker op het paard kunt zitten, een onafhankelijke zit.
Verder inderdaad je beugels wat korter doen als normaal. Zorg dat je je knieen goed aangesloten houdt, hakken uitdrukken en proberen je kuit aan de buik te houden, of in ieder geval het gedeelte wat kontakt maakt. En daar proberen je been zo stil mogelijk te houden. Het helpt (in ieder geval bij mij) als je er geregeld iemand bij hebt die je er elke keer weer op wijst.

Het is tamelijk moeilijk, ik ben ook al een tijdje aan het oefenen, maar uiteindelijk gaat het steeds beter. Je moet je gewoon heel bewust van je been worden. Bij mij is het probleem het lichtrijden. Elke keer als ik ga staan, steek ik mijn voeten/enkels naar buiten waardoor ik een onrustig been heb. Met doorzitten heb ik dat probleem niet, dus ik ben er hard aan het werken om dat weg te krijgen.

pmlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:50

griebels schreef:
Hmm ik kan mijn benen juist niet stil houden met lange beugels...
Ik heb ze dan ook korter Knipoog

Jaa dat heb ik ook Knipoog

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:54

sonjador schreef:

wat gevaarlijk!
wat als het paard onderuit gaat of aan de klettter gaat.

Ts:
leren zitten, zonder beugels rijden

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:59

raylaatje schreef:
sonjador schreef:

wat gevaarlijk!
wat als het paard onderuit gaat of aan de klettter gaat.

Ts:
leren zitten, zonder beugels rijden

Ik zie het gevaar even niet?
Leg dat eens uit.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:12

MontyRulezz schreef:
Dat probleem heb ik ook. Gelukkig heb ik een vriendin die me er heel goed bij helpt en me ook goeie tips geeft.
Als eerste moet je zelf je balans zien te vinden, dus dat je zelf lekker op het paard kunt zitten, een onafhankelijke zit.
Verder inderdaad je beugels wat korter doen als normaal. Zorg dat je je knieen goed aangesloten houdt, hakken uitdrukken en proberen je kuit aan de buik te houden, of in ieder geval het gedeelte wat kontakt maakt. En daar proberen je been zo stil mogelijk te houden. Het helpt (in ieder geval bij mij) als je er geregeld iemand bij hebt die je er elke keer weer op wijst.

Het is tamelijk moeilijk, ik ben ook al een tijdje aan het oefenen, maar uiteindelijk gaat het steeds beter. Je moet je gewoon heel bewust van je been worden. Bij mij is het probleem het lichtrijden. Elke keer als ik ga staan, steek ik mijn voeten/enkels naar buiten waardoor ik een onrustig been heb. Met doorzitten heb ik dat probleem niet, dus ik ben er hard aan het werken om dat weg te krijgen.

dat laatste heb ik ook, ook steken mijn tenen dan te erg naar buiten, gelukkig wordt ik daar nu elke keer op gewezen &wordt het langzamerhand wel wat minder ..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:01

Ik heb er bij de paardendrogst speciale "dingetjes" voor besteld die de beugel aan de singel vast maken. Ik ben beniewd of dat helpt. Ik heb het probleem ook heel erg en bij mijn paard is zonder beugels rijden geen optie meer. Hij heeft tegenwoordig helaas heel snel in de gaten dat je zonder beugels rijdt (niet alleen bij mij, ook bij mensen die wel een heel goede zit hebben) en zet op het moment dat je een overgang wil vragen zijn rug zo ontzettend vast dat je hem bijna niet meer terug kan krijgen.

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:14

ik heb heel vaak zonder zadel gereden, waardoor me hele zit beter is geworden, me rug en me beenligging ook ze hangen nu stiller ik heb ook veel meer balans. heel vaak eraf gevallen maar het gaat nu wel heel veel beter ookal rij ik nu 8-9 jaar, ik doe het nog steeds vaak en alles word er wel beter van vind ik.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:19

Mijn benen zijn ook waardeloos. Als ik zonder beugels rijd hangen ze wel stil, en met doorzitten met beugels ook, maar met lichtrijden niet

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:37

ik heb er ook last van dus ik volg even