30/1-24u: Endurancetraining met eigen paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinni

30/1-24u: Endurancetraining met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 09:54

Omdat er in mijn andere topic (link zie onderschrift, ritje op Voltrack) iemand deze 'vraag stelde:

Dealer schreef:
Ik heb een ander (aanvullend) voorstel:

ik ben met mijn paard ook in endurance-training en ik zou graag met mijn eigen paard meelopen met een doorgewinterd paard.
Dus ik wil best euro 30 bijbieden om met de rit mee te rijden en ook met de hartslagmeter te werken.

Als je vindt dat het niet bij deze rit past, zou je mss een apart topic kunnen openen?
Dan zijn er mss meerdere liefhebbers en neem je b.v. de 3 hoogste bieders

Bied ik hierbij aan dat de drie hoogste bieders hier met ons (mijn vader en ik) allemaal apart een keer mee mogen trainen op zondag/zaterdag. Wij rijden elke week in het weekend een fikse trainingsrit van ongeveer 25 à 40 km (afhankelijk van conditie paarden + ruiters). Dat duurt dan ong. 3 uur, afhankelijk van de conditie van je paard. De drie hoogste bieders mogen dus allemaal een keer met ons mee en krijgen onderweg de nodige uitleg. Er kan gereden worden met hartslagmeter.

Onze paarden... Voltrack en Patent zijn twee 'ervaren' endurance paarden. Voltrack heeft al meer dan 1200 altijd goedgekeurde wedstrijd km's op de teller. Voltrack is echt de leermeester van Patent en ook voor degene die meerijdt is het goed/mooi om te zien hoe een endurance paard kan worden. Patent is wat minder ervaren maar zeker een leuk paard om mee het bos in te gaan.

De rit zal niet voor eind Februari kunnen plaatsvinden (geld moet natuurlijk wel gewoon eind v. d. maand naar het rekening nr. van Bokt/Heike/Pauline gestort worden.)

Wij passen de training aan aan het niveau van ruiter en paard.

Eisen:
Wij zijn nergens voor aansprakelijk (kosten, verzekering, bekeuring etc etc.). Paard moet gezond zijn en correct geënt zijn (elk jaar met boosterenting aan begin).
Het bedrag moet wel redelijk zijn, als de biedingen te laag zijn behouden we ons het recht voor het niet door te laten gaan. Kijk maar wat een goede buitenrit kost, dat is echt minimaal.

Veiling loopt tot 30/1

En ik denk dat Dealer het beginbod heeft met 30 Euro (tenzij hij/zij het toch niet wil Knipoog)

Meer info over de paarden: site

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:19

Ja, als mijn bod past binnen de randvoorwaarde 'Het bedrag moet wel redelijk zijn' dan is 30 euro mijn beginbod Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:27

Waar wonen jullie?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:55

€ 30,- Lachen

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 11:42

cornelie schreef:
Waar wonen jullie?

Bosch en Duin (Gemeente Zeist, onder de rook van Utrecht).
Midden NL dus Knipoog

En Dealer, 30,- vinden we denk ik nog een beetje weinig. Ik denk dat mijn vader 40 Euro oid wat redelijker vindt, maar we zien wel Knipoog

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:59

Het lijkt me heel gaaf, maar heb op dit moment een stokkeupel paard, en weet nog niet hoelang het gaat duren voor ze weer goed loopt met conditie, kan makkelijk een half jaar of meer duren Scheve mond als het ook nog een jaar mag duren wil ik wel mee bieden

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 18:12

Opzich mag dat wel, maar het kan natuurlijk dat wij over een jaar kreupele paarden oid hebben zodat het dan niet door kan gaan. Daar kunnen wij dan ook niks aan doen natuurlijk Knipoog
Maar het zou in principe wel kunnen, ik zou niet weten waarom we dan geen endurance meer zouden rijden (ja enige reden als de paarden kreupel zijn oid). Dus bied gerust mee zou ik zeggen Knipoog

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:26

Guinni schreef:
En Dealer, 30,- vinden we denk ik nog een beetje weinig. Ik denk dat mijn vader 40 Euro oid wat redelijker vindt, maar we zien wel Knipoog

Laten we idd maar even afwachten... Knipoog

Overigens: ik heb zelf een hartslagmeter (Polar a3) maar zou graag tips willen hebben of ik hem goed gebruik/bevestig etc.

edit
Laatst bijgewerkt door Dealer op 06-01-05 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:32

Ach als het uiteindelijk toch niet doorgaat is het geld iig voor azie toch Knipoog

even een vraagje van te voren, hoe kan je een paard zo trainen dat ze een beetje standaard rit aankunnen (de korste bijvoorbeeld Knipoog). We kunnen hier wel buiten rijden maar dat is eigenlijk alleen asfalt, en rondjes van max een uur... De rest moet in de bak Knipoog

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:32

is het nou de bedoeling dat je met je eigen paard meegaat? of op een paard van jou?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:33

op je eigen Lachen

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:34

Yessy schreef:
Ach als het uiteindelijk toch niet doorgaat is het geld iig voor azie toch Knipoog

even een vraagje van te voren, hoe kan je een paard zo trainen dat ze een beetje standaard rit aankunnen (de korste bijvoorbeeld Knipoog). We kunnen hier wel buiten rijden maar dat is eigenlijk alleen asfalt, en rondjes van max een uur... De rest moet in de bak Knipoog

met een goeie dressuur/spring conditie (ook bakwerk/longeerwerk) kan een paard al makkelijk 25 km lopen, daar hoef je niets bijzonders voor te trainen hoor Lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:40

Is western ook goed Knipoog Aangezien het topic nog tot de 30e loopt wacht ik nog even met bieden, eerst kijken of er verbetering is in hoe ze loopt, op dit moment doet alles d'r pijn en niemand weet wat er aan de hand is dus...

Ernst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:16

Yessy schreef:

Hallo,

Guinnifer heeft me gevraagd om ook even te antwoorden... (ik ben haar vader Ernst):
In principe kun je met elk *gezond* paard wel een ritje maken van 25 a 30 km mits je het tempo goed beoordeelt: it's not the distance that kills the horse but the speed. Daarom passen wij ons tempo aan aan diegene die mee wil, want wij kunnen wellicht makkelijk zo hard gaan dat jouw paard het begeeft & dat doen we dus niet. Als je geïnteresseerd bent in basistraining etc kijk dan ff op http://bieb.fuld.net . Daar staat een document (gejat van onze Belgische vrienden;-) over hoe te beginnen met endurancetraining...
Trainen op asfalt kan geen kwaad mits het niet *alleen_maar_asfalt* is want dan wordt het vaak weer slecht voor allerlei delen van je paard. Het hangt verder af van de bouw van de hoeven, de mate van soepelheid van de hoornwand, hoefgroei etc... en bovenal de kwaliteit van je hoefsmid! Het is eigenlijk een heel verhaal dat trainen op harde ondergrond en dat doen we in die drie uurtjes daar kunnen we het dus ook mooi over hebben als we een paar uur met elkaar gaan rijden. Daarom wil ik er ook maar 1 per keer meenemen: dan heb je tenminste voldoende tijd en aandacht voor al je vragen op endurance-gebied.
Want daar komt het op neer: wij bieden onze ervaring in endurance aan en doen het voor het goede doel. Een buitenrit bij een normale manege kost gauw 12 (of meer) euro per uur en omdat het voor het goede doel is wil ik er eigenlijk ook alleen aan meedoen als het serieus wordt genomen. Hopelijk begrijpen jullie dat! Het maakt dus niet uit hoe getraind je paard (en/of jijzelf!) bent: wij helpen je met een stevige trainingsrit, aangepast op jouw niveau. Verder geven we er wat 'cursus' bij en mag je alles vragen.
Ook doen we aan 'grooming' onderweg. Dus als je iemand (je vader ofzo;-) hebt die met de trailer rijdt dan mag ie gelijk mee om te zien hoe het groomen tijdens de endurance in zijn werk gaat...
Je krijgt een hartslagmeter te leen en wat uitleg hoe je zo'n ding het beste kunt gebruiken etc. Dat kun je ook alvast bestuderen op http://hartslag.fuld.net en als er dan nog vragen zijn mag je me natuurlijk altijd mailen... Me dunkt dat dat toch wat waard moet zijn voor 555!

suc6
ef

p.s. en als we je dan later op de wedstrijd tegenkomen zijn we natuurlijk minder 'lief' Knipoog

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:19

Ernst, grote klasse... als aankomend klasse I rijder (KWB-I op 20 mrt is mijn eerste) schat ik jullie aanbod hoog in.

Over die wedstrijden later hebben we het dan nog wel Haha!

Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:36

35,-

Ik heb nog veeeeel te leren Knipoog

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:45

40 euro...ik wil er in ieder geval bij zijn...

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:11

ik zou heel graag mee willen... maar mijn paard is net weer helemaal de oude na een peesblessure... ik weet eerlijk gezegd niet of ik het aandurf... jammer... ik zou er bets wat voor over hebben...

maar het is nog niet eens zeker dat ik komend seizoen weer start...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:34

Ik zou dit echt heel graag willen doen. Alleen zit ik wel met vervoer naar Utrecht te kijken. Liekie is altijd op de veewagen geweest of op een 2prds trailer. Vorige week is hij op een 1,5prds geweest (ik heb geen E dus mag alleen die rijden), en dat is niet zo leuk gegaan. Hij stond in een S-vorm, met zijn kont aan de voorkant,en zijn hoofd aan de achterkant. En ja, we hadden hem kort vastgezet Bloos! en dat stond hij nog steeds Verward
Ik wil echt heel graag meedoen, maar moet even over het vervoer nadenken.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:00

Super aanbod, zeker gebruik van maken!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:54

Haha bedankt voor de info, we hebben zelf geen trailer en ik heb ook geen behoefte aan wat voor wedstrijd dan ook, dus wees niet 'bang' zijn voor concurrentie (quarters zijn geloof ik alleen snel op de korte afstand dus Tong uitsteken). Ik ga m'n pa even lief aankijken, die moet namelijk rijden als het allemaal gaat lukken Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:32

Als jullie naar nh zouden komen dan bied ik 50 euro

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:00

irish_lady schreef:
Als jullie naar nh zouden komen dan bied ik 50 euro

Als jullie naar NB (omg eindhoven/eersel) willen komen bied ik 55 euro Haha!
En anders ga ik toch nog even kijken of ik vervoer kan regelen....

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 13:28

Dat doen we niet. Je mag met ons meetrainen, in ons trainingsgebied Knipoog
Wat bijv. wel kan is afspreken bij Katwijk (strand), omdat we daar regelmatig trainen en het gebied daar dus ook aardig kennen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:36

Miss dat ik dan toch maar naar je andere topic verhuis Haha!