Het regende behoorlijk en we zijn aardig dan ook aardig nat geregend.
Hierbij het proces van de steen uitzoeken, tot aan het uiteindelijke resultaat. We hebben met serpentijn steen gewerkt, heel mooi materiaal wat je ook buiten in de tuin kunt laten staan.
De steen, met een hele ruwe schets erin
De steen van mijn vriendin, hier nog met 2 helften

Er komt al meer vorm in.
In eerste instantie wilde ik het hierbij laten, maar ik had nog tijd over om ook een voorkant te maken...
Je wordt er erg smerig van

Het project van mijn vriendin is helaas afgebroken en er moest dus een nieuwe vorm voor bedacht worden. dit was natuurlijk flink balen.
Er was echter niks aan te doen, het hoort bij de steen, sommigen hebben een barst erin en dat kun je niet zien als je ermee gaat werken.
Op de achtergrond zie je dat de docent bezig is met een zwaan maken.
Nadat je de vorm erin hebt gemaakt, vijl je alles zo glad mogelijk. Dan gebruik je schuurpapier voor de plekken waar je niet bij kunt komen.
Als je tevreden bent, ga je polijsten, het gladmaken. Dit doe je met 6 schuurpapiertjes en veel water.
Als hij helemaal glad is gepolijst, wordt het object stevig verhit met de brander, om de was er goed in te laten smelten.
Ondertussen kwam Connie langs om een kaart te brengen.
Hier zit net de was op, de lijntjes zijn was en worden nog uitgewreven.
deze staat in de tuin en moet ook nog uitgeboend worden.
De kleuren in deze steen was een prachtig kadootje! Je kunt nl van te voren niet zien wat voor kleur je steen heeft. Het meest gebruikelijk is zwart. Deze steen had dus verschillende kleuren in zich, waar ik erg blij van werd.
We hebben direct besloten om er een jaarlijks terugkerend ritueel van te maken!