Angst voor bliksem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Angst voor bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 12:17

Hallo allemaal Knipoog

Ik maak hier even een topic over aangezien ik eens wil weten wie dit ook heeft,of het heeft meegemaakt,commentaar erover,enz..

Goed,mijn paarden staan vanaf de lente dag en nacht in de wei tot de herfst/winter.
In de lente & de zomer (& de hersft) durft het wel eens omweren,bliksemen,...
Wel,wanneer het aan het bliksemen is,zit ik hier wel altijd met een bang hart,aangezien ik altijd schrik heb dat mijn paarden hierdoor eens getroffen zullen worden.
Ze hebben een schuilstal,maar toch,moesten 1 van de 2,of beide zelfs eens op een ongelukkig moment in de weide staan,kan de bliksem hun misschien wel eens fataal zijn..

Het zijn al zo'n oudjes (26 & 28 jaar),en nee,ik heb niet veel zin ze op die manier te verliezen,ik wil liever dat ze aan een natuurlijke dood sterven..

Maargoed,heeft iemand deze angst ook ? Of heeft iemand dit wel eens meegemaakt ?

Ik zou het wel eens willen horen van andere bokkers Knipoog

Nibbit

Re: Angst voor bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:20

Ik heb er ook een hekel aan hoor, mijn paard stat nu ook 24/7 buiten maar als ze onweer voorspellen gaat ze wel een nachtje naar binnen Ja

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:22

Ik heb dat afgelopen zondag op maandag meegemaakt. Mijn paard staat dag en nacht op de wei in een gemengde kudde. 'snachts begon het keihard te onweren met heel veel regen, veel bliksem en zo nog hardere donders. Ik heb angsten gehad die nacht, terwijl ik nooit zo bang ben van onweer. En toen kwam het knopje ojee mijn paard. Om haar heb ik echt in bed liggen paniekeren. Hoe zou het gaan, is ze bang. Hoe tref ik haar aan in de wei. Al met al super ongerust en vooral heel bang om mijn paardje te verliezen aan dit natuurfenomeen. De volgende ochtend ben ik naar stal gecrosst. En het hele spul was wel heel blij om een mens te zien en iedereen kroop zowat in je voor aandacht (meer dannormaal) dus ik denk dat ze het best eng hebben gevonden, maar er is gelukkig niks ergs gebeurd.
De volgende avond heb ik er ook over nagedacht om haar binnen te halen, maar heb dit niet gedaan. Binnen is ook niet alles. Heb ook nog even in de regen en onweer erbij gestaan om te kijken ze reageert en toen was er weer een flinke donderklap, ze sprong een paar draf pasjes voorruit en meer ook niet. Ben toen in de stromende regen weer naar stal toe gerend en met een gerust hart eerlijk gezegd naar huis gegaan. En het was veel minder heftig als de nacht ervoor gelukkig, dat scheelt ook.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:37

Pff ja, ik heb vorige week samen met mijn zusje om 1 uur 's nachts de paarden nog van het grote land gehaald omdat het zo begon te onweren Tong uitsteken . Normaal gesproken ben ik niet zo huiverig van onweren, maar het was toen zó dichtbij dat ik zoiets had "ik wil ze daar weg hebben, ze gaan nu naar huis"... Als ze thuis staan is dat vrijwel weg, daar hebben ze 2 schuilstallen en zijn ze zeker niet het hoogste punt, dus daar ben ik een stuk geruster op.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:39

Ik vind het ook eng hoor! Wij (Groningen) hebben nu regen en onweer, ik heb zonet de deur voor mijn paard opengezet zodat hij naar binnen kan als hij dat wil. Ben altijd blij als het weer opgehouden is met onweren. Nagelbijten / Gniffelen

3lsk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:15

Afhelopen zondag is de bliksem in het hek van onze wei ingeslagen :S gelukkig stonden de paarden er kennelijk niet in de buurt en zijn ze de wei niet uitgegaan toen het hek helemaal kapot was (was iemand in de buurt dus het was snel weer dicht). Maar ik denk dat ik me nu wel zorgen ga maken elke keer dat het onweert :S...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:18

PP > YRT