Ouders en nieuw zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Ouders en nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 16:59

Hallo allemaal.
ik Wou jullie iets vertellen, en weten wat julie er van vinden.
ongeveer vorig jaar kreeg mij pony een veulen, daardoor is ze heel schuw geworden. zo moest ik ook weer helemaal opnieuw beginnen met rijden en blablabla.Omdat ik hier niet altijd tegen kon enzo. en ook omdat ik (in die tijd ) Niet goed meer met mij pony kon opschieten door verschillende redenen.. Zocht ik wat rond op marktplaats. Ik heb toen super veel leuke geweldige pony's gezien , en ik weet het is dom,.maar heb mij ouders het hoofd van hun lijft gezeurt , dat dit zo'n leuk paard was. en dit zo'n leuke pony. en dat ik dit wou en dat, en een geheel nieuwe pony wou om dus die redenen..

Maargoed. inmiddels(gellukkig mog het niet !! Clown ) Gaat het super goed met mijn pony en mij, en ik ben blij dat hij niet weg is. Maar nou is het probleem dit : Ik hem een 14 inch zadel voor mij pony , terwijl ik een 16 nodig heb, Ik heb een shetlander zadel !!! En via hulp heb ik te weten gekregen dat mijn pony daardoor ook veel beter kan en gaat rijden .Dus heb ik dit tegen mijn ouders gezecht, maar nou snappen hun nattuurlijk er geen ene sodemieter van, maar hun denken dat ik elke keer wat heb. ik mag dus waarschijnlijk geen nieuw zadel. terwijl ik hem echt nodig heb !! ik heb ook al gevraagt of ik mijn zadel mocht opvullen , maar er kwam niets meer uit dan alleen maar gebrom. ook omdat hun nattuurlijk niet eens snappen wat dat is. hoewijl ik het dikwijls heb uitgelecht !! Boos! Ik heb echt een nieuw zadel nodig. want ik kan zo niet goed meer rijden , en hoor (ook uit eigen ervaring) dat een goed zadel heel belangrijk is voor een paard..!

Dus wat kan ik hier aan doen ???
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 23-04-08 08:05, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tekst normaal lettertype gemaakt en titel verduidelijkt.

Harvumi

Re: Ouders worden gek !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:04

Naar mijn weten hebben de inches niets te maken met het feit of het zadel daadwerkelijk past op de pony maar meer met dat jij daar niet goed op zit. Als het zadel daadwerkelijk niet past, zou ik iemand met goed en gezond verstand van paarden en toebehoren meenemen om een kijkje te nemen en die evt. je ouders laten aanspreken, en uit te laten leggen dat dit heel belangrijk is.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 17:06

Hhhmss. dat is handig, ik heb er laatst wel iemand van bokt naar laten kijken ( die was toevallig bijj mij ) en ik weet , de inches maakt niet uit. maar het zadel is ook veel te smal.. !

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:07

Dat is altijd lastig,
Zo heb ik ouders die zeggen dat ik maar 1 paard hoef te verzorgen.
Uitmesten,poetsen klaar,
Kan met half uur gebeurt zijn,
Geen denken aan dat ik daarnaar luister,

Maar laat misschien iemand van de ruiterwinkel ofzo het tegen je ouders vertellen?
Volwassenen halen elkaar vaak makkelijker over Knipoog

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:08

je kunt je oude zadel verkopen en gaan sparen voor een nieuwe? Knipoog

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:09

Nog eens iemand naar laten kijken, en dus met je ouders om de tafel zitten. Er moet wel uitgelegd worden dat dit zeer belangrijk is voor het paard, en het is misschien makkelijk door dit iemand te laten doen die volwassen is (is aannemelijker)
edit: je was me voor Knipoog

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 17:09

ouders snappen dat niet

Jaah maar waar zou ik dan tenminste nog GOEDKOOP een zadel kunnen kopen? marktplaats hebben ze mooie zadels , mooie prijzen. ( volgends mij is het verboden om van marktplaats foto's te halen dus doe het maar niet. maar die van mij kan ik dan voor ongeveer 40 euro verkopen ( doordat het zadel nog prima in staat is. Knipoog ) en heb een lleuke voor 60 gezien, moet ik maar 20 euro bij betalen Lachen

Harvumi

Re: Ouders en nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:56

Het gaat er niet alleen om of hij 'leuk' is, houd in je achterhoofd dat je meestal voor een goed en passend zadel veel meer betaald dan 60 euro.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:59

Je hebt nu een zadel dat niet past en wilt op de gok van marktplaats een zadel kopen? Als je jezelf eens beter verdiept in het belang van een passend zadel heb je waarschijnlijk ook veel meer argumenten om je ouders duidelijk te maken hoe belangrijk dat is Knipoog.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 15:38

Citaat:
Je hebt nu een zadel dat niet past en wilt op de gok van marktplaats een zadel kopen? Als je jezelf eens beter verdiept in het belang van een passend zadel heb je waarschijnlijk ook veel meer argumenten om je ouders duidelijk te maken hoe belangrijk dat is .

Wie zegt dat ik op de gok ga?
Ik heb zoveel hulp als ik kan, en zal dan sobiso met mijn pony gaan passen. dus .. en waar staat geschreven dat ik op de gok ga? nergends toch? Knipoog

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:42

Meschien bedoelen ze, dat je dan een zadel koopt zonder dat je zeker weet of hij pas, en dat je dan straks met een zadel zit... wat nog niet past en dus ook zonde geld is.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 15:48

Okee. Ik dacht dat ze anders bedoelde... Knipoog

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 15:22

Misschien kan idd een volwassene je ouders overhalen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 15:41

Tja, maar wie?

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:13

Wij kennen jouw kennissenkring niet, ik weet niet of je op een manege komt, of je een instructeur/instructrice hebt? Ken je geen mensen kun je ook op een manege langs gaan en eens vragen of iemand daar eens mee kan gaan naar jouw pony om advies te vragen. En die evt. eens met jou ouders willen praten.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:09

een zadelmaker laten komen.
en laat hem je ouders zeggen wat hij er van vind
en wat de gevolgen van dit zadel zijn

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:14

waarom ga je niet een tijdje zonder zadel rijden, voordat je nu je zadel de schuld geeft. Misschien ben jij wel probleem of is de pony het probleem. Snap je ouders wel, eerst een andere omdat deze niet lief meer is, dan een ander zadel .... Als iemand niks van dieren zou weten, zou je verwent overkomen.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:15

irritant he ouders Knipoog

ik zit op dit moment met het zelfde probleem , heb een paard van 5 jaar oud en heb inmiddels al 3 zadels versleten ... hij word steeds breder en verandert nog veel .
nu heb ik een half jaar geleden mijn laatste zadel gekocht een JC zadel , maar ook die is nu weer te klein .
dus ik tegen mijn ouders zeggen dat ik weer een nieuw zadel moest . en hun ja maar deze past toch goed !? hij ligt er mooi op . ze hebben er gewoon geen verstand van en denken dat je 1 x een zadel hebt gekocht je daar heel je leven mee kan Scheve mond
het zijn geen paardenmensen en hebben er ook hellemaal geen verstand van .
maar ik ga deze week wel mijn nieuwe zadel ophalen Knipoog deze x ga ik voor een wintec zodat als mijn paard nog breder word de boom kan worden verandert Lachen

je moet gewoon echt duidelijk tegen je ouders zeggen dat het rijden met een te klein zadel voor je paard gewoon niet goed is ...
mischien dat je ze kan overhalen om te zeggen dat je de helft zelf mee betaalt ?

suc 6

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 18:57

Bedankt .. En ik zeg het je , Het is me gelukt!! Ik heb ze overgehaald. En deze week word mn lieve mooie zadeltje opgehaald Haha!
Dan heb ik nog 1 vraag. Ik heb een inch 15 a 16 nodig. Maar zal de boom dan ok goed zijn..?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:09

je hebt buiten de boommaat ook nog de vorm en de kussens
inch maat zegt erg weinig over het passen op de pony
maar je zei toch eerder dat je daarbij hulp had?
laat de winkel komen of haal er anders aub een kenner bij
krijg je les? nu weten ook niet alle lesgeef mensen of een zadel goed ligt maar dat is altijd meer dan gewoon op de gok ...