Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:34

Biebz en Chikkie: ik heb jullie profiel gekeken en heb gezien dat jullie nog best jong zijn. Bloos ( niet l*llig bedoeld hoor! Haha! ) Ik vind het erg knap van jullie allebei dat jullie open staan voor de discussie en een goed onderscheid kunnen maken in alle argumenten en er serieus over nadenken! Ook jullie inbreng vind ik goed. De meeste meiden hier op bokt van jullie leeftijd en zelfs nog veeeel ouder, komen niet verder dan sielugh en gillen dan maar wat raak. Erg volwassen! Knap hoor!

gabiy
Berichten: 47
Geregistreerd: 08-07-07

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:38

/
Laatst bijgewerkt door gabiy op 21-04-08 11:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:41

gabiiy schreef:
walgelijk hoe mensen zoiets ook maar kunnen durven te doen! Huilen


Je hebt duidelijk het topic niet door gelezen. Jouw reactie hier heeft geen meerwaarde dus ik begrijp niet waarom je reageert. Ik zou zeggen: lees eerst het topic en wees dan wat eerlijker naar jezelf, maar ook naar ons toe. Maar vooral: wees eerlijker naar een paard. Je roept maar wat en dat komt nou niet bepaald over...

gabiy
Berichten: 47
Geregistreerd: 08-07-07

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:43

/
Laatst bijgewerkt door gabiy op 21-04-08 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:44

gabiiy schreef:
Marloez schreef:
Ja dat is het filmpje van de Nijkerk excursie.

Ik vind het goed dat mensen zoiets op internet plaatsen, zo weet je tenminste ongeveer hoe het er aan toe gaat.

De titel is duidelijk zat.


waarom word dit dan gedaan?
worden die paarden in frikandelen gestopt?


Lees eerst het topic door en stel dan je vragen. De vraag die je nu stelt is al in dit topic uitgelegd...
Dus: lees eerst het topic!

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:55

@ Gabiily: Op bokt worden topics gestart om allerlei redenen. Vaak is het zo da je lekker kunt kletsen met anderen over het onderwerp, maar ook zijn er topics waar je kunt discussieren. Dit topic is er 1 waarin we praten over het slachten van een paard en wat goed is als je je paard af moet maken om wat voor reden ook.
Er is een excursie geweest met mensen van bokt, waarvan er een topic gemaakt is met foto's en filmpjes over deze excursie. De bedoeling van dit topic was om paardenliefhebbers voor te lichten op een eerlijke manier over wat slachten in houdt en hoe dit gaat. De filmpjes hiervan staan dus op you tube.
Hierdoor is in dit topic een discussie / gesprek ontstaan.

De bedoeling ervan is dat mensen niet lukraak kreten gaan roepen zoals sielugh, mishandeling etc zoals jij bijv deed een paar posts terug.

De bedoeling is dat, als je mee wilt praten in dit topic, je deze eerst helemaal door leest en dus niet alleen de eerste beginpost. Als je deze hebt door gelezen en je wilt dan reageren, dan is dat prima. Maar wel een zinvolle reactie aub, anders heeft het geen meerwaarde.
Het lijkt misschien veel om te lezen, maar ik raad je aan het te doen. Je bent er zo door heen en het is erg zinvol. Je kunt er iets van op steken.

Dat is dus de bedoeling op topics op bokt. Zeker bij topics met serieuze onderwerpen.

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:58

btw: ik zie dat je je post weg haalt. Dat ziet er raar uit in de logica van het topic. Het geeft niets dat je deze reacties hebt geplaatst, want ik zie dat je nieuw op bokt bent, dus het is best te begrijpen dat je nog zoekende bent. Laat je posts gewoon staan, het is heus niet erg.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:46

Geen enkele mening is slecht Knipoog

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 12:36

Trennie: Dankjewel Haha!
Vaak worden meningen al snel gegeven als mensen zien dat ik 12 ben, terwijl ik dan misschien soms wel gelijk heb snap je Knipoog Dus ben blij dat je dat zegt Tong uitsteken

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 12:43

O, en Trennie, heb ik ook even in jouw profiel gespiekt, ik wilde even zeggen (offtopic Tong uitsteken ) dat je hele leuke paardjes hebt! Haha!
En je hond is ook heel leuk Clown

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:10

Biebz95 schreef:
Trennie: Dankjewel Haha!
Vaak worden meningen al snel gegeven als mensen zien dat ik 12 ben, terwijl ik dan misschien soms wel gelijk heb snap je Knipoog Dus ben blij dat je dat zegt Tong uitsteken


juist daarom wilde ik het even benadrukken, en ik meen het ook helemaal!

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:11

Biebz95 schreef:
O, en Trennie, heb ik ook even in jouw profiel gespiekt, ik wilde even zeggen (offtopic Tong uitsteken ) dat je hele leuke paardjes hebt! Haha!
En je hond is ook heel leuk Clown

Even offtopic terug: Tanx!

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:54

ik vind alsnog dat het helemaal aan de situatie ligt.. Aan wat je paard voor aandoening/ziekte heeft.. maar dat heb ik al eerder gezegd Knipoog

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:55

TiaraBungy schreef:
ik vind alsnog dat het helemaal aan de situatie ligt.. Aan wat je paard voor aandoening/ziekte heeft.. maar dat heb ik al eerder gezegd Knipoog


En dat klopt ook, helemaal mee eens!

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:02

Haha! kan ik toch nog wat zinnigs zeggen Tong uitsteken Haha!
ik heb vannacht gedroomd.. dat mijn paardje naar de slacht werd gebracht, en dat ik geen afscheid kon nemen, en pas een dag later te horen kreeg dat hij dood was..
En dat ik op school zat, en mijn vriendinnen vroegen wat er was, omdat ik helemaal wit zag en aan het huilen was.. hoor je mij: Hij is dood, hij is weg.. NEEE!!!! Huilen
en toen maakte mijn moeder me wakker..!!

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:34

paddy01 schreef:
ik heb diverse dieren, waaronder mijn paard en mijn pony in moeten slapen en ik begrijp NOG steeds niet dat iemand zegt dat een dier beter kan worden doodgeschoten!!!

Leg mij nou eens uit waarom het diervriendelijker is om een dier een kogel door zijn hoofd te schieten dan dat je een paard eerst laat slapen, zoals bij een operatie, en daarna een extra spuitje laat geven waardoor hij binnen een paar seconden zijn laatste adem uitblaast...geheel ongemerkt....geen stress van een slachthuis/bloedlucht om heen heen, geen adrenaline, helemaal niets?????

ok slachten zal goedkoper zijn maar dat zou toch niets uit mogen maken???


Het is helemaal niet waar wat jij zegt: een paard is niet perse binnen een paar sec dood als hij met een spuitje ingeslapen wordt. Er zijn evengoed ook paarden die volledig in paniek raken en zich verzetten en het soms wel een kwartier duurt voor ze dood zijn. In mijn ogen nogal een lijdensweg. En omdat van te voren niet te voorspellen is hoe je paard reageert, vind ik het nogal een gok op het leven van je paard ten opzichte van schieten.
jij hebt gewoon het geluk gehad dat het vlot gebeurd was met jouw paarden.

Als de situatie het toe laat en je kunt je paard vervoeren, dan heb je de zekerheid dat je paard snel en pijnloos dood gaat dmv slachten.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:43

gabiiy schreef:
/



Deze bokker is dus een van de mensen waar mijn post over ging

Citaat:
Gabiiy1991 (6 hours ago) Show Hide 0 Marked as spam Reply | Remove | Block User | Spam
waarom doen ze dat!?
echt hartverscheurend!!


Denk dat ik er wel vanuit kan gaan dat dit om dezelfde persoon gaat.

Erg jammer dat je het openvaar op You tube zet meid!

Heb nu gelukkig uitgevonden hoe ik ook comments kan verwijderen, en zal dat dus ook zeker doen.

Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 18:15

ma_rie_tje schreef:
gabiiy schreef:
/



Deze bokker is dus een van de mensen waar mijn post over ging

Citaat:
Gabiiy1991 (6 hours ago) Show Hide 0 Marked as spam Reply | Remove | Block User | Spam
waarom doen ze dat!?
echt hartverscheurend!!


Denk dat ik er wel vanuit kan gaan dat dit om dezelfde persoon gaat.

Erg jammer dat je het openvaar op You tube zet meid!

Heb nu gelukkig uitgevonden hoe ik ook comments kan verwijderen, en zal dat dus ook zeker doen.


Das ***, enne Gabiiy, echt leees het topic door! Dan weet je het vanzelf.. Koe
Penny.. Huilen van het lachen

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:04

Citaat:
Biebz en Chikkie: ik heb jullie profiel gekeken en heb gezien dat jullie nog best jong zijn. ( niet l*llig bedoeld hoor! ) Ik vind het erg knap van jullie allebei dat jullie open staan voor de discussie en een goed onderscheid kunnen maken in alle argumenten en er serieus over nadenken! Ook jullie inbreng vind ik goed. De meeste meiden hier op bokt van jullie leeftijd en zelfs nog veeeel ouder, komen niet verder dan sielugh en gillen dan maar wat raak. Erg volwassen! Knap hoor!




Tjaa. het moet wel hé? Haha!
Anders Word je Een penny.. Tong uitsteken
En ik ben ook best wel blij dat ik door dit topic anders ben gaan denken, eerst was ik wel zo van: AAAH wat sieluhg nou !! Moeht je nieh doehn Jeh paardjeh lathe dodeeh !! Ik zou jou eens met een kogelh door jhe kohp schieteeh!!!


Tjaa.. Lachen ik ben nou helemaal VOOR slachten.. Lachen Ben ik zeer dankbaar voor .

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:41

Chikkie, ik volg je niet meer. Op de volgende pagina ben je het nog geheel oneens met mij?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:30

Jep inderdaad Knipoog


Maar nu ik zo alles naa lees. Inslapen of slachten is helemaal niet zo slecht Lachen