Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cupcake_

Berichten: 1395
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 11:35

Trennie schreef:
Biebz95 schreef:
Nouja.. Echt 'vriendelijk' was het ook niet.. Een man stond bij dat paard, komt er een andere man aan, zet het pistoolding tegen het hoofd, en knal..
Ik zeg niet dat het onvriendelijk was.. maar vriendelijk is iets anders Knipoog
Ik schrok ook meer van de knal, en dat dat paard zo neer viel, en bij die foto's dat je dat paard zo zag bloeden..


Dat is je eigen gevoel die dit zegt. Daardoor wordt je beleving beinvloedt. Ik was erbij en ik kan je vertellen dat het heel vriendelijk en rustig verliep. Helemaal niet ruw of onvriendelijk.


Daar heb je gelijk in, ik weet niet hoe het meestal gaat, en dan was dit misschien wel heel vriendelijk, maar idd: Het is gewoon niet zo'n fijn aanzicht, maar ik geloof best dat die man een hele aardige dierenliefhebber was hoor.. Idd meer het gevoel die me dat zegt Knipoog

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:40

ik was ook tegen de slacht.. tot ik op bokt kwam, me erin verdiepte.. en uiteindelijk na weer wrikken mee ben gegaan op excursie.
toen ik de trap af liep daar naar de slachtruimte.. wou ik niet meer... ik wou terug.. en toch heb ik gezecht : het moet..
en ik ben gegaan en het was over toen ik er was..toen ik dat paard zag dacht ik... schiet maar... ik vind hem zo mooi en sneu tegelijk..
en toen heb ik gewoon bijna alles kunnen zien... terwijl ik écht niet tegen bloed kan op tv o.i.d als ze in iets snijden... maar dit viel echt 100% mee! Lachen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:01

Dat had ik ook Lachen . Toen ik jong was, was ik 100% tegen de slacht. Ik had zo'n beeld voor me van doodsbange paarden die in een rijtje op hun lot wachten, van een gemene handelaar die het voor het geld deed en een gemene slachter met een groot mes die het paard een pijnlijke doodstrijd bezorgde. Kon ook niet begrijpen wie er nou in hemelsnaam paardenvlees at, dat deed je toch niet.

Toen kwam ik zulke topics op bokt tegen, ben de andere kant beginnen lezen, en toen besefte ik dat ik er hélemaal naast zat. Mijn mening heeft een draai van 180° gemaakt.

En oh ja, je kan gerust zijn Knipoog . Ik ken de slachter van Nijkerk niet (daar komt het filmpje van), maar van wat ik op bokt hoor van anderen die hun paard wel hebben weggebracht is het een echte paardenliefhebber die heel erg begaan is met zowel paard als eigenaar. (Jammer genoeg zijn ze wel niet allemaal zo, maar dat zal je bij de dierenartsen ook hebben.)

kiimberliiee

Berichten: 238
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Rotterdam

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:29

ZO DAN!!! ik was erg nieuwschierig en ben dus gaan kijken op youtube... het staat er nog steeds en MIJN GOD!! Hij viel ineens neer!... wat een knal... dit kan echt niet!...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:35

kiimberliiee schreef:
ZO DAN!!! ik was erg nieuwschierig en ben dus gaan kijken op youtube... het staat er nog steeds en MIJN GOD!! Hij viel ineens neer!... wat een knal... dit kan echt niet!...

Moest hij dan een kwartier de tijd krijgen om leeg te bloeden en dan neervallen? Zal het paard leuk gevonden hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110698
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:38

Gaat het niet meer om het paard zelf?

Ik heb absoluut helemaal niets tegen de slacht, maar ik vraag me af of de vorige eigenaar/eigenaren weet dat dit filmpje op youtube staat? Daarnaast kwam ik van dezelfde excursie ook nog eens filmpjes tegen van hetzelfde paard wat onthoofd is en opgehangen wordt, en open gesneden wordt.
Ik zou daar als eigenaar niet blij mee zijn Lachen Je zou het maar aanklikken en het onthoofde paard opeens zo herkennen.

Dan had ik de filmpjes op een persoonlijke site gezet, en niet op een openbare site als youtube.

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:39

kiimberliiee schreef:
ZO DAN!!! ik was erg nieuwschierig en ben dus gaan kijken op youtube... het staat er nog steeds en MIJN GOD!! Hij viel ineens neer!... wat een knal... dit kan echt niet!...


dit is dan weer erg overdreven. Er staan toch ook filmpjes van vrouwenmishandeling en dierenmishandeling op?! Dat paard had wss verschrikkelijk veel pijn, wil je dan dat hij nóg langer pijn heeft..??
Als je het niet wil zien, of het er niet mee eens bent. Kijk er dan niet naar!! Frusty

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:41

Cayenne schreef:
Gaat het niet meer om het paard zelf?

Ik heb absoluut helemaal niets tegen de slacht, maar ik vraag me af of de vorige eigenaar/eigenaren weet dat dit filmpje op youtube staat? Daarnaast kwam ik van dezelfde excursie ook nog eens filmpjes tegen van hetzelfde paard wat onthoofd is en opgehangen wordt, en open gesneden wordt.
Ik zou daar als eigenaar niet blij mee zijn Lachen Je zou het maar aanklikken en het onthoofde paard opeens zo herkennen.

Dan had ik de filmpjes op een persoonlijke site gezet, en niet op een openbare site als youtube.


lijkt me ook niet erg fijn idd om dat te zien, maar ik denk wel dat ze dat gevraagd hebben hoor.. Anders hadden ze ook geen foto's geplaatst.. Knipoog

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:46

Cayenne schreef:
Gaat het niet meer om het paard zelf?

Ik heb absoluut helemaal niets tegen de slacht, maar ik vraag me af of de vorige eigenaar/eigenaren weet dat dit filmpje op youtube staat? Daarnaast kwam ik van dezelfde excursie ook nog eens filmpjes tegen van hetzelfde paard wat onthoofd is en opgehangen wordt, en open gesneden wordt.
Ik zou daar als eigenaar niet blij mee zijn Lachen Je zou het maar aanklikken en het onthoofde paard opeens zo herkennen.

Dan had ik de filmpjes op een persoonlijke site gezet, en niet op een openbare site als youtube.


Dit is allemaal met de eigenaar en meneer van de Veen besproken geweest en de eigenaar had hier absoluut geen bezwaar tegen! Natuurlijk kun je niet zo maar van dit soort filmpjes publiceren zonder toestemming van de eigenaar. Dat zouden we dan ook niet gedaan hebben als het niet had gemogen!

De filmpjes moesten op you tube om ze hier op bokt te kunnen gebruiken voor het topic van de excursie. Vandaar...
Laatst bijgewerkt door Trennie op 20-04-08 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:47

kiimberliiee schreef:
ZO DAN!!! ik was erg nieuwschierig en ben dus gaan kijken op youtube... het staat er nog steeds en MIJN GOD!! Hij viel ineens neer!... wat een knal... dit kan echt niet!...


Uhm, wat kan niet?

Quente_
Berichten: 1919
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:50

Heb het filmpje ook gezien, maar heb er eigenlijk totaal geen problemen mee..
Klonk wat stom, maar heb je gezien dat het dier pijn had ?
Vind het juist ,fijn' dat het hier op deze manier wordt gedaan, dat het paard in 1 klap dood is dan dat het op al die andere manieren word gedaan die er ook bestaan.. (zou dan maar niet vertellen welke Knipoog )
Dit lijkt me nog één van de diervriendelijkste manieren.

Mischien willen we hier dan wel niet dat al die beeldschone beestjes worden geslacht, maar uiteindelijk vragen wij er allemaal zelf naar. (dan heb ik het gewoon over de ,mens')
Laatst bijgewerkt door Quente_ op 20-04-08 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:50

Jeetje wat een zeur topic weer.

Even voor de duidelijkheid

IK HEB DIE FILMPJES OP YOU TUBE GEZET

Enkele filmpjes hebben een duidelijke titel (zoals schieten paard)
De andere filmpjes hebben een titel waarmee die NIET terug te vinden is.

De titel zijn duidelijk en omschrijven in enkele woorden wat er te zien is. (zoals schieten paard)
En NEE slachten is niet zielig!

Slachten is een snelle manier van een paard uit zn lijden verlossen.


Voor mensen die graag willen weten hoe het gaat (en de andere die dat niet willen weten maar wel zitten te zeuren dat het zielig is) is er een topic over deze 3e excursie naar heet slachthuis in Nijkerk..

En inderdaad, zoals Trennie al zegt: de eigenaar weet het.
Wij hebben duidelijke instructies gekregen van welke paarden wel en geen beeldmateriaal gemaakt mocht worden!

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:58

Had de link van het slachttopic al hier neer gezet, Marietje. Meesten hier wisten niet dat dit topic bestond. Is wel goed dat ze er zich in verdiepen, en niet eerst van alles gillen en jammeren. En er ontstaat nu een goed gesprek hiero, op een enkeling nagelaten. Dat is alleen maar goed, toch?
Zo lang het maar geen reltopic wordt en er ook met inhoud gesproken wordt en niet alleen maar van die loze kreten zoals Sielug enzo...

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:00

Ik heb het filmpje ff opgezocht en bekeken. Ik vind het een net filmpje.
Het gebeurd heel netjes!

(Het is maar goed dat je het volgende filmpje niet hebt gezien. Daar wordt het paard gestoken en loopt het bloed er uit. Ik vind zelfs dit filmpje echt heel erg mee vallen!)

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:02

ik laat de eer van het reageren aan jou!
Vele reacties op de filmpjes heb ik al gekregen (en verwijderd) via you tube (van bedreigingen tot berichten met alleen verwijten en scheldwoorden) Heb het dus een beetje gehad met kortzichtige penny's.
En ja ik ben schuldig aan het niet goed lezen van een topic, sorry. Als ik even had gelezen had ik gezien dat het een normaal gesprek was geworden!

Ben het helemaal met je eens, en trek me hier terug Knipoog

Veel plezier Knipoog

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:04

ma_rie_tje schreef:
ik laat de eer van het reageren aan jou!
Vele reacties op de filmpjes heb ik al gekregen (en verwijderd) via you tube (van bedreigingen tot berichten met alleen verwijten en scheldwoorden) Heb het dus een beetje gehad met kortzichtige penny's.
En ja ik ben schuldig aan het niet goed lezen van een topic, sorry. Als ik even had gelezen had ik gezien dat het een normaal gesprek was geworden!

Ben het helemaal met je eens, en trek me hier terug Knipoog

Veel plezier Knipoog


Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat de meesten van onze excursie geen zin hadden om hier te reageren omdat ze dat hele traject al tot in den treure hadden doorlopen. Daarom nam ik inderdaad de honeurs al waar Knipoog Ik heb nog wel de lust en zin Clown

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:10

Mijn school heeft al 100x een ecxursie naar een slachthuis beloofd Tong uitsteken Ik zal ze vertellen dat het in nijkerk kan Tong uitsteken Ik ben alleen bang dat de helft van de klas halve wegen op de grond ligt (A)

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:12

Biebz95 schreef:
Dankjulliewel, nu snap ik het wat meer..
Ik heb geen idee wat ik zou willen doen.. Het is allebei idd vreselijk..


Dat klopt: het is niet leuk als je afscheid moet nemen van je paard. Net zoals wanneer je bijv afscheid moet nemen van je hond of kat. Dat is ook vreselijk, maar je kunt het niet ontwijken. Dat moment komt. En als het dan moet, dan zo pijnloos en zo snel als mogelijk.
Dus de wijze waarop is niet vreselijk, maar het feit dat je je paard niet meer hebt is vreselijk. 2 verschillende dingen, die je los van elkaar moet zien.

x_Mliss

Berichten: 2288
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Delft.

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:19

Naja misschien moet je iets langer nadenken.
Schieten paard zegt voor mij genoeg iig... Scheve mond
Maar goed kan aan mij liggen ben het eens met Marie.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:23

ma_rie_tje schreef:
Heb het dus een beetje gehad met kortzichtige penny's.

Dat kan ik geloven Haha! . Heb destijds ook vaak meegedaan in het discussietopic over slachten en inslapen. Ging vaak een tijd goed met leuke argumenten en ervaringen vanuit beide kanten. En plots kwam er weer een "waaaaah neej da doe juh toch nii wat sielugh viese vuile dierenbeulen arm paardje je houdt nii van je paardjuh als ju hm laat slagten door diej gemene meneer ik wou da je selluf eens neergusgooten wert Boos! Boos! Boos! Verdrietig "

*ZZZZZZZZEEEEEEEEEEEEEEEEENNNNNN* Haha! .

Dan vallen de reacties hier voorlopig nog goed mee, inclusief die van de TS Lachen .

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:26

Ik heb er een dubbel gevoel bij.
Het gaat snel en paard lijd geen pijn.
Zelf ben ik bij het inslapen van onze pony geweest en dat was vredig en mooi om te zien.
Nee ik ben er niet op tegen, maar kan me voorstellen dat het schokkend is voor mensen Lachen

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:26

Ben ik het mee eens. en dat zien mensen ( Maar ik eerst ook toen ik dit topic nog niet had gelezen) Als 1 ding,.. dat hoort niet. je paard of dier missen isVrESELijk , niet het slachten. Dat is Diervriendelijk. hem laten lijden doe je hem meer mee.

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:32

het ligt er ook aan welk beeld je onthoud.. Als je er bij bent en je ziet je paard zo liggen.. ik weet niet wat ik zou doen.. zelf zo'n kogel door m'n hoofd schieten denk ik..

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:34

Realy ?

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Filmpje op Youtube.. 'Schieten Paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:50

nee.. maar.. ik zou 't niet willen zien..

edit: ik weet echt niet wat ik zou doen.. ik vond het al erg dat m'n verzorgpony weg ging.. jeetje wat heb ik toen gejankt..