toch nog een heerlijke sneeuwrit gemaakt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pol_suprknol

toch nog een heerlijke sneeuwrit gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 14:47

Mijn ouders zijn al een hele tijd uit elkaar en mijn vader woont bij zijn vriendin. Ze wonen in een echte paardenomgeving in Groesbeek kwartiertje van Nijmegen met achter ons huis een natuurreservaat naast ons huis een bos het reigerswald met meer dan 80 km ruiterpaden en voor ons huis de heuvels van klein Amerika. Ik ben dit weekend bij mijn vader voor onder andere het carnaval en kan dus eindelijk weer mn ponytje zien die in pensioen staat met haar 23 jarige leeftijd, waar ik af en toe nog lekker buitenritje op rij. Ze staat bij mijn vaders huis. 3 huizen verder woont een leeftijdgenootje ook met een een eigen pony Celine (nog een jonge nrpser) waar ik eigelijk van alles mee doe en natuurlijk valt het paardrijden daar ook onder.

Gister toen ik aankwam gelijk na het eten even naar mn pony geweest en ik werd warm verwelkomd met wat luid gehinnik. Ik der meteen knuffelen en kijken hoe het er mee ging. Ze staat lekker in wolle wintervacht. Ik pak der uit der stal en ga naar mijn buurmeisje om afspraken te maken over het carnaval en het paardrijden. We hadden de volgende dag om 10 uur afgesproken. Ik had me bijna verslapen en mijn stiefmoeder maakte me wakker. Ik snel even wat te drinken pakken en kijk uit het raam. Regen of is het nou echt sneeuw? Ik bel haar op en vraag of het door gaat ze zegt dat het voor haar beter is te wandellen omdat haar paard nog best snel kan schrikken en het glad is op de weg wordt dat dus erg gevaarlijk. Ik besluit om zonder zadel te gaan rijden op pol en alleen maar wat te stappen. En opnieuw wordt ik weer met een luid gehinnik begroet ik zie haar steeds wat aanphankelijker worden. Ik poets der en doe haar hoofdstel om. Mijn vriendin staat al bij mijn box te wachten. we gaan op pad en besluiten door de regenval van de afgelopen dagen niet het nu modderige bos in te gaan. Het blijft sneeuwen en ik vind dat eigelijk wel prachtig om te zien. Af en toe krijgen de paarden een paar happen gras en we komen nog langs een wei met shetties die vrolijk op onze ponys af rennen en onze ponys groeten ze vrolijk terug. Natuurlijk mochten een paar leuke fotos van onze ponys samen in de sneeuw niet ontbreken. Het werd geen echt groot rondje door de kauw en mijn vriendin moest al weer vroeg weg.

Heerlijk zeg zo een gezellig ritje in de sneeuw

_Jennifer_

Re: toch nog een heerlijke sneeuwrit gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:42

Wat leuk zeg Haha!
Hier is geen vlokje sneeuw gevallen ..

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:55

Heerlijk idd, zo'n ritje gezellig met z'n 2 door de sneeuw.
Bij ons heeft het ook gesneeuwt, maar het was al snel weer weg, dus ik ben niet meer in de sneeuw gaan rijden jammer genoeg. Knipoog

pol_suprknol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 16:33

ja het zag er erg fantastish uit en verder hebben we ook prachtig heuvellandschap en de bossen. En tsjah dit jaar hebben we nog niet veel sneeuw gehad dus dat is wel geluk hebben:D

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:25

Zucht, zou ik ook nog wel eens een keertje willen doen Haha!