Vraagje over het aan je been houden van je pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Winniiee

Vraagje over het aan je been houden van je pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 18:23

Ik ben nu al een tijdje daarop aan het trainen om er wat duidelijker en beter aan mn been te krijgen.

Alleen de ene dag is mijn pony erg heet en erg sterk in zijn mond en heel fel op mijn been hulpen.

En de andere dag is ze erg traag aan mijn stem en beenhulpen. Dan werk ik me kapot!
Er zit geen regelmaat in.
Ik heb zelf een bot spoortje om en daarmee heb ik al wat meer te zeggen als toen ik zonder reed.

Ook in de galop is ze moeilijk aan me been ook al heb ik een spoor en vraag hem ik keer stem reactie daarna een been hulp en als ze dan niet reageert een wat fellere hulp met me spoortje. Als ik een zweep erbij pak draait ze helemaal door (misschien vroeger iets mee gemaakt ofzo?) al doe ik er nog niks mee dat ik hem al in me hand heb is voor haar erg.

Ik probeer veel tempo wisselingen te rijden een stukje wegrijden dan weer een stukje terug stap draf galop.
En schakel.

Wie heeft er een tip? Zodat ze mooi contstant aan me been blijft?

Alvast bedankt!

Oja, tips en reacties hoeven niet 1000 keer herhaald te worden wand dan word het erg lastig lezen!
Knipoog

Winniiee

Re: Vraagje over het aan je been houden van je pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 19:08

Weet niemand hier tips voor? Tong uitsteken

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 19:34

Kom op echt niemaand verstand hiervan? Verdrietig

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:36

je zou (op de dagen dat ze traag is) veel tempo wisselingen kunnen rijden.
Langzamer, harder, langzamer, harder.
Veel overgangen van bijv. stap, draf, halthouden weer aandraven.
Worden ze wat "wakkerder" van zodat ze beter op je been gaat reageren Lachen

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:37

ow zie net dat je dat al deed Bloos sorry Tong uitsteken

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 19:38

LuckySil schreef:
je zou (op de dagen dat ze traag is) veel tempo wisselingen kunnen rijden.
Langz\amer, harder, langzamer, harder.
Veel overgangen van bijv. stap, draf, halthouden weer aandraven.
Worden ze wat "wakkerder" van zodat ze beter op je been gaat reageren Lachen

Ja idd, dat had ik ook al in mijn verhaal gezet dat ik dat al veel doe. Toch bedankt! Haha!

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 19:39

LuckySil schreef:
ow zie net dat je dat al deed Bloos sorry Tong uitsteken

Maakt niet uit! Haha! Dan ben je wel met mijn manier eens! haha Haha!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:46

Als je paard zo wisselend is, heb je dan al eens aan spierpijn gedacht? En train je elke dag intensief, of geef je hem ook eens een dag weidegang of een ronde stappen?

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:46

haha dat is waar Tong uitsteken

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 19:53

Vonnie84 schreef:
Als je paard zo wisselend is, heb je dan al eens aan spierpijn gedacht? En train je elke dag intensief, of geef je hem ook eens een dag weidegang of een ronde stappen?

Ze krijgt idd gewoon heel veel weidegang rn stap en longeerwerk op dit moment train ik haar niet zo iheel erg intensief omdat er een klein wondertje in groeit!

Spierpijn? Nee dat valt wel mee.

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:27

Hoe oud is ze?
En deed ze dat ook al voor dat ze drachtig was?

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 17:44

Ze is 6 ik rijd er pas sinds ze al drachtig was. Maar wij denken omdat het al zelf een moeilijk te rijden pony is dat ze gewoon eigenwijs is. Wand klinisch is er niks aan de hand ofzo. En het werk is niet te zwaar omdat de traing toch maar lichte arbeid voor haar is ivm haar veulen.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:40

En hoe lang is ze al drachtig?

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 12:45

Ze is eind maart uit gerekend maar haar werk is echt al een heel stuk afgebouwd en ze hoeft nu maar licht arbeid te verichten. Het is echt niet zwaar voor haar wat natuurlijk ook had gekunt. Daar hebben ik en mijn lesgeefster goed op gelet.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:47

Dat is toch al aardig snel, dus als je niet weet hoe ze daarvoor reed, kan het misschien daarmee te maken hebben. Verder misschien eens wat afwisseling, buitenritjes/springen? (Hoewel dat nu natuurlijk wel erg lastig is, aangezien ze behoorlijk drachtig is. Knipoog)

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 12:50

Chann schreef:
Dat is toch al aardig snel, dus als je niet weet hoe ze daarvoor reed, kan het misschien daarmee te maken hebben. Verder misschien eens wat afwisseling, buitenritjes/springen? (Hoewel dat nu natuurlijk wel erg lastig is, aangezien ze behoorlijk drachtig is. Knipoog)

Ja ik rijd er nu een paar maanden en toen deed ze het ook wel. We wisselen idd veel dan weer even wat licht dressuren ooit een sprongetje(wat nu idd lastig word) Naar buiten kan ze nog niet. En af en toe longeren Haha!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:53

Ik zou nu eigenlijk niet weten wat je eraan kan doen, je zou eerder moeten kijken naar de oorzaak. Het paard dat ik rijd heeft af en toe ook wel eens z'n dagje niet, maar is niet zo wisselend. Het zou ook aan d'r karakter kunnen liggen, maar dat is wel wat onwaarschijnlijk. Lachen

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 12:58

Chann schreef:
Ik zou nu eigenlijk niet weten wat je eraan kan doen, je zou eerder moeten kijken naar de oorzaak. Het paard dat ik rijd heeft af en toe ook wel eens z'n dagje niet, maar is niet zo wisselend. Het zou ook aan d'r karakter kunnen liggen, maar dat is wel wat onwaarschijnlijk. Lachen

Ja we zijn erg aan het zoeken naar een oorzaak. Maar we weten waarschijnlijk 99% zeker dat het aan haar karakter ligt wandt ze is zo in de wei maar ook onder de man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:21

Je gebruikt sporen om haar voorwaartser te rijden Clown ??? Sporen zijn voor verfijnde hulpen, niet om je paard naar voren te schoppen. Dus begin eerst eens om zónder sporen te rijden. En trouwens, je moet de oorzaak oplossen, NIET het gevolg. En dat wil jij op dit moment doen. En een paard doet dit écht niet zomaar. Heel makkelijk om het op haar karakter te schuiven Knipoog Maar probeer te blijven zoeken. Krijgt ze goed eten? Heeft ze genoeg beweging? Of te veel? Heeft ze veel weidegang? Is ze wel gelukkig???? Is ze wel gezond? Allemaal dingen die je je af zou moeten vragen vóórdat je het op haar karakter schuift. Succes!

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 15:13

bizzybijtje schreef:
Je gebruikt sporen om haar voorwaartser te rijden Clown ??? Sporen zijn voor verfijnde hulpen, niet om je paard naar voren te schoppen. Dus begin eerst eens om zónder sporen te rijden. En trouwens, je moet de oorzaak oplossen, NIET het gevolg. En dat wil jij op dit moment doen. En een paard doet dit écht niet zomaar. Heel makkelijk om het op haar karakter te schuiven Knipoog Maar probeer te blijven zoeken. Krijgt ze goed eten? Heeft ze genoeg beweging? Of te veel? Heeft ze veel weidegang? Is ze wel gelukkig???? Is ze wel gezond? Allemaal dingen die je je af zou moeten vragen vóórdat je het op haar karakter schuift. Succes!

Nee niet om haar naar voren te rijden maar idd voor fijnere hulpen dat als ze niet luisterd gewoon met je been dat je dan even een duidelijkere reactie vraagt. Dit moest ik van mijn lesgeefster.
We zijn idd aan het zoeken naar een oorzaak maar ze is gewoon helemaal gezond en ze is ook wat uitprobererig dus mijn lesgeefster denkt dat het gewoon een beetje een luie pony is Clown

umbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:16

Ik ken ook een pony die alleen maar te rijden is als ze drachtig is en anders veel te vervelend is, dus misschien heeft het er wel iets mee te maken. Dan moet je gewoon afwachten hoe ze is nadat ze bevallen is Knipoog

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 16:40

umbertje schreef:
Ik ken ook een pony die alleen maar te rijden is als ze drachtig is en anders veel te vervelend is, dus misschien heeft het er wel iets mee te maken. Dan moet je gewoon afwachten hoe ze is nadat ze bevallen is Knipoog

Ja miss een beetje nukkig ofzo. ! Bedankt:D