Ik weet het echt niet meer..

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Ik weet het echt niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:18

Ik heb echt geen idee waar ik dit moet plaatsen dus als het fout staat heel veel sorry en zouden jullie het dan alsjeblieft willen verplaatsen?

Het zit zo ik heb zo veel meegemaakt nu in de paardengebied dat ik het eigenlijk niet meer weet....
Me ouders weten niks van paarden en me broertje heeft er ook niks mee.
heb geen zus ofzo dus ik ben meestal de enige die er nog raad mee weet.

Op me 12e ofzo begon het ik kreeg een pony een 13 jarige draver was een SUPPER pony kon leuk dressuren en was ontzettend mak om een buitenrit mee te maken. had een supper liefe instructrice alles ging goed tot ik wou gaan springen met hem hei weigerde telkens maar uiteindelijk kreeg ik hem der toch overheen maar het was elke x zo ik vetrouwde het niet en we lieten er naar kijken door een physo hij vertelde ons dat hij een spier probleem had en dat hij niet kon springen dit zou ook de reden zijn waarom hij ze achter hand er niet goed onder kon zetten hij was dus afgekeurt als sportpaard. ik wou toch wel is wedstrijden rijden en vooral springen dat het gewoon niet meer de ideale pony was. ik heb hem 1 jaar gehad.

We kochten een nieuw paard een 6 jarige KWPNer met Engelsh Volbloed bloed er door heen spring gefokt een onwijs stoer en mooie merrie!
Uiteindelijk ging het rijden goed en springen bleef supper buitenritten waaren ook supper en een boomstammetje pakken in het bos ging ook supper!
Oftewel dit was HET PAARD dat dacht ik... ik ging officeel maar dit ging niet zo goed we hebben 8 wedstrijden gereden ofzo maar zonder punten helaas.. wel reden we tot de F9 bij de FNRS proeven, maar het kwam er op neer dat ze scheefliep en dat ze wat in de rug had weer een heel verhaal.. Ik was te onervaren omdat zelf op te knapen en om me ouders veel geld te besparen kozen we der maar voor om een ander paard te kopen en dan wel een oudere die alles al zou kunnen!
Ik heb haar 2 jaar gehad.

Toen ik me kwpner had is ook me instructrice overleden door een ongeluk met der paard..

Toen ik de KWPNer had kreeg ik ook een Shetlander / A-pony bij en een 2 jarige Friese merrie(zie aan het einde voor dit verhaal)

Toch hebben we ons weer een jong paard aanlaten praten een echte sporter! ik heb deze nu een paar maanden maar het ging niet zo als het moest de lessen wel maar hij trapte steeds ze ijzers af uitendelijk wat aan gedaan maar ik kreeg geen zin meer waarschijnlijk omdat ik een te zwaar rooster had.. dit was namelijk mijn rooster met hem:

Maandag: Les
Dinsdag: Reed trainer/coach hem
Woensdag: Les
Donderdag: Reed trainer/coach hem
Vrijdag: Les
Zaterdag/ Zondag rust.

Voor mij was het heel zwaar want hiervoor had ik altijd plezier en nu was en werd het echt moeten.
Ik vond er niks meer aan en had helemaal geen zin meer in de paarden ik wou alleen nog maar me fries en me a-pony houden.
maarja naar lang praten hebben we me paard bij me instructrice in training gezet.
Het ging niet zo goed hij heeft daar veel blessures gehad het begon met een absec? of een goed aardige kankkergezwel? ze wisten niet wat het was maar het is verwijderd toen kwam er iets met een wolfskies en toen kreeg hij koliek daarna had hij een ijzer af waardoor er dus in de 2 1/2 maand geen vooruit gang was geboekt.
Toen had ik het helemaal gehad en hij mocht verkocht worden we melden onze instructrice dat hij weg mog (een heel verhaal waar we niks van geloofde kwam naar boven hier voor pm want dit vertel ik liever niet zo) Nu staat hij bij mij en het blijkt dus ook dat het verhaal niet klopte.
Hij staat dus weer te koop.

Hier tussen door hebben we ook 4 shetlander hengsten gekocht (gered van de slacht)

nu heb ik dus 7 paarden..
De friese merrie van 2 aankomend jaar 3 Zij blijft voor altijd bij me!!
Een holsteiner die staat dus te koop.
4 shetlander hengsten die staan dus te koop.
en me A-pony heb ik verkocht aan het me vezorgertje omdat ze voor mij nu echt te klein was en ik zelf geen land heb en geen spullen koste het me alleen geld terwijl zij haar zo graag wou ik weer waar ze komt en ik mag altijd langs kommen dus dat vind ik wel goed.

in feiten gaat alles dus weg behalve me fries!
Maar ik heb met me ouders gepraat ik mag nu dus een E pony als ik wil geen duren maar gewoon.
Maar ik weet niet meer welke kant ik het opgericht wil hebben wat voor pony ik nou wil zeg maar me hart licht nog steeds bij lekker springen! en dan vooral boomstammen enzo dus eigenlijk gewoon SGW ik wil heel graag weer wedstrijden rijden maar aan de andere kant heb ik het even helemaal gehad met wedstrijden...
ook ben ik heel bang dat me paard weer een blessure krijgt ik wil me ouders niet nog meer geld laten betalen ze hebben al zo veel betaald de paarden waren namelijk niet goedkoop...

MJ_

Re: Ik weet het echt niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:29

_STS_Angels_ schreef:
.......
ik kreeg geen zin meer waarschijnlijk omdat ik een te zwaar rooster had.. dit was namelijk mijn rooster met hem:

Maandag: Les
Dinsdag: Reed trainer/coach hem
Woensdag: Les
Donderdag: Reed trainer/coach hem
Vrijdag: Les
Zaterdag/ Zondag rust.

Voor mij was het heel zwaar want hiervoor had ik altijd plezier en nu was en werd het echt moeten.
Ik vond er niks meer aan en had helemaal geen zin meer in de paarden ik wou alleen nog maar me fries en me a-pony houden.
maarja naar lang praten hebben we me paard bij me instructrice in training gezet.
.........
Maar ik heb met me ouders gepraat ik mag nu dus een E pony als ik wil geen duren maar gewoon.
Maar ik weet niet meer welke kant ik het opgericht wil hebben wat voor pony ik nou wil zeg maar me hart licht nog steeds bij lekker springen! en dan vooral boomstammen enzo dus eigenlijk gewoon SGW ik wil heel graag weer wedstrijden rijden maar aan de andere kant heb ik het even helemaal gehad met wedstrijden...

Ik heb even een paar stukken uit je tekst aangehaald.
Maar als bovenstaand schema van 3 keer in de week rijden te zwaar voor je is dan zou ik er zeker geen pony bijnemen.

Mocht er toch een pony komen zoek dan een leuke all-rounder, dan merk je vanzelf waar jullie beide het meeste plezier in hebben.

Maar als ik jou was zou ik eerst eens overwegen om met 1 paard te gaan rijden. Als je die zelf 5 dagen in de week rijdt is dat voor jou misschien (meer dan?) zat.....

Misschien is recreatief rijden ook beter, vind je het trainen gewoon niet leuk? Maar dan zou ik ook geen SGW-wedstrijden gaan rijden....

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:36

Nee heb altijd 7 keer per week gereden en ook wel vakker meer dan 1! hier genoot ik supper van maar het was geen les het was voor me zelf..
De lessen met hem zijn zo zwaar als ik maandags reed was ik er dinsdag de hele dag moe van ik ging er echt kapot op mensen merkte aan me dat ik er niet meer bij was en zo ben ik uitendelijk ook heel lang stop geweest..

de fries kan ik niet rijden volgend jaar wel inrijden maar eerst de keuring en zo en zo kan ik dan nog even niet met haar naar buiten aangezien ze nog niet vekeersmak is.. SGW vind ik leuk en dan vooral spring en de cross.. als ik een pony neem word het zekker een all rounder en maar 1x per week les hoog uit.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:36

Ik geloof dat jij weer terug moet naar lol met je knol. Wat probeer je eigenlijk te bereiken met al die lessen... Neem twee keer in de week les, doe af en toe eens een wedstrijdje en ga verder lol hebben. Lekker met nog wat meiden naar buiten, of eens springen, of eens een viertalletje verzinnen of gewoon eens een halve dag in de wei bij de paarden liggen giegelen. De drang om weer te gaan presteren komt vanzelf en ik vraag me af of je daar wel zo blij mee moet zijn. Het hele leven is al zo presteren.
Oh sorry nou klink ik als een oude sok...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:39

Yeah hebt gelijk ik zie de lol er niet in... integen deel met me fries van haar geniet ik elke dag! en integendeel van me a-ponytje toen ik nog ophaar kon rijden ging ik vaak naar de hei en maakte vaak hindernisen ook wilde ik daar af en toe mee wedstrijden rijden maar dat ging niet omdat ze al aan de kleine kant was.. helaas.. maar ik denk inderdaad dat ik gewoon een pony moet hebben of vezorgen waar ik dezelfde lol weer mee op kan pakken

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:42

Mensen ik weet nu wat ik ga doen ik koop een pony en ga weer lol maken! en wedstrijden dat zie ik later wel!
Bedankt voor de tips ook via pm!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:07

Als jij er geen zin meer hebt door al dat gedoe dan zou ik me op dit moment niet zoveel gaan bezig houden met die wedstrijden ga eerst leuke dingen met je paard doen voordat je zoveel les gaat nemen als je alleen maar les hebt en je vind het te zwaar zou ik er ook niet nog een pony bijnemen..

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 18:10

HEb al iets bedacht nog wel bedankt

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 01:53

waarom wacht je niet nog even totdat je fries ingereden kan gaan worden en ga je ondertussen lekker met hem aan de slag met wandelen enzo. als je het rijden mist zou ik een bijrijdpaard zoeken. anders heb je over een jaar weer het probleem dat je 2 paarden te rijden hebt, dat het te druk is en moet er weer een verkocht worden.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 10:10

Nee het aantal kan ik wel aan maar ze staan allemaal op een andere stal dat is meer het probleem dat ik veel moet fietse.

en de fries is nog een vraagteken of we die volgend jaar al in willen rijden is gaat de keuring en dan ben ik haar dus ook kwijt want dat gaat stal meijers voor me doen.
maar ik weet al wat ik ga doen wel bedankt Lachen

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:54

Maak weer lol. Als je een e- pony gaat kopen nee iemand mee die er veel van weet. Kan die in zijn stamboom kijken en kijken wat zijn afstamming is. Maar maak weer lol. Ga een keer voor de loleen wedstrijdje doen en als je geen winstpunten hebt denk je volgende keer beter

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 17:52

Ik hoef niet perse een pony met papieren mag ook een vuilnisbak zijn. Haha!
Maar ik weet al wat ik doe toch nog bedankt Haha!