Woow over 2 uurtjes eerste les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

Woow over 2 uurtjes eerste les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 15:01

Met me vz pony. Ben al vanaf juni lid. Maar durfde niet te gaan lessen.
Sieme zijn manieren zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Maar hij reageerde minder heftig op andere paarden.
Durfde er helaas nog steeds niet te lessen omdat hij de bak uit wil rennen. Maarja toch maar even op de tong gebeten. Moet ooit toch gebeuren. Daarom eens gekeken voor een beginnersles zodat die rustig zonder allerlei moeilijke oefeningen kan wennen.

Heb er zo'n zin in. Zijn eigenaar gaat mee. Zodat als die de bak uit rent zij hem kan opvangen. (hoop dat het niet nodig is)

Lame

Re: Woow over 2 uurtjes eerste les

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:01

O heel erg leuk joh!! En spannend zo'n eerste les.. Heel veel plezier en zet um op!!!

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:04

Spannend, succes!!!
En laat nog even weten hoe het gegaan is he!

Krullenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:06

leuk en veel succes

Lisaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:13

leuk en veel succes. en ik wil en heel verslag horen lijkt me wel leuk Knipoog

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:46

Veel succes!
Gewoon zelfverzekerd er op gaan zitten dan voelt hij dat ook wel..en dan heeft hij ook niet het idee van''hee volgens mij is hier wat engs'' hij kan jou vertrouwen dus laat hem dat goed merken!
Zet hem op meid!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:25

en, en, en Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:56

ik ben benieuwd Haha!.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 20:47

hhaha hij was zoveel aangekomen dat zijn zadel heel de tijd opzij schoof. Dus moest 3 keer het zadel rechtleggen.

Verder waren de rest van de mensen er niet. Dus had ik prive les. Ook was de vrouw die eigenlijk les geeft er niet maar de voorzitter ook met diploma.

Hij was heeel streng heeft 1000x keer gezegd dat sieme te dik was. Dus hij is vanaf vanavond op dieet.

Als die met aandraven met zijn hoofd schud moet ik opnieuw aandraven. (Dit doet die standaard met aandraven.) Was soms kwartier bezig met aandraven en dan moest ik op een volte totdat die helemaal op me been rondliep.

Hij heeft niet geprobeerd om eruit te rennen. Pas na 3 kwartier toen ik er gebroken lijn moest maken ging die het proberen en dan trok ik hem weer om. En moest het opnieuw en opnieuw. Alleen lag na 5 keer opnieuw het zadel er bijna naast en moest ik dus wel stoppen. Toen 2 keer in stap gedaan en toen ging het weer goed.

Dus veel geleerd. zeer vermoeiend. En volgenden week zeker weer. En dan met nog meer paarden.

Ga morgen nog oefenen. heb met zijn eigenaar afgesproken zij doet hem op maandag vrijdag en zaterdag. Ik de overige dagen. En dan doe ik hem rijden en zij longeren. Want ze heeft last van der rug. Anders had ze ook een dag gaan lessen.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:50

oke Haha! klinkt goed *LOL* ,, ik zou wel gaan zoeken naar een passend zadel.
goed dat je toch de eerste stap heb gezet Lachen !

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:52

Nou dat was zeker geen uurtje relaxt hobbelen. Maar je zal zien dat het steeds beter zal gaan. Zo'n strenge instructeur die heel consequent is kan juist heel goed zijn voor een paard die de kantjes er een beetje af loopt. Succes met lessen, de top is eraf.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 20:58

Moirsa schreef:
oke Haha! klinkt goed *LOL* ,, ik zou wel gaan zoeken naar een passend zadel.
goed dat je toch de eerste stap heb gezet Lachen !

Zadel is afgelopen winter opmaat gemaakt. Maar heeft heel de zomer op het land gestaan Clown
We hebben nog een ander zadel dat groter is en ook goed licht. Die krijgt die volgende week en morgen op. We hoopten dat die goed ging maarja het is gewoon een tonnetje Bloos
En ik rij ook regelmatig zonder zadel. Als die zo dik is zit dat heerlijk.

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:51

Okee erg leuk Lachen

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 14:18

Heb net nog geoefend met alle oefenpunten. Na 3/4 uur ging het super. Maar was helemaal kledder nat. Is natuurlijk wel goed. Ook kon zijn singel net een gaatje strakker. Waardoor zijn zadel nu wel bleef liggen.

paarden1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:58

mooi zo Tong uitsteken
nog suc 6 met de rest van de lesse

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 20:24

Nou net me 2de les gehad nu wel met andere paarden. Het was een heuse ramp. Met nogsteeds dezelfde niet vriendelijke instictuer waarvan ik dacht dat die wel goed was.

Maar die blijkt vandaag niet zo kundig te zijn als ik dacht.

Het was dus zijn eerste keer met andere paarden en helaas is het een plakker. / agressiefe plakker soms. Nu ree er dus een shetlander mee.

En ik moest verplicht gaan draven terwijl die in de stap al niet te houden was. Ik vertelde dus dat het volgens mij niet slim is. Maar ik moest gewoon been eraan. Het resulteerde erin dat die tot 4 keer toe bijna op het shetje sprong. En meerde keren bijna een trap verkocht heeft. Toen die weer zei dat ik me aanstelde en sieme onopgevoed was en ik gewoon moest gaan draven ben ik gestopt. Ik voelde me zo onveilig. Ik zou het mezelf nooit vergeven als die dat kind trapt (hij trapt duidelijk boven het shetje uit).

Volgende week ga ik wel weer maar heb wel de voorwaarde gesteld dat ik alleen hoef te draven als het verantwoord is omdat ik niet een meer als 500 kg wegende brede haflinger om te trekken.

Het staat beetje warig sorry

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:36

Hmm jammer zo'n nare ervaring. Goed dat je volgende week wel weer gaan, en de moed niet opgeeft!!!
Heeeel veel succes met de training!