vandaag toch zo veel mee gemaakt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paix

vandaag toch zo veel mee gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 16:57

hoi,

vandaag ging ik rijden met mijn paard.
omdat het warm was en mijn paard wat sloom ging ik even zonder zadel naar buiten.
ik lekker stappen en op mijn mobiel wat muziek op.
toen we op een gegeven moment bij de bocht naar een pad kwamen waar wij altijd galoperen werd ze wat hyper.
omdat ik niet wil dat ze altijd gek doet op dat pad en het zo warm was heb ik haar daar laten stappen.
ze wou gewoon niet stappen en ze deed helemaal gek Tong uitsteken
toen ze aan het einden helemaal bezweet maar wel stapend aan de overkant was heb ik dr maar terug laten galoperne.
echt ze vloog!! ik was doods benauwd maar heb haar het pad maar af laaten rennen Knipoog.
maar daarna was ze helemaal hyper en heeft ze geen moment meer stil gestaan!
dus terug naar huis helemaal stuiteren.
ik dacht ik laat haar even lekker afkoelen in de plas omdat ze toch zo bezweet was geraakt.
ik ken de plas en het is daar niet diep.
gusta was door haar hyper zijn niet zo aan het uit kijken waar ze haar voeten neer zetten en struikelde in het water over haar eigen benen. ze duikelde naar voren en ze kwam op haar knieen.
ze raakte in paniek en ze sprong naar voren.
ik was net aan het bedenken dta ik er nu af moest gaan toen ze begon te stijgeren en ik er heel langzaam af gleed.
ik lach midden in het water en mijn paard stond in het water te springen.
ik moest zelf heel hard lachen alleen ik was niet de enigen..
toen ik opkeek zag i kdat er een meneer met zoontje en nog een mevrouw zaten toe te kijken hoe ik van mijn paard duikelden.

ik helemaal bezoopen op stal aangekomen iedereen me heel hard uigelachen.
ik naar huis krijg ik thuis mijn laarzen met geen mogelijk uit.
ik heb een half uur in mijn natte kleren met mijn benen omhoog gelegen en daarna mijn laarzen met moeite en pijn uitgekregen.
bedenk ik me opeens dat mijn mobiel nog in mijn zak zit die nu dus helemaal kapot is (niet 3 weken oud.)
zit nu weer schoon voor de computer maar wou het even met jullie delen.
want tja het is een verhaal Knipoog

groetjes Haha!

aerdenhout1

Re: vandaag toch zo veel mee gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:17

Tja...en hoe verwacht je dat we nu gaan reageren??
Leuk man, wat een avontuur?? Persoonlijk vind ik het niet echt slim. Het enige echt leuke aan je verhaal vind ik dat jij drijfnat bent geworden en je telefoon stuk is. Misschien een goede les?

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:22

Ik vind het opzich wel grappig.
Maar ik hoop dat je er iets van heb geleerd. En dat paarden heel anders zijn in het bos dan in de bak. Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:39

Goed....had dus nog niet in je profiel gekeken en eigen berichten gelezen, waar ik foto's tegen ben gekomen! Nu vind ik het niet alleen niet slim, maar erg stom!! Een paard van 23 die je eigenlijk net hebt! Dan de foto's waar je aan het rijden bent.....ga eerst eens les nemen en leer dan ook meteen iets meer over oudere paarden.Sorrie, ik heb er geen goed woord voor over! Arm dier!

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:46

Je paard struikelt en valt op haar knieen ?
Jij lacht daar om ??
Ik zou toch eerder bang zijn dat er iets met haar is..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:47

1 woord: DOM

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 17:47

wat bedoel je?? wat is er stom aan als ik met mijn paard buiten rij.. dat doe ik al een maand lang zoon 2x per week. en het vijd dat ze al 23 is nou en.. ze doet alles nog normaal.. ik weet heus wel dat ze in de bak anders kan zijn dan normaal.. maar ik vind het wel een avondtuur.. en wat ik er niet slim aan vind en wat er zo arm is aan mijn paard? ze struikelde en schrok daar van.. go wat zielig zeg :S

en prii: ze struikelde omdat ze niet uitkeek en viel voorover. het is daar niet zo heel erg diep dus ze kwam op haar knieen en sprong weer overeind.. niks aan de hand.. dus Knipoog ik viel er af en ze ging heerlijk verder met gek doen (met ooren naar voren dus ze vond het wel lekker dat bokken)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:52

Nogmaals...ga iets leren over hoe een paard in elkaar zit! Hier wordt ( en dat is HEEL zacht uitgedrukt!! ) je paard niet echt gelukkig van. Als je zo doorgaat met hoe je nu aan het rijden bent, heb je niet lang plezier van je 23 jarige!
En aan al je berichten te lezen, moet je nog wel heel veel leren van paarden!!!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:58

Ik ga helemaal mee met aerdenhout1... echt dom en onverantwoordelijk van je...

en dat je er nog om gaat zitten lachen triest, heel triest....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:01

ik ga idd met de rest mee, grappig joh, dat je eraf valt, en ze 'vrolijk' doorgaat, wat als ze het water was uitgestormd en weg was gerend, ja dat is nog grappiger, wat als ze zich wel bezeerd had aan de val? heel grappig...
onverantwoordelijk..

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:04

Hmm.. Ga ook nooit altijd op een bepaald pad galloperen, dan denkt je paard elke keer wanneer je er overheen gaat, dat je gaat galloperen. Niet zo gek dus, dat hij zo reageert..

Volgende keer ook misschien maar afspuiten, in plaats van in de plas gaan staan Knipoog

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 18:05

go ik snap soms zo wijnig van mensen hier... Rolleyes
mijn paard struikelt en gaat stijgeren ik val en moet lachen...
nou wat zielig zeg voor mijn paard.. eerder zielig voor mij dta ik val. ik had haar nog gewoon vast en tja aan vallen doe je niks dus al had ik haar los gelaten... en jullie moeten echt even niet zo triest doen.. ik moet id nog veel leren van paarden.. net zoals heel veel mesnen.. en waarom moet ik leren rijden??? als ik leer rijden kan ik alnog vallen als ze stijgerd.. Nagelbijten / Gniffelen

even voor de genen boven mij: dat pad daar moet ik id niet altijd galoperen vandaar dat ik dta vandaag niet deed (heen niet zodat ze weet dat ze gewoon moet luisteren gaat verder altijd goed) en de plas is een plas voor paarden.. daar gaa ik al van jongs af aan met paarden door heen. gewoon langs de kant ondiep daar het water komt niet hoog en het is daarheel gelijdelijk en ik ken de plas. kan dus nooit iets echt mis gaan.. een misstap kan ze overal maken..
Laatst bijgewerkt door paix op 24-08-07 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:06

@ aerdenhout1: je hebt gelijk maar ik vind je uitroeptekens erg overdreven.
Persoonlijk vind ik dat je niet iemand naar beneden kan halen omdat die niet zo goed kan rijden, TS geeft zelf toe in het HAW topic dat ze dat nog niet zo goed kan.
@TS bedenk wel dat je paard zijn benen had kunnen breken hiermee.
Voortaan dus gewoon met zadel rijden zodat je meer over hem te zeggen hebt.
Blijkbaar ben jij met je paardje er nog niet aan toe om zonder zadel te rijden en moet je nog eerst aan een goede vertrouwensband werken.
Succes hiermee Knipoog

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 18:08

zonder zadel is er niks mis hoor Knipoog ik kon dr prima aan en had gewoon controlen over haar ze dribbelde alleen maar dat valt niet tegen te houden.. het was alleen dat ik er af viel omdat ze stijgerde.. maar met zadel blijf ik ook nooit zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:09

lottehorse schreef:
go ik snap soms zo wijnig van mensen hier... Rolleyes
mijn paard struikelt en gaat stijgeren ik val en moet lachen...
nou wat zielig zeg voor mijn paard.. eerder zielig voor mij dta ik val. ik had haar nog gewoon vast en tja aan vallen doe je niks dus al had ik haar los gelaten... en jullie moeten echt even niet zo triest doen.. ik moet id nog veel leren van paarden.. net zoals heel veel mesnen.. en waarom moet ik leren rijden??? als ik leer rijden kan ik alnog vallen als ze stijgerd.. Nagelbijten / Gniffelen

je moet ook nog leren om abn te typen zie ik
ik vind het gewoon niet grappig, er kunnen kuilen onder water zitten, ze kan naar jou toe springen en je raken, ze kan zichzelf bezeren..
ik heb met mijn bijrijfries gezwommen, die was niet eens druk, deze is op mijn enkel gaan staan, en daardoor ging ik kopje onder, en heb een week niet op mijn enkel kunnen staan, daarna nog 2 maanden last gehad, dus denk na wat je doet, het blijven dieren, en ze blijven onvoorspelbaar, al helemaal als ze door het lint gaan, het is gewoon gevaarlijk wat je doet!

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:09

aardenhout1... Ook ik vind je reactie erg overdreven.. zie de moeite ook niet om op de berichten van een 15 jarige penny te gaan zoeken..
Idd je hebt gelijk dat ze het niet helemaal slim aan pakt, maar dat kan denk ik toch ook wel op een normale manier kenbaar gemaakt worden?

aan de ts: denk na voordat je iets doet.. Als je je paard nog maar zo kort hebt is het niet slim om al zulke gekke fratsen uit te halen Knipoog

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:10

meisje.. dit zijn domme reacties wat je plaatst.... voor het zelfde geld had je paard wel wat gehad.. en dan??? dan kon je er niet zo om lachen... en dat jij valt.. is vervelend, maar wel een les voor je.... zonder zadel... met een druk paard galoperen telefoon met muziek aan.... dat vraagt om problemen!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 18:11

ik ben geen penny Hamer ik ben het helemaal met je eens dat het triest is om in mijn berichten te gaan zitten vroeten om mij zo even lekker dwars te kunnen zitten maar een penny ben ik zeker niet..

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 18:12

DianneF schreef:
meisje.. dit zijn domme reacties wat je plaatst.... voor het zelfde geld had je paard wel wat gehad.. en dan??? dan kon je er niet zo om lachen... en dat jij valt.. is vervelend, maar wel een les voor je.... zonder zadel... met een druk paard galoperen telefoon met muziek aan.... dat vraagt om problemen!

ik ken mijn paard goed genoeg.. en ze had niks en had ook helemaal niks kunnen hebben.. het is een ondiep plasje.. ze struikelt maar dat kan ze overal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:13

Dom. Je moet je idd eens verder gaan verdiepen in paarden lijkt me...

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 18:13

dees_daan schreef:
[
ik vind het gewoon niet grappig, er kunnen kuilen onder water zitten, ze kan naar jou toe springen en je raken, ze kan zichzelf bezeren..
ik heb met mijn bijrijfries gezwommen, die was niet eens druk, deze is op mijn enkel gaan staan, en daardoor ging ik kopje onder, en heb een week niet op mijn enkel kunnen staan, daarna nog 2 maanden last gehad, dus denk na wat je doet, het blijven dieren, en ze blijven onvoorspelbaar, al helemaal als ze door het lint gaan, het is gewoon gevaarlijk wat je doet!

zoals ik eerder zij ik ken het slootje en bleef netjes in het begin zodat ik zeker wist dat het niks kon worden. ik rij er dus al van jongs af aan met de manege en ben netjes op die plekjes gebeleven. daar zijn geen kuilen of iets. het was ook geen zwemmen gewoon even lekker de beentjes afkoelen..

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:18

lottehorse schreef:
hoi,

vandaag ging ik rijden met mijn paard.
omdat het warm was en mijn paard wat sloom ging ik even zonder zadel naar buiten.
ik lekker stappen en op mijn mobiel wat muziek op.
toen we op een gegeven moment bij de bocht naar een pad kwamen waar wij altijd galoperen werd ze wat hyper.
omdat ik niet wil dat ze altijd gek doet op dat pad en het zo warm was heb ik haar daar laten stappen.
ze wou gewoon niet stappen en ze deed helemaal gek Tong uitstekentoen ze aan het einden helemaal bezweet maar wel stapend aan de overkant was heb ik dr maar terug laten galoperne.
echt ze vloog!! ik was doods benauwd maar heb haar het pad maar af laaten rennen ;).
maar daarna was ze helemaal hyper en heeft ze geen moment meer stil gestaan!
dus terug naar huis helemaal stuiteren.
ik dacht ik laat haar even lekker afkoelen in de plas omdat ze toch zo bezweet was geraakt.
ik ken de plas en het is daar niet diep.
gusta was door haar hyper zijn niet zo aan het uit kijken waar ze haar voeten neer zetten en struikelde in het water over haar eigen benen. ze duikelde naar voren en ze kwam op haar knieen.
ze raakte in paniek en ze sprong naar voren.
ik was net aan het bedenken dta ik er nu af moest gaan toen ze begon te stijgeren en ik er heel langzaam af gleed.
ik lach midden in het water en mijn paard stond in het water te springen.
ik moest zelf heel hard lachen alleen ik was niet de enigen..
toen ik opkeek zag i kdat er een meneer met zoontje en nog een mevrouw zaten toe te kijken hoe ik van mijn paard duikelden.

ik helemaal bezoopen op stal aangekomen iedereen me heel hard uigelachen.
ik naar huis krijg ik thuis mijn laarzen met geen mogelijk uit.
ik heb een half uur in mijn natte kleren met mijn benen omhoog gelegen en daarna mijn laarzen met moeite en pijn uitgekregen.bedenk ik me opeens dat mijn mobiel nog in mijn zak zit die nu dus helemaal kapot is (niet 3 weken oud.)zit nu weer schoon voor de computer maar wou het even met jullie delen.
want tja het is een verhaal Knipoog

groetjes Haha!

Nee oke je bent helemaal niet penny!! Haha! Haha! Haha! Haha!

wind je niet zo op ehhhh penny!

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:19

ik ga met aerdenhout1 mee en vindt die reactie's niet overdreven.
ik vind het ronduit schandalig dat ts er zo makkelijk over denkt.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 18:20

och wat penny ik heb muziek op.
wat penny mijn paard wil niet stil lopen
wat penny ik laat mijn paard lekker haar benen strken
wat penny ik lich in het water mijn paard stijgerd in ben nat ik lach
wat penny mensen moeten lachen omdat ik van mijn paard val
wat penny dat ik met natte kleren thuis kom mijn laarzen niet uit krijg en mijn mobiel kwijd was.

goed helemaal gelijk jo! al die dingen zon zooo penny

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 18:20

owja kan iemand mij even uitleggen wat er nou zo schandalig aan mijn verhaal is?? dat heb ik nog niet kunnen volgen