Ik zou er echt héel graag vanaf willen, kunnen jullie me helpen, of, wie herkent zich in mij met hetzelfde probleem? Dankúu voor help
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik zou er echt héel graag vanaf willen, kunnen jullie me helpen, of, wie herkent zich in mij met hetzelfde probleem?
)
! Jammer genoeg is het alweer een hele tijd geleden, omdat ze eerst bij dressuur deftiger moet lopen. (maar we zijn er al bijna, ik hoop echt in de zomervakantie te gaan springen, mijn paard doet het ook super graag
)
) van je angst af komt.
). Pas als dit helemaal goed gaat zou ik meerdere hindernissen gaan springen en steeds hoger gaan. Maar denk eran dat je dus niet verder gaat als je bang bent. tuffi schreef:Inderdaad, maar ik zou ipv. na de stijlsprongen meerdere hindernissen gaan springen, zou ik eerste wat breedere hindernissen gaan doen. En dan er wat meer, opnieuw hele lageWat vervelend. Ik herken mezelf er wel in. Ik heb tijdens manegelessen altijd gereden op de probleempaarden die o.a. niet wilden springen. Hierdoor ben ik er vaak afgevallen en ben ik nu ook bang om te springen. Op dit moment rij ik zelf voorlopig niet meer, maar ik heb wel een idee hoe jij (en ik) van je angst af komt.
Het is al gezegd, maar langzaam opbouwen lijkt me erg belangrijk. Inderdaad met een betrouwbaar paard maar beginnen met cavaletti op de grond. Dan langzaam de cavaletti op hun hoogst leggen en de lijn uitbreiden. Ik zou pas verder gaan als alles helemaal goed verloopt en zonder dat je bang bent. Als je bang bent zou ik een stapje terug doen. Als lange lijnen hoge cavaletti je goed af gaan zou ik beginnen met een enkel laag kruisje. Dit langzaam uitbouwen tot een hoger kruisje en daarna pas steilsprongen (die zien er toch echt enger uit). Pas als dit helemaal goed gaat zou ik meerdere hindernissen gaan springen en steeds hoger gaan. Maar denk eran dat je dus niet verder gaat als je bang bent.
Ik ben het eens met de rest dat je een body-protector zou kunnen kopen. Als je dit meer zekerheid geeft zeker doen! En het lijkt me ook belangrijk deze springtraining te doen met een betrouwbaar paard dat niet zelf ook een hekel heeft een springen of nog niet goed genoeg is opgeleid in het springen.
Zo, dat is wat langer geworden dan bedoeld. Hoperlijk heb je er wat aan. Succes!
uitzetten. 
)
) en toen wouden mijn ouders niet meer dat ik sprong omdat het gwoon niet leuk was en ik vond het zelf ook super eng ik ging ook dan met een kloppend hart die wedstryd doen maar ik wou het egt heeel graag wel doen (ik weet ook niet hoezo).. Dus toen ben ik op zo een super brave pony gaan springen die alles sprong en het super deed (met bodyprotector aan) en heb ik al mijn zelfvertrouwen weer gekregen het ging super.. dat heb ik heel lang gedaan.. En nu vind ik springen super.. En heb ik vorige week met mijn pony 1 x in de les Z gesprongen.. En een manegepony ben ik aan het leren springen en ik vin het nu super leuk.. dus misschien kun je gewoon eerst je zelfvertrouwen proberen trug te krijgen en dan weer op die pony rijden.. als je dat wilt ..
Succes..
.
!