F1 beginner?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Felies_xx

F1 beginner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 13:10

haaay!
Ik vroeg me dus af.. Is F1 rijden voor beginners Verward Iemand zegt dat als je F1 rijd echt een beginner bent..
En ik vind dat dus echt niet.. ik ben gevorderd en ga me F1 rijden..
moest eerst me A&B rijden en dan pas kan ik me F1 halen
De A&B komen zo om het jaaaar! en F1 komt wel wat vaker..
nou nadat ik me B had gehaald was de Fnrs er ook ..maar deed nog niet mee..
vond het eng en spannend enzooo.. dus eigenlijk een beetje Angst .. Ik hou dr niet
zo van om in me eentje te rijden..Als iedreen kijkt enzo..
maaar ik heb me nu dus opgegeven voor de F1 te gaan rijden.. Natuuuuuurlijk vind ik het spannend enzoo..
Maar nou is er iemand.. die zegt dat F1 voor beginners is..
ik vind dat echt gewooon Bullsh*t..
nou wil ik het dus wel van jullieweten!
xx felies!

Flying_Angel

Re: F1 beginner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:24

Nou F1 is echt niet voor beginners hoor..
Ik vind het juist goed van je Haha!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:37

Ja, naja. F1 is wel het proefje waar je mee begint. Nagelbijten / Gniffelen Verder zeg ik er niets van, ik rij die proefjes nooit. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:37

Mijn mening hierover is;
Ik ben toen ik 10 jaar geleden begon met paardrijden na een weekje of 9 in de F1 gestart, maar toen wist ik al dat wedstrijden rijden niet echt mijn ding was, op dressuurgebied en ben me daarna meer gaan focussen op gewoon lekker dressuurlessen en springen.

Tot ik op Manege Hitland kwam, toen ben ik western gaan doen, en ook daar wedstrijden in gaan rijden. Het verschil met dressuur was dat het per niveau verschilde. Daar had je 4 Niveau's, wat Qua niveau overeen kwam met 3 F niveaus geloof ik. Althans zo hebben ze het mij eens uitgelegd Vork

Maar dat je F1 start wilt niet persé zeggen dat je beginner bent, want het hangt af van de manege waar je rijdt. Ik heb nooit verder wedstrijden gereden dan de F1, op dressuurbasis dan, en de western ook nooit verder dan de W1, al was ik op W4 (hoogste) niveau.

En zie het maar zo Lachen Ik zal waarschijnlijk als ik weer dressuur kies met de wedstrijden ook op F1 basis moeten beginnen, aangezien je op een aantal maneges geen hogere instroom hebt. Als ik wel hoger zou mogen instromen zou ik geen idee hebben waar ik zou moeten (A).

Maar, het verschilt dus per manege. En dat is mijn mening. Lachen

Felies_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 13:38

jaa oke..maar dan hoef je toch niet perC beginner te zijn lijkt mij Verward ik bedoel iedreen moet ermee beginnen .. en ik moest ook nog A en B rijde hea..dat is geloof k ook niet op alle manege's! Knipoog

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:19

Hoe goed je ook rijd, je moet toch in de F1 beginnen?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:21

Lijkt me niet dat F1 alleen voor beginners is. Het is gewoon de basis, en om wedstrijden te rijden, moet je bij het begin beginnen, hoe goed je ook bent.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:22

Nou je hoeft niet perce in de F1 te beginnen. Ik ben zelf in de F2 gestart en iemand uit m'n groep is in de F5/6 gestart. Het ligt maar net aan het nivo waar je op rijdt. Als je al redelijk kan rijden mag je (in overleg met de manege) in een hogere F beginnen. Zo gaat het iig bij ons wel Lachen.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:22

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:24

bij ons al je net een half jaar rijd beging je met f1.
en dan nog 1 keer F1 en dan F2 en nog een keer F2.
en zo ga je bij ons veder. F3a F3b blabla.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:40

lindatje schreef:
Nou je hoeft niet perce in de F1 te beginnen. Ik ben zelf in de F2 gestart en iemand uit m'n groep is in de F5/6 gestart. Het ligt maar net aan het nivo waar je op rijdt. Als je al redelijk kan rijden mag je (in overleg met de manege) in een hogere F beginnen. Zo gaat het iig bij ons wel Lachen.

Wij moeten gewoon bij de f1 beginne .. (zit bij felies_xx op de manege)
Je moet bij ons eerst A & B proefje rijden die komt denk 1 keer in het jaar naja dan ben je natuurlijk al verder meer geleerd enzo, misschien zit je dan al in de gevorderde les en dan je f1 doen, En als je het zowiezo eng vind zou ik ook gewoon bij f1 beginnen Knipoog

Felies je bent geen beginner Knipoog En ik weet precies wat het is Lachen ,, Kheb ook me f1 gereden nu ga ik me f2 rijden Knipoog Succes he! Haha!

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:52

ik doe ook f proeven maar ik ben in de F6 begonnen maar het verschilt per manege volgens mij,.

Felies_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 16:09

Lepeltje21 schreef:
Lijkt me niet dat F1 alleen voor beginners is. Het is gewoon de basis, en om wedstrijden te rijden, moet je bij het begin beginnen, hoe goed je ook bent.

dat denk ik dus ook! Knipoog

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:30

ik ben ook gewoon in de f1 begonnen.. kon ook wel in de f3 beginnen maar ik vond het gewoon leuk om alle proefjes een keer gereden te hebben..
en toen was ik geen beginner meer..

xx_Lizet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:11

Ik heb F1 ook al lang gereden en ik beloof je het is een heel makkelijk proefje ! Pling Je moet bij de A enkele seconden stil staan enzo !

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:46

Meliaforever schreef:
lindatje schreef:

Wij moeten gewoon bij de f1 beginne .. (zit bij felies_xx op de manege)
Je moet bij ons eerst A & B proefje rijden die komt denk 1 keer in het jaar naja dan ben je natuurlijk al verder meer geleerd enzo, misschien zit je dan al in de gevorderde les en dan je f1 doen, En als je het zowiezo eng vind zou ik ook gewoon bij f1 beginnen Knipoog

Felies je bent geen beginner Knipoog En ik weet precies wat het is Lachen ,, Kheb ook me f1 gereden nu ga ik me f2 rijden Knipoog Succes he! Haha!

das niet waar mar .. ik ben zelf ook in de f3 begonnen .. maar dat betekent niet dat je in de F1 beginner bent .. er zijn genoeg mensen die starten met f1 omdat ze het eng vinden!! hieronder ook felic !!

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:30

Bij ons op de manege rijden de beginnertjes in de F1 ja, ik mocht zelf meteen doorstromen naar de F5, zodat ik niet helemaal van vooraf aan hoefde te beginnen.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:39

Ik begon in de F3. F1 en F2 zitten geen galop in geloof ik, maar ik rijd nu niet meer F-proefjes. Maar toch leuk dat je er mee gaat beginnen Haha!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:53

ik heb ooit een proefje gereden in de f2 Tong uitsteken en toen een hele tijd niet, daarna ben ik gewoon in de f5 verder gestart.