aaah!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naugthytjhu

aaah!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 13:17

Hallo bokker,Ben vandaag rotgeschrokken! Ik dacht,die dood bloede Huilen.Ik kan normaal tegen bloed enz. maar dit,dit sloeg alles! Hier het verhaal:

In de ochtend om 9 uur les gehad,Tjaldor (veulen van 3 maanden) in stal gedaan.Hij leert het al echt,hij is erg braaf.Ff eten gegeven verzorgt enz.Gingen ze terug naar de wei,maar Maika (pony van maikiejj @ bokt)die gaat bij Tjaldor in de stal staan als hij is afgespeent.Dus die hebben we vandaag bij Tamar (moeder) en Tjaldor(kind) en nog 2 andere paardjes en 3 koeien en 1 kalfje gezet.Zij nam gewoon der eige pony mee,en ik Tjaldor en Tamar.Maar he moet ik het uitleggen,het hek moet een beetje raar open,en als je hem beetje open doet en niet ver genoeg,kan je pony in de sloot vallen.Het is een beetje een oud iets.En in een sloot aan het einde is er toch zo'n 'ronde' betonne iets dat onder de grond gaat? Nou,die is half afgebroken en steken er een paar spijkers uit.

Ik het hek open gedaan Maika en Tamar erin,Tjal beetje vervelend doen,dus dat hek ging dicht.Hup,weer open gedaan.Maar kleine baby tjal wou naar z'n mammie toe,en ging gelijk!En hij is ontsettend sterk geworden!! ('Tis ook een hengstje Knipoog)en toen was hij met 1 beentje al 'in de sloot' en toen raakte hij in paniek en hup de 2 (het ging zo snel..)en toen bijna helemaal en ik hem snel ergens beetgrijpen.Arme Tjal,pakte ik z'n manen Ach gut.Maar het hielp wel.Beter dan het touw,want dan glijd dat halster strax af.En fee kwam aangerent en ook geholpen en gelukkig eruit.

Ff snel gekeken en geen bloed ofzo.(NIET GOED GEKEKEN DUS GVD STOMME IK!!!)loopt hij in de wei te huppelen want Maika werd opgejaagt omdat ze natuurlijk nieuw is in de 'groep'.En hij mee doen.En toen zei fee opeens:'Oew Melis!Hij bloed'.Dus ik er op af gegaan.Zag je een bloedspoor!En Tamar wou hem opeens beschermen (doet ze normaal nooit!) En ik keek,ik schrok me te pletter!!Ik was zo geschrokken dat m'n hart even stil stond zowat.hand voor me mond gelijk janken.En dan wil je niet huilen,maar dat gebeurt altijd.Vraag me niet hoe ik stond toen ik het zag!Zag er super dom uit.Ik snel Fee geroepen.Nou,toen zij het zag,leek wel of zij het ook begaf.

Nou,het was ook een beetje bij de kroonrand, en dan onder de kogel dat stuk lag open.EN DIEP!!! Je zag zn bot Verdrietig Huilen.En ik lieg echt niet!Heb zelf bewijs,Clausjuh,en maikiejj dan.Enne..ja m'n moeder en Angelique en de veearts..Nou..Dus Fee zei van ja spuit even af voor de bacterieën.Dus ik 5 ml ofzo gedaan en gelijk gestopt!!Want,het werd erger dus heel snel een wit met ja,heeel erg lichtrose handdoek gepakt.En aan Fee gegeven (nog bedankt fee,zonder jou..was Tjal miss vanavond overleden aan zoveel bloedverlies..)en Fee heeft die handdoek erop gehouden.Hij was zo braaf,hij vertrouwde me heel erg.En dat vond ik heel speciaal.Hij hinnikt soms ook als ik Tamar roep haha.Hij denkt volgens mij dat hij Tamar heet maar goed.En hij bleef zo rustig staan.En als ik hem ging belonen helemaal oortjes naar voren.Hij heeft nog nooit zolang stil gestaan.En hij kon nog wel gewoon lopen,want afentoe ging duie toch ff een klein sprintje nemen,en weer stromen dat bloed.M'n maag draaide om en begon zwart te zien.Ben nog nooit zo bang geweest voor bloed.Echt,het was zoveel.Die handdoek drupte gewoon bloed!Zelf Fee zat onder het bloed op der voeten en handen enz.Nen toen ik wegging om aan te bellen bij het huis waar van het is,wou hij me achterna lopen.Dat vond ik ook heel leuk.Zo zie je maar,dat je toch een een band krijgt.Maar,er deed niemand open dus ik snel me ma gebelt.Ik was opeens zo overstuur,altijd als ik dan ga praten dan begin ik te huilen en te sotteren,en dit keer echt heel erg.Dus m'n ma dacht dat Tam dood was gegaan ofzo.En heb m'n mobiel ff aan Fee gegeven en zij vetreld.

Later belde Lina mij (wsundayl @ bokt)van dat ik een riem of een strotouwtje (zoeentje die altidj om een baal stro zit)moest pakken en het boven de kogel moest doen zodat het zou gaan knellen,en dat het zou stoppen met bloeden.Dus Fee gedaan(ik durfde echt niet te kijken!!).En ik moest even snel een boek uit der kastje halen(het heet Eerste hulp bij paarden wat te doen als de dierenarts er nog niet is? Zoiets was het).En gedaan,kwamen gelukkig m'n ma en Angelique eraan.Maar waarschijnlijk door dat touwtje hebben we een slagader geraakt,en is het gaan SPUITEN!!Ik zag bloed bewegen op de grond.En hoor Angelique opeens zegge..OEW HET SPUIT!Dus weer(voor de 4e keer ofzo)de veearts gebeld dat het nu echt spoed is.En toen kwam hij,heeft hij allerlei dingetjes gedaan en gehecht.Hoeveel hechtingen weet ik niet.Maar volgens mij wel iets van 2 of 3.

Nou,dat was mijn verhaal weer.Echt altijd heb ik van die dingen..Zou het gewoon aan mij liggen ofzo?Maar ag,het is goed gekomen,en over 10 dagen mag de hechting eruit en Zaterdag zou hij nog even komen kijken er naar.En omdat de kroonrand ook geraakt was,gaat er later een litteken op zitten.Maar het zal geen pijn doen of wat dan ook.Nou,bedankt voor het hele verhaal te lezen.Gelijk weer even opgelucht om te vertellen.

Nietje_

Re: aaah!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:32

zow.. wat zal dat schrikken geweest zijn zeg!!
gelukkig is het wel 'goed' afgelopen..
iig sterkte ermee en hopen dat het mooi geneest..

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 13:35

ja bedankt Lachen en hopen dat het idd mooii en GOED geneest Lachen

idooltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:37

sterkte melissa en jh h0pen maar dat het m0oi geneest

Muncy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:41

Meliss,, Wat een verhaal Huilen
Ik kreeg gewoon tranen in mn ogen!!
Heel veel sterkte ermee en hopen dat het snel weer beter gaat met die kleine deugniet!!
XXX MandY

naugthytjhu

Dood bloeden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 13:42

@idooltje:yepp Lachen

@munchy:haha ik had pas TRANEN Tong uitsteken .En bedankt Lachen.

owja..hij loopt wel gewoon goed.Hij rende wel een beetje.En als ik er aan denk,worden mijn benen echt slap!En als je hem zag lopen,toen zag je dat vlees en dat bot iewll!! moet er niet meer aan denken!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 18:41

ach heb echt jij weer he.. vond je ckr wel moeilijk om aan le te vertellen... veel sterkte meid..

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 18:44

Nou,Lee wist het al..door megan.Tjal is natuurlijk van Megan.Maar ag.En ja,of ik moet het hebben of gewoon een Tamar pechfamilie is het Tong uitsteken.Echt,zo scary.Leek wel zo'n horrorfilm met al dat bloed.Nou,zie je morgen wel Knipoog.En Bedankt.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:09

ow wist niet dat tjal al verkocht was??

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 19:11

O echt,hahahaha.Nou,weet je het nu Knipoog.Vanaf z'n eerste dagje al.Dus al die kosten (wahaha ALLE kosten Tong uitsteken?)zijn dus van haar enz.Want ze maakte eerst een grapje (leonie tegen megan)van over een shetje ofzoiets entoen zei lee van neem je tam der veulen,entoen gingen ze daar op in.En wilde het toch kopen.(toen die nog lekker aan het zwemmen was in mama's buikje)was het dus al besproken.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:47

jeetjee.. jij hebt echt altijd van die dingen hea Meliss!
Sterkte Meis!

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 19:57

Ja idd,en bedankt..en je avater heeft wel wat hoor Knipoog.2 lomperikken Tong uitsteken!

maikiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:39

heey melis..

Was echt schrikken vandaag!
heb echt(serieus) nog nooit zoveel bloed in me leven gezien!
En dan nog op me tenen en handen!(dacht dat ik ging flauwvallen)!!
Ik vind echtdat we het goed hebben aangepakt vandaag,althans:
-met zn tweetjes
-1telefoon die bijna leeg was
-maika waar we op moesten letten
-en natuurlijk een zowat doodbloedende veulen!
1 Ding moet je goed onthouden, en dat is dat het niet jou,mijn of iemand anders z'n schuld was!
Dit soort dingen gebeuren(helaas) nou eenmaal..
Maak je geen zorgen, gaat vast wel goed komen! hij houdt waarschijnlijk alleen een litteken over.. het had ook erger gekund!
Nou k zie je morgen wel meid
xxx

0,trouwens ik was wel de held op slippers he Knipoog , en jij de held met schelden Tong uitsteken
je weet zelf wel waar ik het over heb Knipoog

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 06:48

haha ja ik weet waar je het over heb Knipoog.En jij zo met die slippertjes rennen Tong uitsteken.Nou,niet alleen je tenen zaten onder hoor,je hele voet hahaha.Ik zag trouwens gister op de manege toen ik ff op de bank zat,dat ik ook 7 bloedstippeltjes had op m'n sok Tong uitsteken.niet zo groot.En het had zeker idd erger gekunt!Claudia (clausjuh @bokt)zei van ja en je hebt geluk dattie niet echt helemaal in de sloot was gevallen.Tukkie was ook een keer in de sloot gevallen enz.Ja,dan waren we nog erger in de problemen!!Ik ga denk ik even alle veearts nummers in m'n mobiel zetten en altijd opladen!! Tong uitsteken.Veronique (verosjaak@bokt)gaat vandaag mee,en als het dik of alstie kreupel loopt,moesten we weer de veearts bellen.En zal wel gelijk een foto maken van dat arme beetje Ach gut.Je ziet het niet,maar toch Tong uitsteken.Ik heb niet eens zoveel bloed in een film gezien!Dit was onze eige horror film!Maar ag,me ma en ikzijn jou ook dankbaar dat je gebleven was (ookal was je te laat thuis)M'n ma hoorde je ook snikken toen ze die hechtingen erin aan het doen waren.Het leek wel of Tamar het voelde,en dat ze gewoon rustig moest blijven.Normaal gaat ze natuurlijk als een wezelose te keer met dat geschraap van der!!!

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:25

heey melis !
Erg zeg!
sterkte!
hopen dat het goed geneest Lachen

xxx Lisanne

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 14:31

Heej lies,ja,vero en ik waren denet nog even geweest.Hij loopt er super op!Alsof er niks is gebeurt en niks heeft Rolleyes!Gelukkig maar natuurlijk.En bedankt Knipoog.Owja,als je kunstwerk (van een lekkerding Knipoog)af is,moet je maar ff zeggen Knipoog.Kan je gelijk brengen en me uitleggen hoe je filmpjes bij Wondows Movie Maker moet maken als je dan zin heb Tong uitsteken.Nou Ciao en bedankt Lachen!

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:09

nou melis idd heb jij weer zeg nou megan heb mij gebeld en t komt helemaal goed joh zolang hij niet last heb verder niks aan het handje k zie je morgen ochtend wel ...
xx piindah

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 12:56

aha,nou,gelukkig komt het allemaal goed Lachen! De veearts is geweest vandaag,en die heeft hem even een prikkie gegeven omdat het eenbeetje ging ontsteken,en hij heeft medicijnen wat hij 4 dagen in de ochtend (gewoon door z'n eten)krijgt.We moeten het ook met betadine/dettol wassen.Maar wel voorzichtig natuurlijk!!Als het open,dik wordt,kreupel en andere dingen wat niet goed is gebeurt,moesten we hem bellen.En zaterdag mogen de hechtingen eruit Lachen.

0nina0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 18:55

oeh wat een eng verhaal zeg! Kan me voorstellen dat je daar helemaal raar van wordt!! Gelukkig is het goed afgelopen, ik bedoel een litteken is zo erg nog niet!

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 15:42

Nee,maar ik werd gebeld door m'n moeder(die zat op het strand met mn broertje en zusje)dat Angelique en Lima (wsundayl @bokt)belde naar haar hadden gebelt,want al z'n hechtingen zijn eruit.Dus jorinda (j0rinda @bokt)en ik snel ernaar toe,en der scooter deed ook zo geweldig Knipoog.En gelukkig hadden Angelique en Lina al gebelt.Hij kon binnen een uur komen.Nou,dit was echt een hengst geworden!Hij herkende die auto volgens mij al en nerveus dattie werd en gek doen.En met een prik geven werd hij helemaal panisch.Normaal laatie het wel toe.Dus hadden ze hem met z'n kont tege de muur gezet.k Tamar (moeder)rustig houden want die stond te schrapen GRRR.SOOO zag opeens 2 benen boven iedereen uitkomen!Wastie gewoon op zn achterbenen lekker aan het dansen.Dus huppakee,praam erom.En het bleek dus dat het een zwelling was,en het was open gesprongen die hechtingen.En hij ging het met 2 flesjes(2 verschillende)spuiten.Daarna dat plakverbandje omgedaan.Zonder hechtingen,anders zou het weer openspringen.Daarna had Tjaldor(slachtoffer)echt even geen vertrouwen meer in mensen.Hij ging onder zn mama staan (met zn hoofdje want hijs te groot Tong uitsteken)en als je naar hem toe wou of ff wou aaien ging/wou hij weglopen.Daarna gelukkig niet meer.Maar ag,ik hou jullie wel op de hoogte Knipoog.Owja,Dinsdagavond komtie weer om te kijken enz. IK HOU JULLIE OP DE HOOGTE!

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:01

DAN SCHRIK JE! jeetje wat erg zeg.. nouja hopen dat het mooi en goed geneest en dat het niet gaat onsteken! stertke ermee!

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 10:28

Ja,we schrokken heel erg ja.Ben benieuwd vanavond.En bedankt Lachen!

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 09:07

Die avond had hij schoon verband erop gedaan.Niets bijzonders dus.

MAAAR!!! 2 dagen daarna was het er afgescheurt een beetje en afgezakt.En wij bellen naar hem,wastie niet bereikbaar!Dus de volgende ochtend Voorne Putten gebelt(want we hadden eerst het nummer niet van andere nu heb ik iedere veearts in mn mobiel staan Tong uitsteken)Dus die kwam en we moesten het verband eraf halen en even met lauw water en een schoon sponsje even uitknijpen zodat de wond natwerd.En ik heb het jorinda (j0rinda @bokt)laten doen en ik heb hem beetgehouden.Afentoe zag je der met een kotsgezicht wegvluchten.HET MEURDE!!!!!Ze was gekomen (na 3 á 4 uur wachten Tong uitsteken)en ze zat nog in de auto en zei:'oew,wat een lelijke diepe wond zeg!'.En ze stapte de auto uit zegt ze:Dat is toch het veulentje waar ik voor kom?'Maar,dus ze heeft een hele prik(zonder naald)heeft ze in de wond gespoten.Volgens mij was dat een betadine iets.Weet niet meer zeker.En daarna ze heeft trouwens ook nog in de wond gevoelt(met handschoentjes die plasticke).En daarna zo'n soort oogwat maar dan 5x groter zowat heeft ze met soort psul (leek wel water..)heeft ze helemaal erop gedaan en verband en dan nog eens tape dat het GOED blijft zitten.Zij deed het veel hoger dan die andere veearts.Ik weet niet,ik ging met een opgelucht gevoel naar huis.Want heb wel eens dingen gehoort over die ene veearts waardoor ik me niet echt fijn voelde als hij Tjal deed.Maar ag.

Owja,ze had oko nog dat draadje van die hechting eruit gehaalt.Die andere veearts zei:'Ik laat het draadje nog even zitten blijft er nog wat spanning op'.Maar,het draadje zat alleen maar aan 1 stukje vel vast.En geen stukje wat je vasthoud zeg maar.Beetje raar maar ag,ik heb er geen verstand van..Nou,jullie zijn weer op de hoogte Knipoog.

Als ik de foto's van mn mobiel kan afhalen zet ik de foto's van de opgesprongen hechtingen (ALS LINK!!)erop en van toen we gister het verband eraf haalde.Ik doe het als link dan,want ALS je het NIET wilt zien is het niet zo fris in het openbaar.

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 20:46

Hallo,hier heb ik de foto's.Als je er NIET tegen kunt,kijk er dan NIET naar.Klik op de links voor de foto's.

Gaat nu helemaal goed met de kleine...Hij heeft spul wat we 2x perdag erop moeten doen vanwege het voorkomen van wild vlees.

Hier de link van alle foto's :

Opengesprongen hechting:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=IXPHN6GA

Toen het verband eraf was ZONDER hechtingen erin hebben gezeten en het super meurde!!:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=SXKJM8AN

Met verband van Voorne Putten en we Gerart niet meer hadden..:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=YOOBSQOJ

Het vlees begon meer uit te steken maar er kwam echt verbetering!:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HMPWDDLV

Steeds meer verbetering:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=XUNUW3CR

En toendie dag en nacht zonder verband mocht:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=AD7CJNEH

Het lijkt vies,maar het zijn korstjes bij de laatste foto..Heb er nog een paar op mn mobiel staan hoe eht er nu uitziet.Het ziet er netjes uit.Ben benieuwd of er wit haar op zal komen..

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:39

Veel sterkte met je veulen meis,, Jullie hebben allemaal geluk gehad (jij niet flauw gevallen:P veulen niks ernstigs eraan over gehouden en de moeder niet in paniek geraakt Lachen )

Ik hoop dat alles goed komt Haha!