zwaare kneusde heup door paardenval lees hier het verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hvj_Artos

zwaare kneusde heup door paardenval lees hier het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 16:30

Ik was vrijdag middag met een vriendin van mij waar ik soms wel eens mee ga rijden een buitenrit aan het maken.
Nou wij waren ondertussen in het bos toen gingen we een stukje galloperen,
Opeens ging de pony van me vriendin links een paadje in en mijn pony ging er achteraan en het was,
best wel een scherpe bocht en ik verloor me evenwicht en viel kei hard op me zij op de takken.
Maar mijn pony gallopeerde gewoon vrolijk door en echt knoer hard nou toen ging me vriendin er kei hard achteraan.
Nou ik lag zeg maar toen zij achter de me pony aan zat lag ik op me rug ik kreeg bijna geen adem en me rug deed kei zeer toen kwamen 2 mensen op de fiets mij helpen ik kon bijna niet over eind komen en het deed zo zeer ik ben uit eindelijk toch opgestaan omdat ik bezorgd was over me pony,
en ik kon niet lopen me rechtse heup deed echt vreselijk veel pijn toen kwam ineens gellukig me vriendin met de 2 pony's aan stappen ik was ondertussen weer een beetje rustig,
En toen had me vriendin 112 gebeld en ze had allemaal verteld wat er was gebeurt en toen wou die vrouw aan de lijn mij even spreken en toen moest ik het vertellen wat er was gebeurt.
Nou toen zij ze ja geef het nummer van je moeder maar toen had ik die gegeven toen had zij me moeder gebeld en toen belde me moeder me terug en zij ja ze willen je niet op komen halen maar ik kon helemaal niks van lopen ofzo voor het zelfde geld had ik een ernstig letsel ofzo!
Toen werd ik door 3 mensen met veel moeite op het paard gezet en dat deed vreselijk veel pijn toen moest ik naar voren stapen dat was een heel lang pad (Ik moest naar voren stappen omdat er paaltjes voor waren me ma kon er niet door)
Nou toen was me moeder me op komen halen en toen was me vriendin met de 2 pony's naar huis gestapt.
IN HET ZIEKENHUIS!!!!!!

Nou ik was met een rolstoel uit de auto gehaald en werd naar een behandelkamertje gebracht zeg maar.
Toen moest me paardrijbroek uit en me laarzen lag ik daar in me onderbroek Boos!
Maar goed toen ging ze kijken of er iets met me rug was dat was gellukig niet,
En toen moest ik op me gezonde zei gaan liggen nou toen ik moest omdraaien ik moest gewoon huilen van de pijn....
Toen moest ik naar de foto dingens die kamer zeg maar om foto's te laten maken.
toen werd ik met bed en al naar die kamer gebracht.
toen hadden ze foto's gemaakt en de dokter kon niet zien of er iets aan de hand was,
nou er was dus gellukig niks gebroken en toen mocht ik weer terug naar dat kamertje toe.
Toen moesten ze kijken of me nieren niet beschadigd waren dus toen moesten ze me urine controleren daar was ook niks mee aan de hand Naar huis alleen toen moest de dokter kijken of ik kon lopen maar dat kon dus niet toen kreeg ik krukken mee naar huis,
mooie glimende blauwe Tong uitsteken Haha! nou toen zij ze dat word dus een tijdje niet paardrijden,
en donderdag moet je op controle komen!
En nou is dus me rechtse heup heel zwaar gekneusd.
en toen zij ik ik ben gevallen maar als ik helemaal beter ben klim ik er gewoon weer op want ik ben geen wattje.....
Nou dit was dus mijn heftige paarden avontuur!!!!!!!!!

xxxx Milou

OlympicOrry

Re: zwaare kneusde heup door paardenval lees hier het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:34

veel beterschap gewenst, lijkt me erg naar om zoeit moeten mee te maken.

Hvj_Artos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 16:38

Dank je wel

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:22

-> YRT

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:26

sterkte ermee !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:19

Beterschap. Ik hoop dat je snel weer op je paard zit.

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:23

Dat is iets minder, sterkte!
Wij waren een keer met school aan het voetballen en een vriendin van mij scoorde maar toen viel ze op de grond. Maar het leek net alsof ze juichte bleek dus dat ze een spier in haar heup had verrekt en haar heup zwaar gekneust Ach gut Echt heel vreemd hoe dat kon gebeuren, in het ziekenhuis hadden ze dit nog nooit mee gemaakt! Ze heeft echt 6 weken in een rolstoel gezeten en daarna ook nog een poos op krukken gelopen Knipoog

EnelyaT

Re: zwaare kneusde heup door paardenval lees hier het verhaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:14

Ik ben die vriendin..
De pony's waren op de weg terug ook nog op hol geslagen, en toen lag ik bijna in het kanaal..
Maar al met al, heb ik het er beter vanafgebracht dan milou Knipoog

Maar dat die ambulance niet kwam, was echt erg! Het was zo zielig om haar terug op Artos te zetten, ik was echt boos Boos!
Zelfs in het ziekenhuis vonden ze het onzin dat de ambulance niet wilde komen!!

Maar meisje, heel veel beterschap, en volgende keer toch maar weer in het water vallen Knipoog
(Of Kiss moet eens normaal doen, en rechtdoor galoperen Clown )

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:03

oohh meisje sterkte!

Ik hoop ik je snel weer beter bent! Ach gut

xXx

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:29

Wat ****** dat je niet opgehaald werd zeg! Voor hetzelfde geld was je weer gevallen! Goh wat stom he. Ik wens je veel beterschap! Koe

Hvj_Artos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 15:06

Maar lissy kan er niks aan doen hoor mensen ik ben heel blij dat er niks met haar is want er had ook wat met haar kunnen gebeuren maar goed het gaat nu heel goed met me ik loop zelfs al zonder krukken Haha! xxx mIlou

KingSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:20

heb ik ook gehad.
ben op de manege gevallen. Ik kan mee een deel voor de val tot ik weer wakker werd niet meer herinneren(buiten westen).
Door de mensen met wie ik reed weet ik wat er gebeurd is.
Mijn paard sloeg op hol en springt opzij. Ik ben er toen afgevallen eerst op me hoofd en toen op me rug. Hoe ik het gedaan heb weet ik niet maar me hand zat nog vast in de teugel dus ben ik een stuk mee gesleurd. Toen werd ik wakker en was heel erg moe wilde steeds in slaap vallen, maar mocht niet. De ambulance was al onderweg. Alles was gelukkig goed alleen ik had een zwaar geknusde rug en me spieren hadden een behoorlijke opdonder gehad. ik heb ook 1 week op krukken gelopen. Achteraf hoorde ik ook nog dat ik stuiptrekkingen en ademhalingsnood heb gehad. maarja rij nu al weer 3 weken dus heb er veder niks aan over gehouden en maar goed ook.

veel sterkte en beterschap voor jou

groetjes rona

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:47

heb ook zoiets meegemaakt, alleen had ik mijn onderrug gekneusd door een val bij het springen. Bij mij werd er stuk minder actie ondernomen, maar had ook niet het idee dat dat nodig was gelukkig. Na een halve week foto's gemaakt, maar gelukkig ook niets gebroken.
Veel stilliggen, warm bad nemen, dan heb je hminst last van die spieren.