Rare verhalen Deurne?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Rare verhalen Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 22:18

Ik moet even iets vertellen..

Ik zit erover te denken om naar deze opleiding heel misschien naar Deurne te gaan. Maar nu heb ik een paar verhalen gehoord Verward

1e:
Ik reed een paard van iemand en die kende iemand die naar Deurne wou. Maar ze werd niet aangenomen omdat haar paard niet goed genoeg was. Het paard heeft haar 5000,- gekost maar dat was te weinig volgens Deurne..

2e:
Mijn lesgeefster zit op Deurne en had examen. Ze is gezakt voor haar hoofdvak (Dressuur). Commentaar van de jury:
Je zit er super op, je paard loopt super alleen hij is niet spectaculer genoeg, daarom is ze gezakt Scheve mond

3e:
Van de 100% dat ze zeggen dat je les hebt valt ongeveer 45% uit..

Dit is mij verteld? Hebben jullie daar ervaring mee?

Btw ik weet niet of het hier goed staat

Dee_Dee

Re: Rare verhalen Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:21

He ik heb geen ervaring met deurne maar als je denkt dat het niet goed genoeg is of dat je het rare verhalen vind moet je effe kijken op www.aocterrapaardensport.nl dat is in drenthe dat is de zelfde opleiding als in deurne...
groetjes

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 22:30

Drenthe is wel een beetje ver..Ik woon zelf in Noord-Brabant...

In Barneveld hebben ze ook iets geloof ik

Maar bedankt Haha!

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 02:57

ik heb ook gehoord dat het er niet zo soepeltjes verloopt tegenwoordig, toen ik zij dat ik daar graag heenwilde..
Het schijnt tegenwoordig niet meet zo hoog aangeschreven te staan..
Ik zou het niet weten, wil het liever eerst met mn eigen ogen zien Knipoog

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 03:28

PB Margon,Stalleke,Merano ofzo eens..
Hun zitten daar op school en kunnen je vast wel vertellen hoe het zit. Lachen

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 12:42

Dat zal ik is doen Lachen

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 15:06

Iemand nog ervaring hiermee??

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:59

Sorry,zelf heb ik er geen ervaring mee.Ik heb even crystal (idooltjuh @ bokt) ingeschakelt.Ik weet niet of ze gaat reageren.Maar zelf heb ik ook verhalen gehoort,zoals dat als je op deurne klaar bent,dat je ergens een baan wilt,en dan vragen ze wat voor opleiding en dan zeg je Deurne en dan zitten ze je overal raar aan te kijken.Ik weet niet of het waar is,want op de manege had ik het een keertje gezegt entoen zei iemand dat.Maar ag..

idooltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:01

mijn zus zat op deurne en die is gewoon geslaagt en van het lessen het gaat eigenlijk altijd door!! en over dat het paard niet goeg genoeg was dat geloof ick eigenlijk niet want daar kunnen ze je niet op afstraffen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:02

die eerste twee opmerkingen lijken me typisch uit teleurstelling voort te komen, daar zou ik niet te veel waarde aan hechten.

Wb die laatste, kun je het beste wat leerlingen vragen.

idooltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:03

sorry van mijn msn taal !!!

idooltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:12

en over die 2de dat het paard niet spectaculer genoeg loopt kan zijn als het paard loopt te sloffen en beetje op je teugels loopt te hangen dan kan het zijn dat ze je laten zakken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 00:56

Je zit er super op, je paard loopt super alleen hij is niet spectaculer genoeg

dat zegt de ts. Lijkt me dat het paard dan niet loopt te sloffen of te hangen als hij super loopt Lachen

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 00:58

Ik zou gewoon naar een open dag gaan en het aan een aantal leerlingen vragen.
Over iedere school gaan wel vervelende verhalen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 13:04

Weet je toevallig wannneer de opendag is?
of de site van Deurne? Bloos

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:56

Booooo schreef:
Weet je toevallig wannneer de opendag is?
of de site van Deurne? Bloos

Ik zou het niet weten maar meestal staat dat op de site.
Ik weet de site ook niet uit me hoofd.
Misschien even in de telefoongids zoeken.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:02

Lijkt me allemaal zwaar overdreven.
Er is eens een programma op tv geweest "tussen de paardenmeisjes" of zoiets heette het, en daar volgde ze leerlingen die daar op school zaten.
De paarden van die mensen waren in mijn ogen nog geen 2000,- euro waardt dus het zal allemaal echt wel meevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:12

Anders zou je eens op http://www.isphorse.com moeten kijken.
Kleinschalige opleiding in Meerle, net over de grens bij Ulvenhout.
Het is wel holistisch en klassiek gericht.

Ik vind het zelf een interessante opleiding en zit er over te denken om het zelf ook nog ooit in de toekomst te gaan volgen. Mijn instructeur heeft daar ook gestudeerd en is daar ook nog af en toe werkzaam.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:12

Hier staat info over deurne op(aan de site van deurne zelf heb je niet zoveel) : http://helicon.nl/content.jsp?objectid=502
Zelf ben ik ook op een opendag geweest en heb daar gesproken met leerlingen, die waren er zelf erg tevreden over. En er waren inderdaad paarden die eruit zagen alsof ze veel minder dan 2000,- euro waard waren en ook gewoon goed liepen en hun examens haalden.
Maar zelf heb ik geen ervaring met deurne, dus kan hier zelf niet echt een mening over hebben.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:24

ik heb zelf ook geen ervaring met deurne ik wilde er ooit wel naartoe.
ik heb op een pensionstal gewerkt en stage gelopen toen ik daar begon over deurne werd er mij gezegd als je maar niet denkt dat je dan hier stage kan komen lopen, niet vanwege jou maar puur vanwege de school.
ze hadden al een paar meisjes gehad daarvandaan en hele slechte ervaringen ermee.

maarja zoals ik al zei ik heb er zelf geen ervaring mee en het is al weer een jaar of 10 geleden.

idooltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:33

ik vind zelf dat deurne een hele goeie school is ze leren je heel veel ik ben zelf een paar dagen met me zus meegeweest en ik vind zelf dat het een toffe school is die je graag alles wilt leren en met het rijden zelf 0ok springen en dressuur als je iets wilt vragen wat je niet snapt of hoe je het moet oplossen ze leggen het goed uit dus ik heb geen problemen met de school

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 15:34

Tja, ik denk tog dat je het zelf mee moet maken maar ik dacht laat even iets weten kijken of jullie er ervaring mee hebben..

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:38

ik hoor ook niks goeds hoor..iedereen die ik ken die daar geweest is zegt...:: je leert er alleen stallen uitmeste.....hebbe ze bij helicom in nijmegen niet de zelfde opleiding?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:49

Ik ga zelf nu naar het eerste jaar HBO Paardensport te deurne. Ik ben dus nog geen ervaringsdeskundige. Wel lopen er zolang ik me kan herinneren stagiëres op onze manege, en dat zijn over het algemeen harde werkers. Ik heb dit algelopen half jaar zelf 3 maandjes op onze manege meegelopen, 3 keer in de week, ervaring op doen, en ik werkte samen met een stagiëre van Deurne. Iemand die hard werkte, en zelf ook aangaf dat dat ook van jou op deurne wordt verwacht. Erg precies in de meeste dingetjes, ook door school aangebracht.

idooltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:28

ilou123 Bericht onderwerp: Re: Rare verhalen Deurne?Geplaatst: 13 Jul 2006 15:38

Posts: 115 ik hoor ook niks goeds hoor..iedereen die ik ken die daar geweest is zegt...:: je leert er alleen stallen uitmeste.....hebbe ze bij helicom in nijmegen niet de zelfde opleiding?

je leert niet bij alles stallen uitmesten h0or wel als je intern daar ben dan moet je 0ok stallen uitmesten enzo maar zoals mijn zus die 1x in de week naar school gaat en dan verder werkt heeft iedereen het naar hun zin en helpen ze je bij alles bij intern weet ick niet veel of het daar geselig is maar als je 1x in de week naar school ga en verderest werken is het een g0eie leerschool