Hoe doen jullie dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe doen jullie dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:05

Er zullen er vast wel zijn die een eigen site hebben over paarden (zo'n spel). Nu vroeg ik me af: hoe doen jullie het met de foto's?

Nemen jullie ze gewoon van internet, of vraag je toestemming, of ...

En waarom doe je dat wat je doet?

Ben nieuwsgierig

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:10

Ik heb geen eigenpaardenspel maar ben wel van mening dat er zeker toestemming gevraagd moet worden voor de foto's!

LittleRose

Re: Hoe doen jullie dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:29

Ik heb geen idee, het dat zelf niet.
Maar als je foto's wilt kun je pb-en

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:04

Bedankt

Nu is het bij mij zo dat ik op dit moment 2 sites heb (één ligt stil door examens en de andere is in de maak). Ik heb altijd gewoon de foto's genomen en dan stond er op de site als de eigenaar (of fotograaf) dit niet wou dat die dan gewoon even moest mailen en dat de foto dan weggehaald werd ....

Ik heb er (met uitz. van 1 keer) nooit mails voor gehad ofzo, dus mij leek dat wel goed zo ... Maarja, eigenlijk mag het dus niet.

Nu gaat die site die in de maak is alleen over warmbloeden, dus dat valt mee ... je hebt veel fokkerijen en handelsstallen en iedereen heeft praktisch wel een warmbloed Dus daar zal het wel bij lukken om foto's te krijgen met toestemming.

Maar die andere site .... Daar zijn meer dan 200 paarden van allerlei rassen .. en dat is gewoon onbegonnen werk. Nu is het zo dat de leden zelf voor foto's moeten zorgen (zelf toestemming vragen) en als er dan iets mis is (bv. geen toestemming gevraagd) dan zijn zij verantwoordelijk ... En anders hebben de paarden geen foto. Maar ikzelf vind dit nu niet echt leuk, en de leden eigenlijk ook niet ... Dus ja, nu weet ik het dus niet.

Daarmee dat ik eens nieuwsgierig was hoe anderen dit deden

citroentj

Re: Hoe doen jullie dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:33

Voor mijn spellen heb ik ook altijd gewoon foto's af het internet gehaald, wat dus niet mag,
en ik vind ook dat je overal toestemming moet vragen. Als ik nu nog een spel start wil ik wel overal toestemming voor vragen.

Al is het heel moeilijk, het is eerlijk...
Misschien kan je een topic openen waar je vraagt of er mensen zijn die een warmbloed in hun bezit hebben en waar je eventueel een foto van mag gebruiken

Groetjes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:42

Bedankt voor je reactie
Dat van die warmbloeden zie ik nog wel zitten, ben nu nog bezig met de grote stallen enzo... En dan komt bokt aan de beurt Ofwel open ik dan een topic, ofwel vraag ik het gewoon per Pb aan degene die een warmbloed hebben, ik zie nog wel ... (overigens staat op mijn site ook dat altijd foto's welkom zijn, hoop er langs die weg ook te verzamelen als de site éénmaal wat bekender wordt ).

Maar het is dat andere spel waar ik problemen mee heb ... Vanwege het aantal paarden en de verschillende rassen...

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:46

foto's mogen zeker niet zomaal van internet worden gehaald zonder toestemming van de fotograaf of eigenaar van het paard, zoiets heeft auteurs en/ of portretrecht..
kun je grote problemen mee krijgen!

honolulu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:50

Voor mijn oude spellen heb ik foto's van google af gehaald, en als ik graag een foto van een ander spel/site wou stuurde ik altijd een mailtje om het te vragen.

Je leest het hier ook wel eens in topicen dat er staat "de foto van mijn paard op een paarden spel" dit vinden mensen dus niet echt leuk

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:00

Ik weet dat het niet mag .........................................
Daar gaat het ook niet over, dus zeg dit dan aub ook niet de hele tijd (heb het nu op Liezel1, maar waarschijnlijk zullen er nog wel van die reacties komen, daarmee dat ik het nu al even zeg )

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:17

Ik vraag voor alle foto's toestemming vind ik wel zo netjes.

Ik maak meestal topics met de vraag of mensen foto's ter beschikking willen stellen en ik vraag het omd e zoveel tijd aand eleden zelf. Zo kom ik aan al mijn foto's

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:26

Ok, en hoe groot is je site dan? Bedoel dan qua aantal paarden en diversiteit aan rassen.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:28

Ik heb op het moment voor elke kleur een foto zeg maar. Moet ook zeggen dat ik er weinig meer voor zoek, die heb ik allemaal in een week 'gevonden' dus als je erg goed zoekt moet je er een hoop kunnen krijgen. Van de leden krijg ik regelmatig nog weer nieuwe foto's dus het werkt wel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:38

En heb je dan gewoon op bokt enzo topics gestart? Waar plaats je deze dan? (omdat ik dus echt geen flauw idee heb waar dit soort dingen thuishoren )

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:42

Mmmm ik zou het zelf echt niet leuk vinden als ik mijn paard op zo'n paardenspel terug zal zien, zonder dat ik daar iets van af weet. En ik denk dat veel mensen net zo als mij denken.

Ik zou zo niet weten waar je zo'n topic kunt plaatsen, misschien even een mod vragen?

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:57

Dionne_Xx schreef:
Voor mijn oude spellen heb ik foto's van google af gehaald, en als ik graag een foto van een ander spel/site wou stuurde ik altijd een mailtje om het te vragen.

Je leest het hier ook wel eens in topicen dat er staat "de foto van mijn paard op een paarden spel" dit vinden mensen dus niet echt leuk

Het is echt niet zo dat foto's van google klakkeloos gebruikt mogen worden. Er zijn zat foto's van mij die op google staan, maar dat komt gewoon omdat mijn foto bepaalde woorden heeft die google toevallig opneemt.

Ik zeg ten alle tijden toestemming vragen... als je het niet mag de eigenaar kosten in rekening brengen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:09

Faniek schreef:
als je het niet mag de eigenaar kosten in rekening brengen.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:20

Denk dat er bedoeld word dat als je een foto zonder toestemming gebruikt de maker recht heeft op een schdevergoeding

Op bokt worden deze topics niet toegestaan. Ik plaats ze altijd op andere forums.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:22

Ok, bedankt

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:54

Ik gebruik gewoon geen foto's meer. Dan ben je van het hele gezeik af en ik leg het uit bij uitleg waarom ik geen foto's gebruik. Waarschijnlijk ga ik nog wel ooit een mooie banner maken en voor die foto's vraag ik dan toestemming als ik ze niet zelf gemaakt heb.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:57

Maar krijg je dan niet minder leden ofzo omdat je geen foto's gebruikt? Weet toen ik zei dat ik geen foto's meer zou gaan gebruiken dat heel wat leden wilden afhaken ...

Bernardo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:46

Met kleine paardenspellen is dat wel te doen. Dan kun je rustig nog wat foto's gaan zoeken.

Dus opzich geen foto's is dan een optie (als je iets groots hebt) maar idd, ik denk dat je leden het wel leuker vinden als ze wel een foto bij hun paard hebben.

mer_bren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:03

[***] schreef:
Bedankt

Nu is het bij mij zo dat ik op dit moment 2 sites heb (één ligt stil door examens en de andere is in de maak). Ik heb altijd gewoon de foto's genomen en dan stond er op de site als de eigenaar (of fotograaf) dit niet wou dat die dan gewoon even moest mailen en dat de foto dan weggehaald werd ....

Ik heb er (met uitz. van 1 keer) nooit mails voor gehad ofzo, dus mij leek dat wel goed zo ... Maarja, eigenlijk mag het dus niet.

Nu gaat die site die in de maak is alleen over warmbloeden, dus dat valt mee ... je hebt veel fokkerijen en handelsstallen en iedereen heeft praktisch wel een warmbloed Dus daar zal het wel bij lukken om foto's te krijgen met toestemming.

Maar die andere site .... Daar zijn meer dan 200 paarden van allerlei rassen .. en dat is gewoon onbegonnen werk. Nu is het zo dat de leden zelf voor foto's moeten zorgen (zelf toestemming vragen) en als er dan iets mis is (bv. geen toestemming gevraagd) dan zijn zij verantwoordelijk ... En anders hebben de paarden geen foto. Maar ikzelf vind dit nu niet echt leuk, en de leden eigenlijk ook niet ... Dus ja, nu weet ik het dus niet.

Daarmee dat ik eens nieuwsgierig was hoe anderen dit deden

hoe heetie?? mag ik lid worden?? ben op zoek naar leuk paardenspel!!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:13

Ik maak/heb zelf geen paardenspellen, maar toestemming vragen lijkt mij erg verstandig.

Prince_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:25

ik zou het vragen..want ik denk dat je anders gezeik krijg

Aniita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:35

Ik zou het ook vragen