Hoe ouders overhalen zadel te laten kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Hoe ouders overhalen zadel te laten kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 16:51

Omdat ik eigenlijk alleen maar kan dressuren met mijn verzorgpony en het zadel wat ze nu heeft niet helemaal goed ligt wil ik graag een ander zadel. Het was dan mijn bedoeling om het zadel zelf te kopen en te betalen. Dus mocht er straks iets fout gaan, (Dat ik daar waar ik nu de pony's verzorg weg zou gaan bijv.) zal ik het zadel ook gewoon mee kunnen nemen.
Ik heb van iemand deze link gekregen wat me wel wat lijkt. (welke van de 2 maakt me niet zoveel uit)
http://www.zadelmarkt.nl/AANBIEDING%20D ... N%2092.htm
Ik dit aan mijn moeder laten zien en haar eerste reactie was al van wat moet je met dat zadel?! Je hebt der toch een.
Ik dingen uitgelegd maar dat maakte niet uit en je ik zou dat zadel toch niet kunnen passen. Ze vond ut belachelijk en onnozel.
En die pad wat daar bijv. bijzit. Die zal bij Nike waarschijnlijk toch schuiven en heb ik er niks aan, dus kan ik die al verkopen. Ik rijd de pony op un dubbel gebroken bitje en die bustrens kan dan ook weg. Hoofdstel zou eventueel ook weg kunnen of dat andere. En als ik dat verkocht zou krijgen heb ik weer wat geld terug.
Maar dan vind ze ut nog steeds onzin. Ouders...

Ik begrijp het van een kant wel, maar stel dat ik het wel zou kunnen passen en het ligt goed enz. Het kost toch weer een deel geld. Maar dat wil ik dus zelf betalen en hebben hun er financieel niks aan bij te dragen.

Iemand misschien wat tips om mijn moeder en mijn vader over te halen?

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:56

Geen idee hoe je ouders kunt overhalen maar als je zelf een zadel wil kopen kun je beter een niet te duur tweedehands merkzadel kopen.

Stop je dan met je verzorgpony dan kun je hem met een beetje geluk voor het zelfde bedrag of net iets minder weer verkopen. Op die manier kost het je niet zo veel.

Naar tweedehands zadels van zadelmarkt is geen vraag dus dan ben je je geld kwijt. Denk dat de meeste eigenaren liever ook geen zadelmarkt zadel op hun paard willen dus wel eerst goed overleggen met de eigenaar of je wel zelf een zadel voor het paard mag kopen.

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:04

Ik zou er eens over praten...
Laatst bijgewerkt door Noeni op 21-05-06 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

prom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:06

Pff, ik zou het ook niet weten. Ik kocht altijd paarde snoepjes ofso, maar een zadel is wel even iets anders Dus opzig snap ik je ouders wel. Nog succes met het over halen van je ouders!

Trieske_

Re:

ik zou je ook aanraden om een goed 2e handszadel te kopen, is altijd beter dan de zadelmarkt kwaliteit, en als je het goed onderhoud verliest het zadel niet veel meer in waarde wat met zo'n zadelmarkt zadel wel het geval is.

Sempre

Re:

Kijk je wel uit met een zadelmarktzadel? Deze merano heeft ook mijn pony zijn rug verklo*t.
Ik zou eerder gaan kijken voor een wintec, is ook niet duur, maar wel veel beter!
Althans, uit ervaringen... en volgens mij vinden meerderen dit.

Verder zou je haar de gevolgen uit kunnen leggen van een niet-passend zadel. En die kosten zijn veel hoger hoor!

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 17:10

Dankjullie.

Ok, hoor nu al van meerdere mensen dat zadelmarkt niks is.
Ik zal eens kijken naar 2e hands zadel dan. Van Wintec heb ik idd. al vaker gehoord dat deze fijn zijn.

Was net aan het zoeken van zadelmarkt kwaliteit enz. Maar heb nog niet echt wat gevonden. Is zadelmarkt echt zo slecht dan?

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:19

Helpt het ook niet als je je ouders uitlegt dat een goed passend zadel heel belangrijk is, etc. etc.
En anders zou ik het gewoon doen, het is toch jou geld? Zadel bij je pony laten liggen als dat kan, komen ze er ook niet achter

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 18:34

Heb ik al gedaan, dat snapt ze wel. Maar die wat de pony nu heeft ligt niet heel verkeerd. De boom is te smal waardoor hij voor niet genoeg kan zakken. Voor de rest goed.
Gewoon doen zal moelijk gaan, ze komen er zowiezow toch wel achter. Zal raar zijn als er ineens zo'n bedrag van mijn rekening af is want ik zal toch geld moeten hebben om het te betalen. En ze zullen het nog altijd kunnen zien op foto's die ik maak/laat maken.

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:40

Ff over dat zadel... Een vriendin van mij heeft ook zon aanbieding gekocht.
Daar stond ook bij normaal 1000 euro ofzo en ze had hem ook voor 270 of zoiets. En die zadels gaan heel snel uitzakken enzo..
Eerst zijn ze wel mooi maar later vervormen ze helemaal.
Ik denk dat je beter een 2e hands zadel kunt kopen van een goed merk.
Maar dat moet je natuurlijk zelf weten .

En over je ouders... Tsjah.. Ik denk dat het enige helpt om uit te leggen wat er kan gebeuren bij een slecht passend zadel. Ze kunnen heel erg last van hun rug krijgen enz enz...
Miss kun je iets verzinnen? (beetje gemeen maar ja ) van dat ze drukplekken heeft en dat dat door het zadel komt...
Succes!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:51

persoonlijk zou ik geen zadelmarkt zadel kopen, maar als je ouders het goed vinden kan je beter op zoek gaan naar een 2dehands merk zadel.

Marije112

Re: Hoe ouders overhalen zadel te laten kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:30

't is je verzorgpony toch? Waarom ga je niet naar de eigenaar (of heb ik daar overheen gelezen?)

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 21:41

More; ah ok.
Pony heeft wel een drukplek (al voordat ze kwam).. kan ut der eens mee proberen natuurlijk.
Marije112; de eigenaren vinden de pony's al duur genoeg en hebben de dieren eigenlijk ook alleen maar voor mij, ze doen der zelf niks mee. Ze hebben dan ook zoiets van ja, un zadel is een zadel he.

Ik heb nu op bokt een Wintec 500 dressuurzadel voor (als het goed is) 150 euro gevonden waar de boom in verwisseld kan worden. Met beugelriemen, stijgbeugels en singel bij. Zadel is wel al 5 jaar oud maar ziet er nog goed uit vind ik. (16,5 inch)
Diegene waarvan het zadel van is woont wel 2 uur met de auto van mij vandaan.

Marije112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:43

Ik zou toch op de eigenaar af gaan hoor. Zeg gewoon dat je verzorgpaardje erge last van z'n rug krijgt... (ofzo)

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:48

ik ben het met de verhalen eens dat je beter een wintec ofzo kunt kopen. Ik heb zelf laatst een tweedehands stubben dressuurzadel gekocht en die ligt super en ziet er nog super uit. Ook mijn 2 veelzijdigheid wintec zadels van 6 jaar oud zijn nog prima in orde. Kijk ik echter naar het zadel van een vriendin van mij van zadelmarkt (is nog maar 2 jaar oud) die ziet er al echt niet meer uit!
Dus ik zou gewoon achter dat zadeltje aangaan hier op bokt, ik denk dat je daar meer aan hebt. 5 jaar is helemaal niet zo oud hoor, als ie een beetje goed verzorgt is/wordt, kan zo'n zadel nog jaren mee!!

MissVanna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:52

Ja ik heb ze kunnen overhalen ( pas voor volgend jaar als ik mijn examen haal).
Dat mijn zadel nu echt gewoon versleten is.

Ik heb er zo'n 7jaar ongv mee gereden misschien wel langer.
En nu wil ik op mijn 4jarige een lekker beter zittend zadel.

Marije112

Re: Hoe ouders overhalen zadel te laten kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:58

Even off-toppic
De oude eigenaresse (waar Khadya en amber nog wel staan), heeft een zadel aan mij mee gegeven, toen ik K ging kopen. Dat zadel had ze al vanaf haar 14e, dus ik denk dat dat zadel al bijna 20 jaar oud is..
Je ziet het ook wel duidelijk, 't moet opgevult worden en genaait worden.. Maar ondanks dat, is 't een prachtzadeltje.. Gaat dus onwijs lang mee..

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 22:27

Gelukkig gaan ze zolang mee!

Heb net mijn moeder wat dingen over het zadel laten lezen en foto laten zien enz. Ze was ut best aandachtig aan ut lezen en bekijken.(pm's die gestuurt zijn, extra info over het zadel, foto's) Ze begon al te lachen toen ik erover begon.
Maar toen ik uitgepraat was en zei van ja en nu moet jij eigenlijk nog zeggen dat ut goed is zei ze ja dat dacht ik al en liep ze rustig weg. (ze is ook moe.)
Hoop dat ze der nog over nadenkt en dan vraag ik het morgen maar wat ze er nu van vind.
Ze begint ut gelukkig wel al beter te vinden en reageert niet meer zo.