zouden jullie mee een beetje willen helpen met mijn vragen te beantwoorden?
Want mijn pony heeft een veulentje en we longeren haar(de merrie) dus afentoe
En steeds begint het veulen keihard te rennen dat hij helemaal bezweet raakt.
En dan gaan we uitstappen en dan gaat hij weer keihard rennen enz.
En als we ze losgooien kan hij ook alleen maar rennen,hij wordt gewoon echt niet droog!
We laten ze altijd lang in de bak staan en soms staat hij wel een beetje bezweet op stal want we kunnen niks anders doen.
Ja buiten lopen,maar als ik alleen ben kan niemand me helpen + je moet 16 zijn voor dat je naar buiten mag.
Dus echt een groot probleem en op het terrein kan ik niet lopen want sommige paarden (zelfs ruinen)krijgen moeder gevoelens en flippen helemaal !
Dus wat zou ik er aan kunnen doen en ik doe dan altijd wel even met stro beetje erop vrijven maar is dat wel goed?
Ze gaan toch 1 juni naar de wei maar toch voor even in deze tijd.
Nu ik hier toch zit te tikken voor vragen stel ik gelijk nog een paar vragen.
Wat weten jullie allemaal van veulentjes zouden jullie mij ook een beetje wijzer willen maken?
Ik lees wel boeken en informatie enz.
Maar toch er is denk ik toch nog veeeel meer wat ik zou kunnen weten want het veulen is al verkocht(staat wel gewoon bij zn moeder hoor).
En dus doen we nou met z'n 2en,wel verdeelt hoor
de dagen
De een 'savonds en de ander ochtend of middag dat ze toch gewoon nog een paar uur op stal staan.
Maar die hem hebben gekocht die vragen al voetje,is dat goed?
Hij doet het wel gewoon,hij leert heeel erg snel en wankelt ook niet echt alleen achter.
En we scheiden ze wel eens.
Mag en kan dat allemaal wel?
En meer informatie wat jullie kwijt willen over veulentjes en wat jullie gewoon weten kan je ook gerust zeggen.
En dingen waar jullie op protesteren,wordt ik wijs van
Sorry voor dit lange bericht
Alvast bedankt!

Zo voorkom je ook gelijk dat je tekst niet goed begrepen wordt (over het longeren van veulen of merrie).