(ik bedoel met paardenfluisteren niet alleen iets in paard z'n oor fluisteren, maar ook door lichaamstaal dingen duidelijk maken)
want een join- up bijv. werkt wel.. maar dat is toch geen paardenfluisteren? of wel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Bedoel je mij? Ik heb er twee.
De TS heeft een verzorghaf (zo blijkt uit haar onderschrift)
Jallist schreef:Mensen die zich gaan verkondigen als "paardenfluisteraar" zonder eigenlijk te weten waar ze mee bezig zijn, dat zijn aandacht trekkers. Onder "paardenfluisteren" wordt ook niet verstaan dat je tegen je paard aan gaat lopen praten. Contact leggen met lichaamstaal is zeker geen verzinsel. Join-up hoor ik teveel verschillende verhalen over om het zelf toe te gaan passen op mijn paard.
Ts, ik dacht trouwens dat jouw lievelingspaard Joran heette, of vergis ik me nu?
tessyke schreef:ik snap eigenlijk iets niet van jou verhaal
ze zou in het begin super wild zijn maar vorige keer opende je een topic omdat je op haar met sporen moest rijden omdat ze te sloom was
EvaSBB schreef:ben je met joran dan ook L1+1 ?
Pino_Alexjuh schreef:tessyke schreef:ik snap eigenlijk iets niet van jou verhaal
ze zou in het begin super wild zijn maar vorige keer opende je een topic omdat je op haar met sporen moest rijden omdat ze te sloom was
dat topic moet je dan nog maar eens goed door spitten
ik moest eigenlijk op sander (dat is een sloome haflinger) en een manege pony, maar die was al helemaal vol.. dus toen werd het maar sterre
Jallist schreef:Hm... je wisselt ook snel van lievelingspaard dan. In Jallist haar manegetijd was er echt geen paard dat mij bij haar vandaan kreeg.
Anyway...
Back on topic maar weer denk ik.
Cassidy schreef:Wat versta jij onder join-up, en vind jij het een positief of negatief iets?
De manier waarop Monty Roberts de join-up bereikt, vind je dat goed of vind je dat niet goed? Denk je dat ander Natural Horsemanshippers de join up ook op een andere manier voor elkaar kunnen krijgen dan je paard in een round pen weg te jagen? En zijn deze manieren dan beter/slechter dan de join-up?
Cassidy schreef:Het rondjagen komt van Monty Roberts, dus hoe kun je hem goed vinden en het rondjagen veroordelen?
Pino_Alexjuh schreef:Jallist schreef:Hm... je wisselt ook snel van lievelingspaard dan. In Jallist haar manegetijd was er echt geen paard dat mij bij haar vandaan kreeg.
Anyway...
Back on topic maar weer denk ik.
misschien wel, maar nu ben ik wel helemaal gek op sterre, anyway..
ik denk dat we het idd weer eens over het echte thema van dit topic moeten richten! Kennen jullie nog meer dingen behalve join-up?
Pino_Alexjuh schreef:Monty Roberts heeft toch meer methodes?dat had ik gelezen dan.. maar rondjagen eh neej daar hou ik niej van