Waarom rijden jullie zonder cap ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

Waarom rijden jullie zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 17:28

Naar aanleiding dat er toch bij haw ! zoveel mensen zonder cap rijden , vraag ik me toch wel af waarom mensen zonder cap rijden!

Okee, Ik rij ook niet altijd met cap maar de laaste tijd toch wel steeds vaker! De laaste tijden rijdt ik op me werk (handelstal) elke keer de paarden met cap! Sommige rijdt ik zonder cap , waarom ik weet het eigenlijk niet!
Voor je veiligheid is het misschien beter met cap , maar stel dat je op de stenen valt met je voorhoofd op de grond is die cap dan ook nog zo veilig

Op me verzorgpony rijd ik zonder cap in de bak beesie is heel goed te vertrouwen maar het blijft een dier, Als die te druk is rijd ik wel met cap! maar ook niet altijd ,,

Wat is jullie reden dat jullie zonder cap rijden..

Oke, soms vergeet ik hem ook wel is op te zetten als ik haast heb

art

Re: Waarom rijden jullie zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:30

Bij ons op stal hoefde het nooit... Da´s geen reden om t niet te doen natuurlijk Maar het is daardoor wel een gewoonte geworden... Daarbij vind ik het ook helemaaaaaaal niet lekker zitten... Stom eigenlijk

Aman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:31

Volgens mij zijn hier al heeeeel veel topic's over.
Heb je de zoekfunctie al gebruikt? (Of doet 'ie het weer niet?)

Ontopic; Ik rijd altijd met cap op.

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 17:31

Ik vind het ook niet echt fijn , als je meerdere paardne moet rijden en het is warm en dan zweet je je kapot,, en dan moet je hoofd in een natte bezweete cap

Bahh ,,

idd . ik denk dat het voor de meeste natuurlijk een gewoonte is of geworden is!

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:32

Ik rijd ook altijd met cap, ik voel me er veiliger bij en het is ook veiliger.
Ahoewel ik soms best wel de neiging heb om dat warme ding af te gooien

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:32

Tjah, ik vind de wind door m'n haar veel lekkerder dan zo'n warme cap...maar ja eigenlijk is dat een slecht excuus ...alleen in de les heb ik hem altijd op...thuis maar heeeel weinig....

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:34

Ik draag eigenlijk ook nooit een cap.
Op 2 van de 3 paarden rij ik wel met cap maar dat komt omdat de eigenaresse dat heeft gevraagt.
Andere paard rij ik zonder cap alleen als ik buitenrij draag ik een cap.
Waarom ik zonder cap rij is eigenlijk een goeie vraag. Ik weet het zelf niet eens

_Margarita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:40

ik rijd ALTIJD met cap

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:43

Ik rij altijd met cap, behalve op ons voltigepaard, dan heb ik nooit een cap bij me, omdat de voltige ook zonder cap is .

Gringo_o6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:47

Ik heb altijd gereden op de manege met cap enzv, maar als het niet hoeft ja dan ben ik gewoon eigenwijs maar meestal rij ik er niet mee in de zomer als ik in de bak rij en in de winter wel want dan zit die lekker warm

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:48

Ik zette hem nog wel op als ik naar buiten ging, vanwege de straatstenen. Maar als ik op een betrouwbaar paard zit zet ik m eigenlijk niet op.
Binnen zet ik m eigenlijk nooit op. Omdat het rot zit en omdat als je valt, je meestal op je zij of rug valt en niet op je hoofd. Daarbij was er eens een artikel over dat je je nek kan breken als je verkeerd terecht komt met een cap op je hoofd, maar hier weet ik het fijne niet van. Er kan zoveel gebeuren met paarden... Wat gebeurt, gebeurt toch wel.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:51

Ik heb een hekel aan mijn cap Hij is nl. te klein en ben te lui om een nieuwe te kopen, met als gevolg dat ie ontzettend strak zit en dat ik daar dus hoofdpijn van krijg. Toch draag ik hem altijd als ik ga buitenrijden, op een vreemd paard rij of ga springen, of als ik merk dat het paard erg druk is. Maar liever zonder...

mexxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:10

Ik reed eerst altijd met cap, ik vond het heel stom als je dat niet deed.
Ik had dan altijd he gevoel dat ik wat miste,...

maar
nu ik nog een paar verzorgpony's heb, daar rijdt dus iedereen zonder cap.
zelfs een meisje die dus nog nooit 1 les heeft gevolgd (giga dom natuurlijk ) toen had ik ook iets van, laat dan ook maar.
maar het is wel lekker, volle galop door het natuurgebied, de manen wapperen, en je eigen ook!*D

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:11

ik rij altijd met cap.
Zonder vind ik wel lekkerder als ik erop let, maar voorderest weet ik eigenlijk niet beter

zorro_loveee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:13

meestal alleen als ik buiten rij.. ben 1 keer op de stenen gevallen met men hoofd en ik zeg e het doet pijn.. sinds dien voor mij buiten een cap.. waarom binnen niet.. geen zin, te lui, gemakzucht, en iritand als je jeuk hebt

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:21

Bij ons op de manege is het in ieder geval verplicht... daar wordt ook echt wat van gezegt als je hem niet op hebt... maar op de manege hebben ze ook het veiligheidscertificaat dus dan is een cap dragen verplicht.
Bij mn verzorgpaarden rij ik meestal met cap omdat de eigenaresse het graag wil... soms rijdt ik weleens zonder cap als het bijvoorbeeld erg warm is.

maar het is wel erg veilig: bij ons op de manege heeft een cap iemand dr leven der mee gered!! Die vrouw reed in de les op een paard. DIt paard steigerde ineens en viel met de ruiter erop achterover! We hoorden een keiharde krak, dus we dachten dat het de rug van de ruiter was die brak.... We hebben gelijk de ambulance gebeld... die vrouw had gelukkig niets gebroken... Maar haar cap was van voren tot achteren doormidden gescheurd. het waren echt twee losse stukken. Als ze die cap niet had gehad had ze waarschijnlijk met een gespleten schedel daar gelegen!!!

De stukken cap liggen nu in een vitrine in de kantine zodat iedereen kan zien dat zo'n cap wel degelijk beschermd!!!!!!!!!

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:28

Op mijn verzorgpony reed ik nooit met cap, vond het altijd zo vervelend zitten. op de manege rijd ik altijd wel met cap omdat dat verplicht is, en de pony's kunnen af en toe nog eens hard bokken.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:31

tegenwoordig voel ik me kaal zonder cap, ik stap nooit meer op zonder

tot een jaar of twee/drie geleden reed ik bijna altijd wel zonder cap.........

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:35

Vroeger reed ik altijd zonder cap.
De veiligheids caps bestonden nog niet en een gewone lag eerder op de grond dan jezelf.

Verder reed ik er 4 tot 6 per dag, dat was me echt te klef.
Die oude dingen lieten echt geen wind in de cap door.

Sinds ze fatsoenlijke veiligheidscaps hebben, rij ik vrijwel altijd met cap.
Behalve als ik thuis Kawa in de bak aan het hobbelen ben niet. Anders wel.

Verder draag ik altijd veilig schoeisel.
Dus geen gympies oid
En er hangen aan het dressuur en springzadel veiligheidsbeugels.

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:39

Bij ons ben je met en zonder les verplicht een cap op te hebben, maar als je een eigen paard hebt mag je zonder cap rijden buiten les tijden om... maar het word erg aangeraden toch een cap op te doen. Ik zelf rijd nooit zonder cap omdat als je even verkeerd eraf valt heb je misschien wel iets heel ergs...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:40

ik vind mijn cap helemaaaal niet lekker zitten maar ik rijd er toch altijd mee... waarom? simpel: mijn ouders hebben gezegd dat als ze me zonder cap op mijn paard zouden betrappen het ze mijn paard weg zouden doen
bovendien is het bij ons op de manege verplicht tot een bepaalde leeftijd

[edit] maar als ik een nieuwe cap heb die wel lekker zit (zo een met streep ) dan doe ik die vast elke dag met plezier op

xgin_exx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:40

ik rij altijd met cap!!
maar niet op m'n shetjes:P

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:44

Ik rijd op mijn eigen paard nooit met cap. Simpelweg omdat ik dat ding al niet meer pas en echt alleen opdoe met buitenrit. Op mijn werk rijdt ik ook altijd zonder cap.

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:45

Omdat ik het absoluut niet fijn vind zitten

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:48

Altijd rij ik met cap. Gewoon een gewoonte. Ik rijd ook geen 5 uur perdag, dus dat ding word niet snel klef ofzo.

Ik ben blij dat ik maandag een cap op heb gehad.
Anders had ik mijn kaak gebroken.