wat voor fotocamera om mooie foto's te krijgen?

Moderators: Duhelo, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

aiselover

wat voor fotocamera om mooie foto's te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 20:28

Hallo!

Ik heb een vraag Tong uitsteken
Er zijn hier heel wat "prof-fotografen" op bokt.
De kwaliteit van die foto's zijn zo ontzettend mooi dat ik me afvraag wat voor fotocamera dat is...de prijs van die camera's zal wel om te schrikken zijn maar het gaat om het idee Haha!
Zijn er ook nog speciale lenzen waarbij je bewegende paarden scherper op de foto krijgt?
En mijn laatste vraag: Weet iemand waar je een fotocursus kunt volgen voor het fotograferen van dieren? Haha! Vingers aflikken

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groetjes

Mocca

Re: wat voor fotocamera om mooie foto's te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:39

Cursus? Bij mij Schijnheilig Lekker in de buurt Knipoog

Haha, nee hoor, denk niet dat je er dan veel aan hebt.

Maar fototoestel...dan zit je al snel in de duurdere camera's, met aardig wat mega-pixel. Op mijn camera zit een stand voor bewegende objecten, die zet ze super-scherp op de foto. Kijk eens wat rond op crea-bea, daar hoort het meer op z'n plaats dan hier Knipoog En daar zie je vaak foto's, en zetten ze er ook bij welke camera er gebruikt is Lachen

When you dream there's a chance you'll find
                          a little laughter, or happy ever after...

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:12

een digitale

Dressuurzadel te koop zwart 17 inch
merk st charles
t.e.a.b

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 09:10

z0rr0 schreef:
een digitale

Wat is dit nou weer voor opmerking? Wat heeft ze daar nou aan? Je kan best iets meer typen, hoor Scheve mond

When you dream there's a chance you'll find
                          a little laughter, or happy ever after...

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 09:16

Ik heb een Nikon D70 een "professionele" Tong uitsteken
Ik heb hem uit een winkel gehaald en was toen zo'n €1300,- kwijt en even later keek ik op internet en daar staat ie al vanaf zo'n €900,- dus als je er één gaan aanschaffen zou ik zeker op internet gaan kijken!

Ik heb nog geen speciale lens maar een 18-70mm lens maar ben "nog steeds" aan het sparen voor een 80-200mm lens maar die kosten 2dehands al rond de €700,- (ligt er trouwens ook aan welk merk je heb)

Als je nog wat wilt weten over deze camera hoor ik het wel! Lachen

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-05 15:09

Heel erg bedankt voor de info...!! Haha!

@Tamaraatjuh: ik ga je observeren, mag jij mooie foto's maken van Aise Haha! Haha! dan ga ik heeeel goed kijken hoe je dat nou voor elkaar krijgt...en dan ga ik daarna nog een keer kijken naar jouw rijkunsten en met mica wandelen! Haha! Tong uitsteken haha Tong uitsteken

@Quarterhorse: ik was voornamelijk nieuwsgierig waarnaar je moet zoeken bij een goede camera...de lens dus Bloos ik ben niet zo (lees helemaal niet) thuis op het gebied van camera's maar ik merk wel dat onze digitale camera wel goed is maar dat bewegende dieren snel onscherp worden. Niet mooi scherm in ieder geval. Misschien een hele domme vraag maar heb je ook lenzen die je op je digi kan zetten om het te verscherpen? Bloos Bloos Bloos

Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 19:13

Een mooie scherpe foto kun je ook krijgen met een gewone digi van 200 euro.
Op zo'n gewone camera zitten al genoeg functies om je foto's mooier te krijgen, verder is de timing van een foto en goed letten op wat je fotograveerd belangrijk (let er ook op dat je een goede, niet afleidende, achtergrond hebt).
Als je al mooie foto's kunt maken met een compactcamera kun je overgaan naar een spiegelreflex met veel uitgebreidere functies en de mogelijk tot verschillende lenzen.
Maar als je veel oefend met een compactcamera kun je daar ook hele mooie foto's mee maken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie