Wie is hier net als ik???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pferd

Wie is hier net als ik???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 20:48

Hoi beste bokkers,

Ik ben een paardenfluisternaartje, is hier iemand die dat ook kan???
Ik ben nu bezig allerlij boeken te lezen om erachter te komen hoe je nog meer kan verstaan wat ze tegen jouw zeggen. Bloos
Iemand nog leuke boeken over dat thema???
En als je geen paardenfluisternaartje bent mag je hier wel vragen stellen, alleen het moet geen vraag zijn over een paard appart, maar gewoon in het algemeen, want om met een paard te praten moet je ook bij hem zijn, dus dat werkt niet Haha! Knipoog

Hoop dat veel mensen rageren
Groetjes: Pferd Knipoog (alexandra)

Anoniem

Re: Wie is hier net als ik???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 21:03

Ik ben hier te oppervlakkig voor,hoe praat je met paarden? Haha!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 21:07

IndianRose schreef:
Ik ben hier te oppervlakkig voor,hoe praat je met paarden?

Inderdaad, hoe doe je dat Clown

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 21:40

Je hebt in ieder geval geleerd dat je geen advies kan geven over internet, Pferd Knipoog .
Maar ik wil niet vervelend zijn, en je moet dit absoluut niet verkeerd opvatten, maar als je jezelf als een paardenfluisteraar aanbiedt, dan komt dat een beetje arrogant over (net als eerder). En bovendien heb je jaren en jarenlange ervaring nodig met paarden en is echt "paardenfluisteraar" zijn niet uit boeken te leren. Ik geloof best dat je anders met paarden om probeert te gaan dan anderen en waarschijnlijk wel iets meer ziet aan een paard als je je er echt in hebt verdiept (door bijvoorbeeld boeken, Parelli, Emiel Voest etc), maar dan ben je geen paardenfluisteraar.

Oh en boekentips: De boeken van Pat Parelli, Monty Roberts en op internet is tonnen info te vinden. Lachen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:12

Pferd schreef:
Hoi beste bokkers,

Ik ben nu bezig allerlij boeken te lezen om erachter te komen hoe je nog meer kan verstaan wat ze tegen jouw zeggen. Bloos
En als je geen paardenfluisternaartje bent mag je hier wel vragen stellen, alleen het moet geen vraag zijn over een paard appart, maar gewoon in het algemeen, want om met een paard te praten moet je ook bij hem zijn, dus dat werkt niet Haha! Knipoog

Sorry, je info klopt nog niet helemaal Knipoog Met paarden (of andere dieren) kan niet alleen als je bij het dier bent. Het kan ook via foto, of zelfs zonder foto. Dit is echter wel moeilijker.

Hoe ik dat weet? Tsjah... ervaring. Alleen weten weinig mensen dat.

Maar ik wilde het er toch even aan toevoegen Knipoog

Pferd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 08:22

Shanna16 schreef:
Pferd schreef:
Hoi beste bokkers,

Sorry, je info klopt nog niet helemaal Knipoog Met paarden (of andere dieren) kan niet alleen als je bij het dier bent. Het kan ook via foto, of zelfs zonder foto. Dit is echter wel moeilijker.

Dat ligt er aan welke manier je gebruikt om met paarden te praten. Ik ben niet zo iemand die met paarden via foto's in contact komt. Ik kan alleen maar praten als ik ook bij hen ben, (net als met mensen)
En jallist, ik wil niet arrogant zijn, (want ook al geloof je het dan niet ik kan echt met paarden praten) maar ik intreseerde me alleen maar wie hier op bokt ook met paarden kan praten. Bloos Knipoog
Ik heb al veel ervaring, en dat heb ik alleen niet uit boeken. Dat leer je gewoon als je met paarden heel vaak omgaat. Ik heb al veel paarden rustig gekregen, zelfs het paard van mijn moeder (Duke) heb ik door met hem te praten nieuwe levenswil gegeven. Dus zeg niet dat ik het niet kan hahaha Knipoog

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:33

Nou als je echt "paardenfluisteraar" bent dan kan je behoorlijk beroemd worden in de paardenwereld dus ik wens je veel succes. Rolleyes Verder luister je net als eerder niet goed naar wat ik zeg, ik heb duidelijk uitgelegd wat ik bedoel en voor er weer een hele nodeloze discussie komt hou ik hier op met posten.

EvaSBB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:42

Shanna16 schreef:
Pferd schreef:
Hoi beste bokkers,

Je hebt gelijk ik ken iemand die dat kan want waar ik paard rijd was een veule geboren die werd afgestoten door zijn moeder. de ijgenares wist zig geen raad en ging naar die vrouw toe om te vragen of ze met dat paard kon praten.
Die ijgenaar had haar niks gezegt en die vrouw zei dat het paard boos was omdat de eigenaares eerst naar het veule toe liep en niet naar het paard en het klopte nog ook.

datzelfde veule had ook een verdikking op zijn been maar die vrouw zij ook dat dat veulen gewoon egt zij dat hij niet afgespoten wou worden want dan werden zijn voeten koud.
het is ook echt een held op sokken. Haha!

Pferd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 20:16

Jallist schreef:
Nou als je echt "paardenfluisteraar" bent dan kan je behoorlijk beroemd worden in de paardenwereld dus ik wens je veel succes. Rolleyes Verder luister je net als eerder niet goed naar wat ik zeg, ik heb duidelijk uitgelegd wat ik bedoel en voor er weer een hele nodeloze discussie komt hou ik hier op met posten.

Je mag in dit topic gewoon door posten hoor Knipoog ik snap wel wat je bedoeld hoor, maar ik een best zwaar leven (vroeger) gehad, dus ik ben heel allert en reageer snel negatief, maar als ik dat van vroeger uitleg, zal het niet veel helpen of wel dan snap je misschien waarom ik zo snel aangesproken voel Bloos

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 11:17

hier klopt iets niet Haha! Blond

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 11:53

Hoe oud ben jij? Tong uitsteken

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:03

In het andere topic stond 13 jaar..

Ik geloof dat er mensen zijn die met paarden kunnen 'praten'. Ik wéét ook dat dat zo is.. Maar toch, vind ik het ietwat vreemd overkomen dat je zegt een paardenfluisteraar te zijn. Misschien heb je de gave in je zitten, maar je zult je nog veel moeten ontwikkelen, en veel leren Lachen
En dan vooral leren door praktijk, niet uit boeken Lachen

Succes!

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 14:05

Is het heel erg dat ik dr niet in geloof...?
Een vriendin van mn zus heeft een hond en die beet in de banken enz. En toen hebben ze dr n hondenpsychiator bijgehaald Nagelbijten / Gniffelen Dat vind ik ook n beetje raar....
X Maya

EvaSBB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 14:30

Maya1990 schreef:
Is het heel erg dat ik dr niet in geloof...?
Een vriendin van mn zus heeft een hond en die beet in de banken enz. En toen hebben ze dr n hondenpsychiator bijgehaald Nagelbijten / Gniffelen Dat vind ik ook n beetje raar....
X Maya

ik vind van niet zelf geloof ik haar ook niet helemaal
ook aangezien ik al die vorrige toppics heb gelezen.

Pferd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 16:06

sorry hoor, maar als je met paarden contact kan maken is dat niet raar, maar gaaf en een bijzondere gave!!! Dus ik zou maar ophouden (sorry dat ik zo zijk, maar ik vind dit soort dingen niet leuk!!!) Vork Boos!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 16:37

*LOL*
Ik kan der niks aan doen, maar je maakt me wel elke keer weer heel hard aan het lachen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 16:46

Hoi!
Paarden praten via lichaamstaal Lachen. En dat hoeven absoluut geen bewegingen te zijn die wij ook kunnen zien. Ze verstaan elkaar al door de allerkleinste bewegingen die ons niet eens opvallen. Dus als jij tegen je paard staat te kletsen zal je wel contact hebben maar niet op de manier waarop paarden met elkaar staan te 'kletsen'. Paardenfluisteraars fluisteren ook echt niet in het oor van zo'n beestje hoor Clown. Dat is wat veel mensen denken. Maar ze weten gewoon waar welke beweging voor staat dit weten ze door paarden veel te observeren in de kudde. Ikzelf maak ook veel gebruik van lichaamstaal bij het werk met paarden en heb ook een soort contact met ze via die bewegingen maar om mezelf paardenfluisteraar te noemen vind ik erg ver gaan en zo voel ik me ook absoluut niet. Maar als je meer wil lezen over lichaamstaal met paarden kan ik je het beste de boeken van Klaus-Ferdinand Hempfling aanraden.

Pferd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 17:38

kijk, dat is nauw een soort genoot, zij snapt het helemaal Haha!
Paarden praten weinig met hun mond, maar met hun lichaam, en uh dat boek heb ik al gelezen, maar bedankt voor de tip!!! Knipoog Bloos

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:03

Ikzelf werk ook wat met Hempfling, maar dat vind ik absoluut geen paardenfluisteren (wat dat dan ook precies mag zijn), dat is gewoon goed kijken en opletten.

Van een
Citaat:
paardenfluisternaartje
heb ik echter nog nooit gehoord... Clown

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:16

Daar ga ik dan maar weer...

Pferd, volgens mij lees je t weer eens niet goed, Miss Montana legt jou uit dat als jij kijkt naar de bewegingen van een paard dat dat geen paardenfluisteren is. Ik vraag me eigenlijk ook af waarom t zo genoemd zou worden, want met fluisteren heeft t niks te maken.
En dat je dat dan een "soortgenoot" noemt, dit soort dingen weet ik ook, en wel meer mensen hier. Als je wil weten wie er nog meer zo met paarden om(proberen te)gaan moet je dat vragen, en niet wie er een "paardenfluisternaartje" is. Ik blijf erbij dat als je jezelf dat vindt en dat je het nog steeds zo bijzonder vindt dat je zo met paarden om wilt/probeert gaan, dat je dan arrogant overkomt. Dit is misschien niet je bedoeling, maar zo is het wel. Na het vorige topic zat je te klagen dat niemand je meer aardig zou vinden etc, als je niet een beetje inzicht hebt in hoe je op mensen overkomt dan gebeurt dit inderdaad misschien. Wie weet ben ik wel de enige die het zo opvat, trek je er dan maar niks van aan.
En ik blijf erbij dat je op de leeftijd van 13 natuurlijk wel veel boeken gelezen kan hebben, maar iets zoals dit krijg je alleen echt uit praktijkervaring. En dan kan je wel zeggen dat je dat veel hebt, maar dat is gewoon niet zo met een leeftijd van 13 jaar.
Vat dit met je ernsitge verleden nou niet meteen weer helemaal verkeerd op, zo denk ik er over. Of je er wat mee doet is jouw zorg.

Pferd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 19:32

zo bedoel ik het helemaal niet, ik bedoel met *wie is hier net als ik*
Dat je meer voor paarden voelt dan gewoon rijden, voor mij zijn mijn paarden en eigenlijk alle paarden een soort familie, maar ik was bang dat als ik dat zeg, dan lacht iedereen me uit want ik denk niet dat iemand het snapt Verdrietig

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:39

Goldie schreef:
:))
Ik kan der niks aan doen, maar je maakt me wel elke keer weer heel hard aan het lachen *LOL*

Haha! Ik kan er niks aan doen, maar dat efect heb jij ook op mij, Elies Haha! (Maar dat was al algemeen bekend Knipoog )

Pferd; een vraagje

Wat doe jij, als je bijvoorbeeld de box van een paard binnenkomt, en dat beest vliegt meteen op je af met oren in zijn nek en zijn mond wijdopen gesperd?
Ga je dan tegen hem praten (om vervolgens een goed stel tanden in je lijf te hebben staan)? Of geef je hem een oplawaai?
Of duik je bang z'n stal weer uit?

Ik zou het wel weten...

Pferd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 19:45

punt 1: dat is op 1 keer na nog nooit gebeurt bij mij omdat ik al met hem contact maak voordat ik een stap in zijn box doe Bloos

punt 2:toen dat geberude: , lawaai maken is idioot want dan wordt hij alleen maar banger en daardoor ook agresiever, ik loop nooit weg want dan lijk je net een roofdier, dat deinst ook achteruit als een een paard naar hem trapt of bijt, ik blijf staan en dan blijft praat rustig in contact en hij bleeft keurig voor me staan zonder me te bijten of te trappen, maar dat snap je alleen als je als een paard voelt en denkt als je met ze omgaat (bijvoorbeeld niet op school Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:46

Heej ik ben een soortgenoot Tong uitsteken
Maar om heel eerlijk te zijn ben ik het wel met Jallist eens. Het komt op mensen idd een beetje arrogant neer dat je jezelf neerzet als paardenfluisteraar zeker over het internet. Ik denk ook niet dat er speciale groepen zijn die allemaal op dezelfde manier omgaan met hun paarden. Zelf doe ik wel aan NH maar hou me niet aan de regels. Ik werk vanuit NH met paarden, ik doe gewoon wat mijn gevoel me op dat moment ingeeft. Dat doen heel veel mensen in de paardensport, wat je ook doet, dressuur, western, endurance, recreatief enzovoort allemaal zijn ze op hun eigen manier bezig met hun paard en vaak is die eigen manier de beste voor hunzelf en voor hun paard. Maar ik vind het wel erg leuk dat je interesse hebt in die manier van omgaan met paarden. Ik zou zeggen ga zo door en veel studeren! Heb je ook al eens aan parelli gedacht? Bedenk wel dat die oefeningen vrij secuur zijn dus goed uitgevoerd moeten worden je moet er dus ook wel wat van weten. Ik ben nu ook alles aan het doorlezen en wil van de zomer een beetje beginnen. Dit is wel een leuk leerzaam forum wat zich veel bezighoud met NH en parelli: www.touwhalster.tk

Pferd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 19:49

ja, je hebt gelijk, maar ik wilde echt niet arrogant overkomen hoor, sorry maar bedankt, die site ga ik gelijk lezen hahaha