Niet kunnen poetsen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:56

Als je te fanatiek rosborsteld tast je de vetlaag aan.. waardoor het paardje een kleine kans heeft op kouwvatten als het zonder dek staat.

Om even terug te komen op het topic.
Als het mijn pony was geweest.. Dan had ik met een zweep in mn hand begonnen met poetsen [en hem met een veiligheidsknoop vast gezet aan het hek..]
gaat ie stuiteren?
touwtje los.. rustig tegen hem praten en weer proberen.
Gaat hij dan weer stuiteren/slaan ? Dan krijgt hij zo'n opdonder die hij nooit meer zal vergeten Schijnheilig
Beter 1x HARD aanpakken, dan 20x softy.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:31

develsgirl schreef:
ik zewg ook niet dat het funest is maar dat het slechter is dan gewoon bortelen toch ff beter lezen

Wassen met zeep is heel slecht zeker als ie buiten in de regen moet staan.....

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 09:16

Arabesk schreef:
Wassen met zeep is heel slecht zeker als ie buiten in de regen moet staan.....

Saar wordt 1 keer per jaar gewassen met zeep.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:24

je bent te lief voor hem

gewoon strenger aanpakkeen, dan gata het avnzelf wel over(en hij meot echt odner de indurk zijn, van een mep of ene trap hoor! dus mag wel even flink hard! )

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:46

dit paard heeft duidelijk geen manieren geleerd, wij hebben er ook zoeen. iets minder erg.
Vooral niet zijn zin geven en een zweepje bij de hand houden als hij door je heeen willopen, een knal verkopen op de kont en zeggen trug. als hij braaf is goed belonen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:57

horsewisper schreef:
dit paard heeft duidelijk geen manieren geleerd, wij hebben er ook zoeen. iets minder erg.
Vooral niet zijn zin geven en een zweepje bij de hand houden als hij door je heeen willopen, een knal verkopen op de kont en zeggen trug. als hij braaf is goed belonen

Het meisje is 12,ik vind zomaar geweld geen oplossing.Een mep op het juiste moment kan soms helpen.Maar het moet wel goed gebeuren.Ze heeft het hier over een Tinker die duidelijk een maatje te groot is .je moet maar eens andere topics van haar lezen. En ik denk dat het meisje nog te onervaren is.Niet om kwaad te spreken van iemand maar soms moet een combinatie passen en is geweld geen oplossing.Zo breng je iemand van een duidelijke correctie naar overdreven geweld .

JoeyBabe

Berichten: 2211
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:46

Rayorgy schreef:
:P whaha mijn vader staat al 20 meter verder op als Georgy met zijn staart zwaait XD

hehehe

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:09

goed vast maken..zodat hij zich niet los kan maken...zorgen dat er genoeg ruimte is..zodat hij je niet ergens tegen aan kan duwen..
en een zweepje bij de hand houwen wanneer hij je wil schoppen..
of gewoon terug schoppen!
hij moet weten dat jij de baas bent!
anders zal het nooit beter gaan..

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:16

Arabesk schreef:
Wassen met zeep is heel slecht zeker als ie buiten in de regen moet staan.....


een goed gezond paard moet daar tegen kunnen
maar ja een arabier vast niet he?

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:51

develsgirl schreef:
een goed gezond paard moet daar tegen kunnen
maar ja een arabier vast niet he?


Beste devilsgirl, als je een paard wast met zeep haal je de vetlaag uit zijn vacht die hem helpt om warm te blijven en zijn huid droog te houden als het regent.
Daar hoef je echt geen arabier voor te zijn om er niet tegen te kunnen hoor!
In de winter laat ik de vacht van mijn pony's met rust, haal alleen de modder er af als dat nodig is, en ik heb een Welsh Cob en een Shet.

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:20

Kanzi schreef:
Beste devilsgirl, als je een paard wast met zeep haal je de vetlaag uit zijn vacht die hem helpt om warm te blijven en zijn huid droog te houden als het regent.
Daar hoef je echt geen arabier voor te zijn om er niet tegen te kunnen hoor!
In de winter laat ik de vacht van mijn pony's met rust, haal alleen de modder er af als dat nodig is, en ik heb een Welsh Cob en een Shet.


dat was ook eigenlijk alleen tegen aberesk (of zoiets) bedoeld
als een paard binnen staat kun je hem gerust wasse maar daar ging t ook niet om .
Laatst bijgewerkt door develsgirl op 07-10-04 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:22

develsgirl schreef:
paar dwordt niet ziek van borstrelen hoor!!!
te veel wassen kan wel schadelijk zijn voor je paard en glansspray ook maar poetsen is juist goed voor de vacht, hiermee maseer je de opperhuid los en bevorderd de bloedsomloop waardoor de vacht van het paard gezonder blijft



zie ^ Haha! Schijnheilig

Flins
Berichten: 900
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:43

Misschien langzaam opbouwen met bv. eerst heel even vast zetten en borstelen en dat telkens wat langer

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:30

Ik zou gewoon lekker gaan poetsen en als ie vervelend wordt hou je hem gewoon vast...gaat ie schoppen...schop of sla je hem terug. Eigenlijk gewoon opvoeden. Ik weet uit ervaring dat het heeel erg moeilijk is... Haha!
Heel veel succes!!! OK dan!

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:34

Ik heb dat ook gehad.. Ik hoefde maar naar het ponytje te kijken en ze begon al te piepen.
Je moet gewoon met een hele lange arm gaan borstelen, en op t moment dat hij gaat draaien gewoon een schop geven.. Maar het beste is.. Met zen 2en borstelen.. iedereen aan 1 kant.. Dan weet hij niet welke kant hij kan opdraaien, en als hij dan naar links draait geeft de 1 een duw/schop.. en als hij dan naar rechts draait de ander.

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Re: Niet kunnen poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:13

[quote="Rayorgy"]


*Hij blijft echt niet stilstaan tijdens het poetsen, het is zelfs uiterst gevaarlijk naast hem te staan omdat hij je namelijk anders onderloopt.

ik zou hem dan dus zijn schoenmaatje onder zijn kont laten voelen!
en dn mga natuurlijk wel even heen en weer lopen (halfe minuut) en als i dan nog heen en wer loopt te drentelen er nog een ondre zijn kont geven enz enz.


*Als hij het na 10 minuten zat is rukt hij zichzelf los en galopeert hij ervan door. hem eerst maar eens fink dor de wei laten lopen! als i ergens in de wie stil gata staan zou ik hem dus opjaagje! net zolang tot hij de lol er niet meer van inziet.

*Als hij het zat word en je laat hem niet los begint hij te trappen naar je.
dan zou ik dus ook gaan trappen! is i nu helemala bedonderd! als hij trapt trap je gewoon traug wil i weer trapen weer trug trappen net zolang tot het gedonder afgelopen is!

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:15

KimBalaa schreef:
Ik heb dat ook gehad.. Ik hoefde maar naar het ponytje te kijken en ze begon al te piepen.
Je moet gewoon met een hele lange arm gaan borstelen, en op t moment dat hij gaat draaien gewoon een schop geven.. Maar het beste is.. Met zen 2en borstelen.. iedereen aan 1 kant.. Dan weet hij niet welke kant hij kan opdraaien, en als hij dan naar links draait geeft de 1 een duw/schop.. en als hij dan naar rechts draait de ander.


dat vind ik een beetje vreemd met zijn 2e gaan poetsen, hij moet zich maar leren gedragen hoor!

SharKiej

Berichten: 51
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Stadskanaal(RolatorZity:P)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:39

wees streng laat zien wie de baas is...zonodig haal je er nog een persoon erbij....maar mishandel hem niet omdat je streng moet zijn...blijf van hem houden...maar laat zien wie de baas is!!!! Go Girl!! Knipoog Haha!

bosal

Berichten: 58
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:54

ik heb zoiets ook gehad of heb het eigenlijk nog steeds alleen zij trap nie maar rent altijd weg als ik er pakken wil Boos! soms zit ik er gewoon een kwatier dat kom omdat ik ook veel te lief voor haar ben want als iemand anders haar wil pakken gaat ze er gewoon naar toe soms moet je dus idd iets strenger voor haar/hem wezen maar slaan of trappen is geen optie laat hem gewoon rennen tot dat tie de lol niet meer inzie en kijk dan de andere kant op met je hoofd naar beneden komt tie is het goed zo niet ga hem dan maar weer laten lopen krijgt tie gelijk respect voor je *LOL*

Geaa

Berichten: 3626
Geregistreerd: 19-06-04
Woonplaats: Ergens in het groenste dorp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:03

Iemand bij ons op stal had het zelfde probleem met dr pony , hij wou niet stil staan , en liep je gewoon helemaal omver , wat zei heeft gedaan is ieman gevraagd , en die heeft haar hele pony gemasseerd , en zadelde hem op in de Bak , en daar bleef die wel stil staan.. zei had dan een probleem met het zadel maar ik weet niet of het kan helpen.. en veel oefeningen in de bak doen ?veel succes er nog mee!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:25

goed opvoeden, nee is nee en blijft nee stilstaan is stilstaan lopen is lopen