welk ras past bij mij??

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plien
Berichten: 12
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:48

Heey!
De welsh is heel betrouwbaar, maar ze kunnen ook best wel ''heet'' zijn, Net als de arabier(NRPS) Ik heb ze allebei gereden, nouja, ik heb op een welsh gereden en ik rij op een arabier. Die van mij weken een beetje af van de algemene ras herkenningen, het welshje was heel rustig en betrouwbara en kon alles met d'r doen, de arabier is voor z'n ras vrij rustig en een echte ''HELD OP SOKKEN'' Tong uitsteken Het licht vooral aan het paard/ de pony zelf, maar ik zou iid ook zeggen ga gewoon eens rond kijken en je loopt vanzelf tegen iets leuks aan. Je kan ook ff naar de bibliotheek gaan een een boekje over paarden+ponyrassen lenen. En als je naar een paardje gaat kijken, kijk dan niet naar eentje die vrij klein is, het zou zonde zijn als je hem na een paar jaar weg moet doen omdat je te groot voor hem/haar bent. Neem vooral iemand mee die aardig veel verstand van paarden heeft. Nou veel suc6 hè! Enne, je laat toch wel ff foto's van hem/haar zien als je je droompoon/paard hebt hè!? Knipoog

blupie
Berichten: 627
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:37

fjord of haflinger zijn lief en betrouwbaar ( die van mij dan en die ik kenook wel ) en je kunt er heerlijk op buitenrijden ook kunnenze goed dresuuren en springen OK dan!

bosal

Berichten: 58
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:33

ligt niet eg aan de ras meer aan de karakter ik zit met een draver op western terwijl dat totaal niet de bouw of wat er voor is ik zou meer naar de eigenschappen van het paard kijken en niet naar het soort en de betrouwbaarheid is gewoon de karakter

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 10:35

Plien schreef:
Heey!
De welsh is heel betrouwbaar, maar ze kunnen ook best wel ''heet'' zijn, Net als de arabier(NRPS) Ik heb ze allebei gereden, nouja, ik heb op een welsh gereden en ik rij op een arabier. Die van mij weken een beetje af van de algemene ras herkenningen, het welshje was heel rustig en betrouwbara en kon alles met d'r doen, de arabier is voor z'n ras vrij rustig en een echte ''HELD OP SOKKEN'' Tong uitsteken Het licht vooral aan het paard/ de pony zelf, maar ik zou iid ook zeggen ga gewoon eens rond kijken en je loopt vanzelf tegen iets leuks aan. Je kan ook ff naar de bibliotheek gaan een een boekje over paarden+ponyrassen lenen. En als je naar een paardje gaat kijken, kijk dan niet naar eentje die vrij klein is, het zou zonde zijn als je hem na een paar jaar weg moet doen omdat je te groot voor hem/haar bent. Neem vooral iemand mee die aardig veel verstand van paarden heeft. Nou veel suc6 hè! Enne, je laat toch wel ff foto's van hem/haar zien als je je droompoon/paard hebt hè!? Knipoog


TUURLIJK *LOL* maar hij of zij komt er voorlopig toch nog niet in! Bloos

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:54

loesjuhh schreef:
ik wil altijd graag een andalusier, maar ik ga niet echt op een bepaalt ras af, andalusiers zijn er ook niet zo heel veel, dus heb je niet zoveel keus.

andalusiers zijn leuk ja! en niet zo groot, maar vaak wel vrij sterk..

eefjeXD
Berichten: 23
Geregistreerd: 16-10-10
Woonplaats: manege ;D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:00

Ik denk dat je gewoon naar een paard moet gaan kijken, ieder paard is anders.
Mijn paardje is bijvoorbeeld een arabier, je zou dus zeggen dat ie nogal zenuwachtig is. Nou dat is helemaal niet zo, hij is vaak eerder lui.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: welk ras past bij mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:41

Dit is een heel oud topic. Het is niet de bedoeling dit soort topics om hoog te halen.

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:21

SplashIsLief schreef:
Dit is een heel oud topic. Het is niet de bedoeling dit soort topics om hoog te halen.


Slotje.