Betaal jij voor je eigen paard/pony?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:24

Ik ben 16 en betaal vrijwel nooit iets zelf. Soms zeg ik uit eigen beweging bij de ruitersportzaak: laat maar, ik pin wel, maar dat willen ze meestal niet eens.

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:43

Nee. Mijn ouders betalen alles.
Alleen als ik weer een nieuw dekje wil ofzo niet.

MoonWencke

Berichten: 5454
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:56

Wij hoeven zo-ie-zo geen stalgeld te betalen, omdat we eigen grond
hebben Haha! Maar het onderhoud ervan betalen mijn ouders. Het zadel
hebben mijn ouders ook betaald en de rest betaal ik zelf (spullen en
voer). Hoefsmid en dierenarts betalen mijn ouders ook. Heb het dus best
wel makkelijk.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:13

Mijn vriend betaalt de stalling en ik het voer.
als ik geld heb betaal ik het zelf, en anders mijn vriend Haha!

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:59

iedereen heeft t wel erg makkelijk .. al die ouders betalen zowat alles ...
t is toch de normaalste zaak van de wereld dat jij dr ook wat aan betaalt zeg maar ?? of ben ik nou zo niet verwent Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:37

xSemmiex schreef:
Mijn vriend betaalt de stalling en ik het voer.
als ik geld heb betaal ik het zelf, en anders mijn vriend Haha!


maar ja, wat nou als het uitgaat Haha!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:11

Mijn vader rijdt ook op m'n paard, 1 keer per week, en betaalt het grootste gedeelte van de stalling. Daarnaast betaalt m'n moeder nog 50 euro per maand (ouders zijn gescheiden) en ik zelf moet ook 50 euro per maand aan alleen de stalling meebetalen. Dingen als lijnzaadolie en dergelijke betalen m'n vader en ik meestal fifty fifty al moet ik zeggen dat hij het vaak 'voorschiet' Knipoog . Dingen als shabrakjes, peesbeschermers, dekens, hoofdstellen, halsters moet ik allemaal wel zelf betalen.

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:52

ik ben 15 en betaal bijna alles

ik heb een ijslander die kosten heel veel en heb ik de helf van moeten betaalen (ben nog bezig met af betalen)
ik moet de stalling betallen (de helf 20 euro ) en de lessen ... het zadel het hoofdstel (de helft)
ik wil wel zelf meer gaan betalen maar kan nog niet omdat ik eerst maar hem af moet betalen ....

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:48

evatjuuh"]
ik ben 15 en betaal bijna alles

ik heb een ijslander die kosten heel veel en heb ik de helf van moeten betaalen (ben nog bezig met af betalen)
ik moet de stalling betallen (de helf 20 euro ) en de lessen ... het zadel het hoofdstel (de helft)
ik wil wel zelf meer gaan betalen maar kan nog niet omdat ik eerst maar hem af moet betalen ....
[/quote]


[quote="Anique_Vaandrig"]
toch vraag ik me af hoe sommige op hun 13de een deel betalen Verward ik bedoel werken mag je dan nog niet (officieel dan he Haha!)

ik ben 17 en betaal alles zelf, tot nu toe hebben mn ouders nog geen cent betaald
[/quote]

[quote="Moon_lover schreef:
Ik betaal eigenlijk alles! behalve les.
Maar als ik het een keer niet kan betalen betalen mij ouders het.
Ze willen niet dat ik overgeld inzit.
En het bevalt mij zo wel goed!


\
IK HEB RESPECT VOOR JULLIE!!!!!!
OK dan!

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:51

ME TO :p

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 08:51

danke,

ik vind het eerlijk gezegt een beetje verwenerij , dat je alles krijg ,
ik heb er jaren voor lopen zeuren en het wert de laatste jaren zo erg,
en ik heb ook verzorg ponys gaan zoeken , een leas paard (op manege maar met spijd overleden)
en toe zijden mij ouders , als je deze vakantie gaat werken dan heb jij volgend jaar een paard (hihi 2 maande later had ik er als 1 Tong uitsteken)

ze vonden dat ik had laten zien dat ik het wel aan kon en niet zomaar mee stop..

als je zelf betaal heb je ook respect voor je paard en weet waar voor je het doet

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:29

Lisa_Melody schreef:
Ik ben 13.
Mijn ouders betalen eigenlijk al het noodzakelijke.
Als ik bijv. een keer een leuk dekje wil, moet ik dat wel zelf betalen...

Ik ben 16..
Mijn ouders betalen min of meer ALLES.
Alleen als ik een nieuw dekje wil.. of bandages.. enz enz. waarvan ik ook nog andere kleuren heb in goeie staat dan moet ik zelf dokken.
Maar wormenkuren, hoefsmid, dierenarts, stalling, dekens, rijbroeken worden betaald door mn ouders Knipoog
het zadel heb ik zelf gekocht en mn zweetdeken ook Vork

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:58

Ik ben 15 en ik betaal alleen nieuwe dekjes, beschermers enz.
De rest betalen mijn ouders Lachen

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:07

ik ben 20 en mn ouders betalen eigenlijk alles op de dekjes beenbescherming en lessen na dekens doen we meestal samen maar die heb ik nu genoeg dus als ik een deken wil moet ik m nu wel zelf betalen.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 18:31

Kendera schreef:
\
IK HEB RESPECT VOOR JULLIE!!!!!!
OK dan!

niet voor mij? Schijnheilig Bloos Knipoog (grapje)

ik vind het ook een beetje verwennerij als alle ouders het voor jullie betalen als je op een leeftijd bent gekomen dat je al KAN en MAG werken.
Ik vind dit persoonlijk véééél leuker om het zelf te betalen dan dat mijn moeder het doet. (maar ik vind mijn werk dan ook erg leuk Knipoog )

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:07

vossebier schreef:
ik vind het ook een beetje verwennerij als alle ouders het voor jullie betalen als je op een leeftijd bent gekomen dat je al KAN en MAG werken.
Ik vind dit persoonlijk véééél leuker om het zelf te betalen dan dat mijn moeder het doet. (maar ik vind mijn werk dan ook erg leuk Knipoog )

Dan ben ik maar verwend Lachen
Heb ook nog zoiets als school.. Scheve mond
En ELKE dag naar je paard toe en het paard MINSTENS 60 minuten uit de box halen vergt veel tijd en energie.
Door de weeks ken ik dus niet werken. Op zaterdag werk ik van 12.00 tot 18.00

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 10:23

Marwszjeuh schreef:
Dan ben ik maar verwend Lachen
Heb ook nog zoiets als school.. Scheve mond
En ELKE dag naar je paard toe en het paard MINSTENS 60 minuten uit de box halen vergt veel tijd en energie.
Door de weeks ken ik dus niet werken. Op zaterdag werk ik van 12.00 tot 18.00


Als je op school zit ben je vast ook wel is smiddags vrij?!
Toen ik nog op school zat, werkte ik vaak smiddags en soms savonds... en in het weekend... in de horeca... best afwisselend... ik heb geen eigen paard maar mn verzorgpaard 3 tot 4x in de week was daar prima bij in te passen

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 11:12

Kendera schreef:
Als je op school zit ben je vast ook wel is smiddags vrij?!
Toen ik nog op school zat, werkte ik vaak smiddags en soms savonds... en in het weekend... in de horeca... best afwisselend... ik heb geen eigen paard maar mn verzorgpaard 3 tot 4x in de week was daar prima bij in te passen

Oké luister.
Als ik om half 4 vrij ben.. dan ben ik om 4 uur thuis [ja ik woon best ver van school vandaan]
dan ga ik een uur huiswerk maken.. en even wat relaxen , iets drinken [ontspanning].
dan om half 6 eten..
en om half 7 richting mijn paard.
Eer ik dan thuis ben is het minstens al half 9.
En dan ga ik niet nog even werken ofzo

Sommge mensen schijnbaar wel, maar ik niet.
Nou ben ik op dinsdag om half 1 al vrij. Dan zou ik in princiepe idd 's avonds kunnen werken. Maar dan moet ik werken tot 22 uur.
Eer ik dan in mn bed lig is het 23 uur en dan ben ik doodmoe, als ik dan de volgende dag een V-Toets heb ben ik de ***.

En ook is het zo dat ik met mn werk wat ik nu doe 3.09 bruto verdien, dus netto 2.85 [ongeveer]..
Met dat salaris moet ik minstens elke dag werken..
tenzij jij met een paar daagjes werken daarmee in een maand 310 euro stalling kan betalen Tong uitsteken

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 11:18

ik zeg toch ook niet dat je alles moet betalen? Maar ik zou het niet leuk vinden als paps en mams alles zouden moeten dokken... ik zou eht ze niet eens durven vragen... mam ik wil een paard, maar betaal jij?

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 14:57

Daarom ben ik naar een (goedkopere) stal gegaan waar ze iedere dag buiten worden gezet.

Als ik kom, hoef ik niet perséé te rijden, omdat ze dan al de hele dag buiten heeft gelopen Haha!

En in het weekend werk ik zaterdag van 7 smorgens tot 12, dus nog tijd zat voor mijn paard, en zondags werk ik van 8 smorgens tot 4 smidags. Dus in feite ook nog wel tijd over. En ik werk in de horeca dus dat gaat allemaal prima qua salaris Knipoog Knipoog

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:21

Je bent echt een verwend nest als je alles krijgt, je wilt zelf een paard dus ik vind dat je er zelf voor moet werken... ik heb dan wel geen eigen paard maar wel een lease waar ik alles zelf voor betaal....

Ouders zijn geen geldzakken!

goldith

Berichten: 492
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:07

ik betaal niet voor mijn pony's, maar ik zal binnenkort wel een baantje moeten nemen om tenminste een gedeelte van de lessen te betalen.
verder hoeven wij geen stalgeld te betalen, de pony's staan bij ons thuis. *LOL*

LouLi
Berichten: 350
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:06

mijn ouders betalen alles van stalling, voer, DA, hoefsmid,... en ik moet alleen alle luxe spullen betalen(dus nieuwe dekjes, bandages, dekens,zadels,...) Ik denk wel dat ik per maand meer uitgeef dan mijn ouders maar ik ben een beetje koopverslaaft Lachen

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:41

ik ga volgend jaar een veulen kopen en moet alles, maar dan ook ALLES zelf betalen! Lachen

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:27

Ik heb nog geen eigen paard, wel een bijrijdpaard voor minimaal 2x in de week [maar daar hoef ik niks aan te betalen]
Maar ik ben nu wel al aan het werken en sparen voor een paard, het paard zou ik nu al kunnen kopen, maar ik ga nu even door om een reserve te kunnen opbouwen voor DA ofzo.

Als ik mijn paard heb gekocht moet ik bijna alles zelf betalen, mijn ouders willen best wat mee betalen in de stalling, maar ik moet er toch het grootste deel van alle kosten zelf gaan verdienen.
Dat vind ik dan ook helemaal niet erg, je weet waarvoor je werkt en je het geeft mij iig een beter gevoel van ja dat paard is ECHT van mij omdat ik er de moeite voor doe om er voor te werken.